McLaren podle hodnocení svého šéfa Rona Dennise stále není dostatečně dobrý: dal by mu známku pět z desíti. Nový motor však již nějakou dobu Honda testuje, oproti loňskému roku jsou tedy v předstihu. Bude mít příští rok na vítězství?
I když se stáj z Wokingu oproti loňsku výrazně zlepšila, na pódium její mistři světa Fernando Alonso ani Jenson Button stále nedosáhli. Mezi konstruktéry zřejmě obsadí šestou příčku, zatímco loni dokázali předčit pouze Manor.
Pro tým takového kalibru to ale moc uspokojující není. Na otázku, jakou známku na stupnici od 1 do 10 by mu Dennis udělil, pro Sky Sports odpovídá: "Něco kolem pěti. Zkrátka nejsme dost dobří. Jsme tady kvůli tomu, abychom závody vyhrávali - a my je nevyhráváme. Ubíráme se však správným směrem."
McLaren se nyní s Hondou už plně soustředí na začátek sezóny 2017, kdy so dosáhnout dalšího velkého pokroku. "Náš nový motor už provozujeme na dynamometru, to je o několik měsíců dříve než minulý rok," pochvaluje si Dennis úsilí svého japonského partnera.
"S autem jsme v hodně pokročilé fázi a dosahujeme opravdu velkých pokroků. Jak vám všichni říkají, auta budou o čtyři, možná o pět až šest sekund rychlejší, a já si myslím, že při takovém posunu začnou skvělí jezdci excelovat," pokračuje šéf McLarenu, za který budou příští rok závodit Alonso s mladíkem Stoffelem Vandoornem. Button si dává roční přestávku, po ní se však do F1 už těžko vrátí.
Button letos v F1 končí? Dennis má jiný názorDennis nesouhlasí s tím, že pro jeho pilota po letošní sezóně kariéra v F1 skončí: "Všichni jsme duševně trochu unavení a pro jezdce to je fyzicky a mentálně náročné. Rád bych viděl, jak na tom bude za 4 měsíce. Myslím si, že se bude dost nudit. Podle mě bude znovu hladový a myslím, že příležitost pro návrat existuje.
Chceme, aby byl plně zapojený do věcí, které vyvíjíme, a tak jsme museli uzavřít možnost přenosu dat k jinému týmu. Když ho tedy chceme zapojit, tak to znamenalo, že jej musíme udržet pod smlouvou do roku 2018, což jsme také učinili.
Je to těžké předpovědět, co se stane v roce 2018. Nemyslím si ale, že mít tři piloty je špatným problémem. O rozhodnutí si budu dělat starosti, až jej bude třeba učinit," dodává Dennis.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.