Zatímco u jedenadvaceti jmen startovního pole byl v pátečním druhém tréninku zapsaný nějaký čas, jméno Romaina Grosjeana na tomto seznamu chybělo. Po jednom instalačním kole se Francouz vydal na trať až 26 minut před koncem odpoledního programu.
Esteban Gutiérrez se proháněl po trati podstatně více, ale ani on nebyl zjevně v pohodě - nakonec oba Haasy skončily na dně klasifikace druhého tréninku: Grosjean ujel minimum vzdálenosti a skončil dvacátý, Gutiérrez nejspíš zklamal domácí příznivce, protože uzavíral výsledkovou listinu.
Haas se pochopitelně pustil do zkoumání, proč byly oba jeho vozy tak pomalé a příčinu se podařilo záhy objevit - pro odpolední trénink tým namontoval větší brzdové potrubí. Záměrem bylo s ohledem na vyšší nadmořskou výšku a řidší vzduch zlepšit chlazení brzd, jenže tím došlo k narušení proudění vzduchu pod vozem a oba piloti se tak potýkali s nedostatkem přítlaku.
"Po celý odpolední trénink to bylo strašně deprimující, protože jsem neměl žádnou přilnavost. Zkoušel jsem různé stopy, všechno možné. Když se ocitnete v takové pozici, že nejste schopni popsat, co se s autem děje, není to vůbec příjemný pocit. Takže bylo zásadní se nad tím zamyslet a rychle najít důvod - naštěstí se tak stalo a dojde k nápravě," popisuje situaci Gutiérrez.
"Před tréninkem došlo k určitým změnám v přední části vozu a to zcela eliminilovalo přítlak. Ten jako by vůbec neexistoval. Byla to specifikace, kterou jsme předtím ještě nepoužili, v podstatě nám zhatila celé odpoledne," dodává Grosjean.
Francouzský pilot při analýze zjistil, že se mýlil - obdobný systém totiž tým nasadil při Grand Prix Číny, což byl jeden z nejobtížnějších závodů pro americký tým. "Už jsem měl tohle řešení na svém autě v Číně, což byl »brilantní« závod. Tak jsem ihned požádal, aby ho vyřadili z týmového katalogu," vtipkoval Grosjean, který v GP Číny po velkých problémech dojel na 19. místě.
Tým dopravil do Mexika nové specifikace předního křídla a Gutiérrez předpokládá, že s nimi oba piloti absolvují poslední volný trénink v sobotním dopoledni místního času.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.