McLaren podle hodnocení svého šéfa Rona Dennise stále není dostatečně dobrý: dal by mu známku pět z desíti. Nový motor však již nějakou dobu Honda testuje, oproti loňskému roku jsou tedy v předstihu. Bude mít příští rok na vítězství?
I když se stáj z Wokingu oproti loňsku výrazně zlepšila, na pódium její mistři světa Fernando Alonso ani Jenson Button stále nedosáhli. Mezi konstruktéry zřejmě obsadí šestou příčku, zatímco loni dokázali předčit pouze Manor.
Pro tým takového kalibru to ale moc uspokojující není. Na otázku, jakou známku na stupnici od 1 do 10 by mu Dennis udělil, pro Sky Sports odpovídá: "Něco kolem pěti. Zkrátka nejsme dost dobří. Jsme tady kvůli tomu, abychom závody vyhrávali - a my je nevyhráváme. Ubíráme se však správným směrem."
McLaren se nyní s Hondou už plně soustředí na začátek sezóny 2017, kdy so dosáhnout dalšího velkého pokroku. "Náš nový motor už provozujeme na dynamometru, to je o několik měsíců dříve než minulý rok," pochvaluje si Dennis úsilí svého japonského partnera.
"S autem jsme v hodně pokročilé fázi a dosahujeme opravdu velkých pokroků. Jak vám všichni říkají, auta budou o čtyři, možná o pět až šest sekund rychlejší, a já si myslím, že při takovém posunu začnou skvělí jezdci excelovat," pokračuje šéf McLarenu, za který budou příští rok závodit Alonso s mladíkem Stoffelem Vandoornem. Button si dává roční přestávku, po ní se však do F1 už těžko vrátí.
Button letos v F1 končí? Dennis má jiný názorDennis nesouhlasí s tím, že pro jeho pilota po letošní sezóně kariéra v F1 skončí: "Všichni jsme duševně trochu unavení a pro jezdce to je fyzicky a mentálně náročné. Rád bych viděl, jak na tom bude za 4 měsíce. Myslím si, že se bude dost nudit. Podle mě bude znovu hladový a myslím, že příležitost pro návrat existuje.
Chceme, aby byl plně zapojený do věcí, které vyvíjíme, a tak jsme museli uzavřít možnost přenosu dat k jinému týmu. Když ho tedy chceme zapojit, tak to znamenalo, že jej musíme udržet pod smlouvou do roku 2018, což jsme také učinili.
Je to těžké předpovědět, co se stane v roce 2018. Nemyslím si ale, že mít tři piloty je špatným problémem. O rozhodnutí si budu dělat starosti, až jej bude třeba učinit," dodává Dennis.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.