Šéf závodní stáje Haas Günther Steiner přibližuje důvody toho, proč se po jedné sezóně vzdali služeb Estebana Gutiérreze.
Mladý Mexičan závodil za Sauber v roce 2013 a 2014, v roce 2015 pouze testoval pro Ferrari a letos se vrátil do akce s americkým nováčkem. Jeho týmovým kolegou byl Romain Grosjean, na něhož v kvalifikacích ztrácel průměrně 0,145 vteřiny a s nímž o sobotách prohrál 9:12 - pokud jde ale o mistrovské body, je skóre podstatně tristnější: 0:29!
U Haase jej tak před příští sezónou nahrazuje Kevin Magnussen z Renaultu. Podle Gutiérreze toto rozhodnutí nebylo férové, protože se mělo přihlížet spíše k jeho výkonnosti než ke statistice.
Jenže nula na jeho bodovém kontě se šéfovi závodního týmu těžko ignoruje: "Je to velmi těžké, ale já si myslím, že to je ta hlavní věc - nebodoval, zatímco Romain ano. Musíte být dobří v kvalifikaci, protože to vám obvykle pomůže být v dobré pozici v závodě, ale on body nezískal."
"Samozřejmě, že když všechno dopodrobna analyzujete, tak to vždy můžete nějak otočit. Pax existuje spousta způsobů pro interpretaci [statistik]. Myslím, že jsme jako tým učinili vědomé rozhodnutí podniknout změnu. A i když se mu to moc nelíbí, tak jsme to udělali. Mrtvého koně bychom neměli mlátit," vysvětluje Steiner.
Na otázku, zda Gutiérrez nebyl dostatečně konzistentní, odpovídá: "Musí dát dohromady celý víkend. Můžete se dívat na závody a na kvalifikace po svém, na to se nepotřebujete ptát mě. Můžete mě citovat, což je to, co chcete, ale když se na to budete dívat po svém, tak tam ty věci najdete."
Výkonnost vztažená k výsledkům podle něj zkrátka hovoří v neprospěch mexického jezdce. Ten nyní se svými sponzory bojuje o volná místo u Sauberu, který zatím potvrdil pouze Marcuse Ericssona, a u Manoru.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.