McLaren podle hodnocení svého šéfa Rona Dennise stále není dostatečně dobrý: dal by mu známku pět z desíti. Nový motor však již nějakou dobu Honda testuje, oproti loňskému roku jsou tedy v předstihu. Bude mít příští rok na vítězství?
I když se stáj z Wokingu oproti loňsku výrazně zlepšila, na pódium její mistři světa Fernando Alonso ani Jenson Button stále nedosáhli. Mezi konstruktéry zřejmě obsadí šestou příčku, zatímco loni dokázali předčit pouze Manor.
Pro tým takového kalibru to ale moc uspokojující není. Na otázku, jakou známku na stupnici od 1 do 10 by mu Dennis udělil, pro Sky Sports odpovídá: "Něco kolem pěti. Zkrátka nejsme dost dobří. Jsme tady kvůli tomu, abychom závody vyhrávali - a my je nevyhráváme. Ubíráme se však správným směrem."
McLaren se nyní s Hondou už plně soustředí na začátek sezóny 2017, kdy so dosáhnout dalšího velkého pokroku. "Náš nový motor už provozujeme na dynamometru, to je o několik měsíců dříve než minulý rok," pochvaluje si Dennis úsilí svého japonského partnera.
"S autem jsme v hodně pokročilé fázi a dosahujeme opravdu velkých pokroků. Jak vám všichni říkají, auta budou o čtyři, možná o pět až šest sekund rychlejší, a já si myslím, že při takovém posunu začnou skvělí jezdci excelovat," pokračuje šéf McLarenu, za který budou příští rok závodit Alonso s mladíkem Stoffelem Vandoornem. Button si dává roční přestávku, po ní se však do F1 už těžko vrátí.
Button letos v F1 končí? Dennis má jiný názorDennis nesouhlasí s tím, že pro jeho pilota po letošní sezóně kariéra v F1 skončí: "Všichni jsme duševně trochu unavení a pro jezdce to je fyzicky a mentálně náročné. Rád bych viděl, jak na tom bude za 4 měsíce. Myslím si, že se bude dost nudit. Podle mě bude znovu hladový a myslím, že příležitost pro návrat existuje.
Chceme, aby byl plně zapojený do věcí, které vyvíjíme, a tak jsme museli uzavřít možnost přenosu dat k jinému týmu. Když ho tedy chceme zapojit, tak to znamenalo, že jej musíme udržet pod smlouvou do roku 2018, což jsme také učinili.
Je to těžké předpovědět, co se stane v roce 2018. Nemyslím si ale, že mít tři piloty je špatným problémem. O rozhodnutí si budu dělat starosti, až jej bude třeba učinit," dodává Dennis.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.