Pirelli se v jednáních s týmy a Mezinárodní automobilovou federací o testování v průběhu sezóny 2017 momentálně zaseklo zejména na logistických obtížích.
Pravidla výrobci pneumatik umožňují během sezóny s týmy testovat 25 dní. V Brazílii proběhly první diskuse, týmy ale návrh Pirelli z logistických důvodů nepřijaly - už tak mají totiž nabito s 21 plánovanými závody.
"Samozřejmě chápeme, že s kalendáře o 21 závodech to není jednoduché přijít na způsob, jakým to zorganizovat. Proto s týmy diskutujeme, abychom nalezli plán, který by byl dobrý pro ně a pro nás. Dokážu pochopit, že na počátku nebudou mít moc náhradních dílů, podle mě to ale není skutečný problém," říká pro motorsport.com technický ředitel Pirelli Mario Isola.
Italský dodavatel obutí bych rád v rámci zkvalitnění svých produktů testoval na různých tratích včetně těch mimoevropských, zmínky padly například o Austinu a Sepangu. To by musela odsouhlasit FIA, zatímco FOM by musela čekat s přepravou materiálu před závodem na tým, jenž by testoval.
Některé okruhy podle týmů navíc nejsou pro testování praktické - kvůli bezpečnosti uváděly například Interlagos. Také by chtěly, aby se jízdy s třemi vozy v rámci jednoho dne počítaly jako tři testovací dny, což se nelíbí Pirelli, jež by si rádo diktovalo vlastní plán, aby vývoj pneumatik rozložilo po celou sezónu.
"Potřebujeme odlišné tratě, protože musíme jezdit na hodně i méně náročných okruzích. Potřebujeme jízdy vyhrazené pro pneumatiky do deště a pro přechodné pneumatiky, proto samozřejmě musíme najít okruhy, kde bychom mohli skrápět dráhu. Máme tedy plán vývoje, který pokrývá šest či sedm měsíců," pokračuje Isola.
Dále vysvětluje, že chtějí během jednoho dne jezdit pouze s jedním vozem: "Chápu myšlenku, že když se bude jezdit s více než s jedním vozem, tak máte více zpětné vazby. My však preferujeme pouze jedno auto. Pak také můžeme testovat stejné řešení na odlišných vozech a okruzích více než jednou."
Pirelli s nimi jedná i o tom, jak rozložit 25 testovacích dnů mezi 11 týmů. Pokud s každým stráví 2 dny, zbydou jim 3 dny - jde tedy o to, jak je potom rozdělit.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.