Konstruktér Red Bullu hovoří o úspěšných přípravách nového vozu na sezónu 2017, o tom, jak se mu nová pravidla zamlouvají a jak je v Milton Keynes spokojený.
Konstruktér Red Bullu včera na výstavě Autosport International potvrdil, že jako poslední z povinných nárazových zkoušek nového monopostu RB13 prošel nos, což jim v minulých letech činilo před začátkem sezóny potíže: "Úspěšně jsme prošli nárazovými testy nosu. Nyní je návrh víceméně hotový a všechno je ve výrobě." Datum prezentace vozu rakouská stáj ale ještě neoznámila.
Její úspěchy v roce 2017 se podle něj budou hodně odvíjet od pokroku Renaultu, který zcela přepracoval svou pohonnou jednotku včetně systému pro rekuperaci energie (ERS).
To s sebou nese jisté riziko v podobě počáteční nižší spolehlivosti, u Red Bullu jsou ale s výsledky jejich motorového partnera spokojeni. Ve Viry těží ze spolupráce s Ilmorem vedeným zkušeným Mariem Illienem a v novém šasi ho testují na tzv. virtuální testovací dráze (VTT), na níž v reálném čase testují kompletní šasi s motorem i s převodovkou. Společnost AVL ji údajně postavila za 30 mil. Eur.
Změna v pravidlech podle něj "není tak velká" jako v roce 2009, přestože dojde k razantnímu zvýšení přilnavosti i přítlaku a zrychlení vozu. "Změny se mi líbí, protože myšlenkou je porozumět dopadu těchto inovací lépe než vaší soupeři. A možná s tím souvisejí nové příležitosti a možná jsou v pravidlech věci, kdy to, co je řečeno a co je zamýšleno, není totéž. Někdy v nich můžete najít díry... Změna v pravidlech je skvělá a nikdo neví, co v této sezóně může přijít."
Nová pravidla zrychlí auta, ale zřejmě podle něj také ztíží přejíždění: "Rychlé zatáčky jako Copse na Silverstone se budou projíždět pod plným plynem i během závodu. Rychlé zatáčky tedy budou spíše rovinkami než rychlými zatáčkami. Kvůli tomu budou auta náročnější na ovládání a dají zabrat krčnímu svalstvu, což je podle mě dobře. Všichni piloti během zimy usilovně trénují, aby měli silnější krk.
To vzbuzuje lehké obavy o předjíždění, protože brzdná dráha bude moc krátká. Samozřejmě se to bude dát vyřešit přes DRS. I když DRS přejíždění pomáhá, tak podle mě ale působí, že si na takové manévry lidé moc nevzpomenou."
Práci u svého současného zaměstnavatele si Newey pochvaluje a o přestupu jinam neuvažuje: "Život je u Red Bullu fajn, jde o dobrý tým. Rád tam pracuji, panuje tam příjemná atmosféra a loni jsme prožili dobrou sezónu. I když nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale oproti předchozímu ročníku šlo o pokrok."
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.