Šéf závodní stáje Haas Günther Steiner přibližuje důvody toho, proč se po jedné sezóně vzdali služeb Estebana Gutiérreze.
Mladý Mexičan závodil za Sauber v roce 2013 a 2014, v roce 2015 pouze testoval pro Ferrari a letos se vrátil do akce s americkým nováčkem. Jeho týmovým kolegou byl Romain Grosjean, na něhož v kvalifikacích ztrácel průměrně 0,145 vteřiny a s nímž o sobotách prohrál 9:12 - pokud jde ale o mistrovské body, je skóre podstatně tristnější: 0:29!
U Haase jej tak před příští sezónou nahrazuje Kevin Magnussen z Renaultu. Podle Gutiérreze toto rozhodnutí nebylo férové, protože se mělo přihlížet spíše k jeho výkonnosti než ke statistice.
Jenže nula na jeho bodovém kontě se šéfovi závodního týmu těžko ignoruje: "Je to velmi těžké, ale já si myslím, že to je ta hlavní věc - nebodoval, zatímco Romain ano. Musíte být dobří v kvalifikaci, protože to vám obvykle pomůže být v dobré pozici v závodě, ale on body nezískal."
"Samozřejmě, že když všechno dopodrobna analyzujete, tak to vždy můžete nějak otočit. Pax existuje spousta způsobů pro interpretaci [statistik]. Myslím, že jsme jako tým učinili vědomé rozhodnutí podniknout změnu. A i když se mu to moc nelíbí, tak jsme to udělali. Mrtvého koně bychom neměli mlátit," vysvětluje Steiner.
Na otázku, zda Gutiérrez nebyl dostatečně konzistentní, odpovídá: "Musí dát dohromady celý víkend. Můžete se dívat na závody a na kvalifikace po svém, na to se nepotřebujete ptát mě. Můžete mě citovat, což je to, co chcete, ale když se na to budete dívat po svém, tak tam ty věci najdete."
Výkonnost vztažená k výsledkům podle něj zkrátka hovoří v neprospěch mexického jezdce. Ten nyní se svými sponzory bojuje o volná místo u Sauberu, který zatím potvrdil pouze Marcuse Ericssona, a u Manoru.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.