Šéf stáje Mercedes Totto Wolff by rád do kokpitu vozů trojnásobných mistrů světa rád posadil legendu světa silničních motorek pana Doktora a mistra světa WRC z posledních čtyř let Sébastien Ogiera.
Nebylo by to poprvé, co by se do monopostu Stříbrných šípů posadil závodník z MotoGP. Dva roky starý W05 Hybrid si letos vyzkoušel již Španěl Jorge Lorenzo, který označil brzdné dráhy, přilnavost a rychlost v zatáčkách za něco naprosto šíleného.
Nyní by Mercedes rád otestoval i další velká jména motorsportu. Nabídku dostal sedmatřicetiletý Valentino Rossi a současný král světové rallye Sébastien Ogier. Pro Itala by to nebylo poprvé, co by jezdil v monopostu F1. Již v roce 2006 a 2008 měl možnost testovat s kým jiným než domácím Ferrari. Dohromady tenkrát odjezdil 200 kol. Ogier s královnou motorsportu ještě zkušenosti nemá, ale něco si nalítal ve vozech GT či Franouzské F4.
O Rossim se dokonce již nějaký ten čas spekulovalo. Sám Doktor tenkrát řekl: "Pokud mi [Wolff] chce zavolat, tak má moje číslo. Jak bych to mohl odmítnout? Už tenkrát jsem měl štěstí, když jsem si to mohl vyzkoušet u Ferrari, mám teď v Maranellu dokonce několik dobrých přátel. Byla by to asi zrada, ale kdo by nechtěl vyzkoušet Mercedes?"
Sám šéf Mercedesu k celé akci řekl: "Formule 1 je také o zábavě a já bych hrozně rád otestoval schopnosti Ogiera a Rossiho za naším volantem. Mou myšlenkou je s nimi uspořádat jezdecký den."
Zde je video z jízd Jorgeho Lorenza:
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.