Charles Leclerc nevyužije možnost se svézt v pátečním tréninku v Abú Zabí s Haasem. Místo toho se zaměří na zisk titulu v GP3.
Mladík z líhně Ferrari měl letos absolvovat pět tréninků v barvách Haasu, který za své úspěchy ve své první sezóně v F1 vděčí spolupráci se stáji z Maranella i jejím pohonným jednotkám. Kromě toho ale také závodí v GP3, kde má velkou šanci získat titul - vede o 31 bodů před svým týmovým kolegou z týmu ART Alexanderem Albonem.
A really hard decision to make but I won't be driving in Abu Dhabi during the Free Practice 1 with @HaasF1Team because of the timetable. 1/2 pic.twitter.com/mXW0vcQODt
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) November 17, 2016Jeho počínání jsme mohli sledovat ve Velké Británii, v Maďarsku, v Německu a v Brazílii. Posledním plánovaným podnikem bylo Abú Zabí, z toho však sejde. Z tréninku v F1 by musel hned nastoupit do kvalifikace GP3, což by podle něj nebylo ideální.
"Musel jsem učinit opravdu těžké rozhodnutí, ale do tréninku v Abú Zabí s F1 týmem Haas nenastoupím kvůli časovému rozvrhu. Chci se 100% soustředit na titul v GP3. První trénink by znamenal, že bych musel z F1 naskočit rovnou do kvalifikace GP3," vysvětluje Leclerc na Twitteru.
Příští rok by měl přestoupit do šampionátu GP2. Jaké jsou jeho šance na to, že v týmu Haas bude působit i v sezóně 2017? To se rozhodne v Abú Zabí: "Odvedl dobrou práci. Je vývojovým jezdcem Ferrari. Pokud budou chtít, aby se dále vyvíjel, pak s nimi rádi promluvíme, protože s jeho prací jsme spokojení. V tom žádný problém nebyl," vysvětluje Günther Steiner.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.