Šéf závodní stáje Haas Günther Steiner přibližuje důvody toho, proč se po jedné sezóně vzdali služeb Estebana Gutiérreze.
Mladý Mexičan závodil za Sauber v roce 2013 a 2014, v roce 2015 pouze testoval pro Ferrari a letos se vrátil do akce s americkým nováčkem. Jeho týmovým kolegou byl Romain Grosjean, na něhož v kvalifikacích ztrácel průměrně 0,145 vteřiny a s nímž o sobotách prohrál 9:12 - pokud jde ale o mistrovské body, je skóre podstatně tristnější: 0:29!
U Haase jej tak před příští sezónou nahrazuje Kevin Magnussen z Renaultu. Podle Gutiérreze toto rozhodnutí nebylo férové, protože se mělo přihlížet spíše k jeho výkonnosti než ke statistice.
Jenže nula na jeho bodovém kontě se šéfovi závodního týmu těžko ignoruje: "Je to velmi těžké, ale já si myslím, že to je ta hlavní věc - nebodoval, zatímco Romain ano. Musíte být dobří v kvalifikaci, protože to vám obvykle pomůže být v dobré pozici v závodě, ale on body nezískal."
"Samozřejmě, že když všechno dopodrobna analyzujete, tak to vždy můžete nějak otočit. Pax existuje spousta způsobů pro interpretaci [statistik]. Myslím, že jsme jako tým učinili vědomé rozhodnutí podniknout změnu. A i když se mu to moc nelíbí, tak jsme to udělali. Mrtvého koně bychom neměli mlátit," vysvětluje Steiner.
Na otázku, zda Gutiérrez nebyl dostatečně konzistentní, odpovídá: "Musí dát dohromady celý víkend. Můžete se dívat na závody a na kvalifikace po svém, na to se nepotřebujete ptát mě. Můžete mě citovat, což je to, co chcete, ale když se na to budete dívat po svém, tak tam ty věci najdete."
Výkonnost vztažená k výsledkům podle něj zkrátka hovoří v neprospěch mexického jezdce. Ten nyní se svými sponzory bojuje o volná místo u Sauberu, který zatím potvrdil pouze Marcuse Ericssona, a u Manoru.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.