Šéf závodní stáje Haas Günther Steiner přibližuje důvody toho, proč se po jedné sezóně vzdali služeb Estebana Gutiérreze.
Mladý Mexičan závodil za Sauber v roce 2013 a 2014, v roce 2015 pouze testoval pro Ferrari a letos se vrátil do akce s americkým nováčkem. Jeho týmovým kolegou byl Romain Grosjean, na něhož v kvalifikacích ztrácel průměrně 0,145 vteřiny a s nímž o sobotách prohrál 9:12 - pokud jde ale o mistrovské body, je skóre podstatně tristnější: 0:29!
U Haase jej tak před příští sezónou nahrazuje Kevin Magnussen z Renaultu. Podle Gutiérreze toto rozhodnutí nebylo férové, protože se mělo přihlížet spíše k jeho výkonnosti než ke statistice.
Jenže nula na jeho bodovém kontě se šéfovi závodního týmu těžko ignoruje: "Je to velmi těžké, ale já si myslím, že to je ta hlavní věc - nebodoval, zatímco Romain ano. Musíte být dobří v kvalifikaci, protože to vám obvykle pomůže být v dobré pozici v závodě, ale on body nezískal."
"Samozřejmě, že když všechno dopodrobna analyzujete, tak to vždy můžete nějak otočit. Pax existuje spousta způsobů pro interpretaci [statistik]. Myslím, že jsme jako tým učinili vědomé rozhodnutí podniknout změnu. A i když se mu to moc nelíbí, tak jsme to udělali. Mrtvého koně bychom neměli mlátit," vysvětluje Steiner.
Na otázku, zda Gutiérrez nebyl dostatečně konzistentní, odpovídá: "Musí dát dohromady celý víkend. Můžete se dívat na závody a na kvalifikace po svém, na to se nepotřebujete ptát mě. Můžete mě citovat, což je to, co chcete, ale když se na to budete dívat po svém, tak tam ty věci najdete."
Výkonnost vztažená k výsledkům podle něj zkrátka hovoří v neprospěch mexického jezdce. Ten nyní se svými sponzory bojuje o volná místo u Sauberu, který zatím potvrdil pouze Marcuse Ericssona, a u Manoru.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.