Šéf stáje Mercedes Totto Wolff by rád do kokpitu vozů trojnásobných mistrů světa rád posadil legendu světa silničních motorek pana Doktora a mistra světa WRC z posledních čtyř let Sébastien Ogiera.
Nebylo by to poprvé, co by se do monopostu Stříbrných šípů posadil závodník z MotoGP. Dva roky starý W05 Hybrid si letos vyzkoušel již Španěl Jorge Lorenzo, který označil brzdné dráhy, přilnavost a rychlost v zatáčkách za něco naprosto šíleného.
Nyní by Mercedes rád otestoval i další velká jména motorsportu. Nabídku dostal sedmatřicetiletý Valentino Rossi a současný král světové rallye Sébastien Ogier. Pro Itala by to nebylo poprvé, co by jezdil v monopostu F1. Již v roce 2006 a 2008 měl možnost testovat s kým jiným než domácím Ferrari. Dohromady tenkrát odjezdil 200 kol. Ogier s královnou motorsportu ještě zkušenosti nemá, ale něco si nalítal ve vozech GT či Franouzské F4.
O Rossim se dokonce již nějaký ten čas spekulovalo. Sám Doktor tenkrát řekl: "Pokud mi [Wolff] chce zavolat, tak má moje číslo. Jak bych to mohl odmítnout? Už tenkrát jsem měl štěstí, když jsem si to mohl vyzkoušet u Ferrari, mám teď v Maranellu dokonce několik dobrých přátel. Byla by to asi zrada, ale kdo by nechtěl vyzkoušet Mercedes?"
Sám šéf Mercedesu k celé akci řekl: "Formule 1 je také o zábavě a já bych hrozně rád otestoval schopnosti Ogiera a Rossiho za naším volantem. Mou myšlenkou je s nimi uspořádat jezdecký den."
Zde je video z jízd Jorgeho Lorenza:
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.