Konstruktér Red Bullu hovoří o úspěšných přípravách nového vozu na sezónu 2017, o tom, jak se mu nová pravidla zamlouvají a jak je v Milton Keynes spokojený.
Konstruktér Red Bullu včera na výstavě Autosport International potvrdil, že jako poslední z povinných nárazových zkoušek nového monopostu RB13 prošel nos, což jim v minulých letech činilo před začátkem sezóny potíže: "Úspěšně jsme prošli nárazovými testy nosu. Nyní je návrh víceméně hotový a všechno je ve výrobě." Datum prezentace vozu rakouská stáj ale ještě neoznámila.
Její úspěchy v roce 2017 se podle něj budou hodně odvíjet od pokroku Renaultu, který zcela přepracoval svou pohonnou jednotku včetně systému pro rekuperaci energie (ERS).
To s sebou nese jisté riziko v podobě počáteční nižší spolehlivosti, u Red Bullu jsou ale s výsledky jejich motorového partnera spokojeni. Ve Viry těží ze spolupráce s Ilmorem vedeným zkušeným Mariem Illienem a v novém šasi ho testují na tzv. virtuální testovací dráze (VTT), na níž v reálném čase testují kompletní šasi s motorem i s převodovkou. Společnost AVL ji údajně postavila za 30 mil. Eur.
Změna v pravidlech podle něj "není tak velká" jako v roce 2009, přestože dojde k razantnímu zvýšení přilnavosti i přítlaku a zrychlení vozu. "Změny se mi líbí, protože myšlenkou je porozumět dopadu těchto inovací lépe než vaší soupeři. A možná s tím souvisejí nové příležitosti a možná jsou v pravidlech věci, kdy to, co je řečeno a co je zamýšleno, není totéž. Někdy v nich můžete najít díry... Změna v pravidlech je skvělá a nikdo neví, co v této sezóně může přijít."
Nová pravidla zrychlí auta, ale zřejmě podle něj také ztíží přejíždění: "Rychlé zatáčky jako Copse na Silverstone se budou projíždět pod plným plynem i během závodu. Rychlé zatáčky tedy budou spíše rovinkami než rychlými zatáčkami. Kvůli tomu budou auta náročnější na ovládání a dají zabrat krčnímu svalstvu, což je podle mě dobře. Všichni piloti během zimy usilovně trénují, aby měli silnější krk.
To vzbuzuje lehké obavy o předjíždění, protože brzdná dráha bude moc krátká. Samozřejmě se to bude dát vyřešit přes DRS. I když DRS přejíždění pomáhá, tak podle mě ale působí, že si na takové manévry lidé moc nevzpomenou."
Práci u svého současného zaměstnavatele si Newey pochvaluje a o přestupu jinam neuvažuje: "Život je u Red Bullu fajn, jde o dobrý tým. Rád tam pracuji, panuje tam příjemná atmosféra a loni jsme prožili dobrou sezónu. I když nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale oproti předchozímu ročníku šlo o pokrok."
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.