Charles Leclerc nevyužije možnost se svézt v pátečním tréninku v Abú Zabí s Haasem. Místo toho se zaměří na zisk titulu v GP3.
Mladík z líhně Ferrari měl letos absolvovat pět tréninků v barvách Haasu, který za své úspěchy ve své první sezóně v F1 vděčí spolupráci se stáji z Maranella i jejím pohonným jednotkám. Kromě toho ale také závodí v GP3, kde má velkou šanci získat titul - vede o 31 bodů před svým týmovým kolegou z týmu ART Alexanderem Albonem.
A really hard decision to make but I won't be driving in Abu Dhabi during the Free Practice 1 with @HaasF1Team because of the timetable. 1/2 pic.twitter.com/mXW0vcQODt
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) November 17, 2016Jeho počínání jsme mohli sledovat ve Velké Británii, v Maďarsku, v Německu a v Brazílii. Posledním plánovaným podnikem bylo Abú Zabí, z toho však sejde. Z tréninku v F1 by musel hned nastoupit do kvalifikace GP3, což by podle něj nebylo ideální.
"Musel jsem učinit opravdu těžké rozhodnutí, ale do tréninku v Abú Zabí s F1 týmem Haas nenastoupím kvůli časovému rozvrhu. Chci se 100% soustředit na titul v GP3. První trénink by znamenal, že bych musel z F1 naskočit rovnou do kvalifikace GP3," vysvětluje Leclerc na Twitteru.
Příští rok by měl přestoupit do šampionátu GP2. Jaké jsou jeho šance na to, že v týmu Haas bude působit i v sezóně 2017? To se rozhodne v Abú Zabí: "Odvedl dobrou práci. Je vývojovým jezdcem Ferrari. Pokud budou chtít, aby se dále vyvíjel, pak s nimi rádi promluvíme, protože s jeho prací jsme spokojení. V tom žádný problém nebyl," vysvětluje Günther Steiner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.