Pirelli se v jednáních s týmy a Mezinárodní automobilovou federací o testování v průběhu sezóny 2017 momentálně zaseklo zejména na logistických obtížích.
Pravidla výrobci pneumatik umožňují během sezóny s týmy testovat 25 dní. V Brazílii proběhly první diskuse, týmy ale návrh Pirelli z logistických důvodů nepřijaly - už tak mají totiž nabito s 21 plánovanými závody.
"Samozřejmě chápeme, že s kalendáře o 21 závodech to není jednoduché přijít na způsob, jakým to zorganizovat. Proto s týmy diskutujeme, abychom nalezli plán, který by byl dobrý pro ně a pro nás. Dokážu pochopit, že na počátku nebudou mít moc náhradních dílů, podle mě to ale není skutečný problém," říká pro motorsport.com technický ředitel Pirelli Mario Isola.
Italský dodavatel obutí bych rád v rámci zkvalitnění svých produktů testoval na různých tratích včetně těch mimoevropských, zmínky padly například o Austinu a Sepangu. To by musela odsouhlasit FIA, zatímco FOM by musela čekat s přepravou materiálu před závodem na tým, jenž by testoval.
Některé okruhy podle týmů navíc nejsou pro testování praktické - kvůli bezpečnosti uváděly například Interlagos. Také by chtěly, aby se jízdy s třemi vozy v rámci jednoho dne počítaly jako tři testovací dny, což se nelíbí Pirelli, jež by si rádo diktovalo vlastní plán, aby vývoj pneumatik rozložilo po celou sezónu.
"Potřebujeme odlišné tratě, protože musíme jezdit na hodně i méně náročných okruzích. Potřebujeme jízdy vyhrazené pro pneumatiky do deště a pro přechodné pneumatiky, proto samozřejmě musíme najít okruhy, kde bychom mohli skrápět dráhu. Máme tedy plán vývoje, který pokrývá šest či sedm měsíců," pokračuje Isola.
Dále vysvětluje, že chtějí během jednoho dne jezdit pouze s jedním vozem: "Chápu myšlenku, že když se bude jezdit s více než s jedním vozem, tak máte více zpětné vazby. My však preferujeme pouze jedno auto. Pak také můžeme testovat stejné řešení na odlišných vozech a okruzích více než jednou."
Pirelli s nimi jedná i o tom, jak rozložit 25 testovacích dnů mezi 11 týmů. Pokud s každým stráví 2 dny, zbydou jim 3 dny - jde tedy o to, jak je potom rozdělit.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.