Sauber se dohodl s Wehrleinem, který tak v letošní sezóně bude závodit po boku Marcuse Ericssona. Cesta pro Valtteriho Bottase z Williamsu k místu u Mercedesu je tak volná.
Po týdnech spekulací o tom, zda Nica Rosberga u Mercedesu nahradí Valtteri Bottas či Pascal Wehrlein, se zdá být řešení jasné. Německý mladík se dohodl s týmem z Hinwilu, zbytek tedy bude zřejmě již jen formalitou.
Ačkoliv se o postupu Wehrleina k volnému místu po odcházejícím mistrovi světa vážně uvažovalo, v jeho neprospěch hrál nedostatek zkušeností. Německý tým nechtěl jít do příliš velkého rizika - obzvlášť když by musel svého nováčka postavit proti své hvězdě, Lewisovi Hamiltonovi.
Podle dobře informovaných zákulisních zdrojů Mercedes se místo toho rozhodl pro přistoupení na podmínky Sauberu, který tak zaměstná jejich juniorského jezdce. Nyní se již dolaďují pouze poslední detaily smlouvy.
Umetl tak cestu Bottasovi, na jehož místo se vrací Felipe Massa, který se vrátí do akce hned poté, co oznámil konec své kariéry v F1. Brazilec bude v Grove působit ještě jednu sezónu, což je pro britskou stáj důležité vzhledem k tomu, že do role závodního jezdce vzala nezkušeného mladíka Lance Strolla.
Oficiální oznámení Bottase, Massy a Wehrleina stáje zřejmě vzájemně zkoordinují, aby se nikdo neocitl v podivné situaci.
Současná situace tedy znamená, že poslední volná místa zbývají už jen u Manoru, jenž vyjednává se novými investory. O závodění za poslední tým loňského šampionátu se zajímají Esteban Gutiérrez, Felipe Nasr či Rio Harjanto.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.