McLaren podle hodnocení svého šéfa Rona Dennise stále není dostatečně dobrý: dal by mu známku pět z desíti. Nový motor však již nějakou dobu Honda testuje, oproti loňskému roku jsou tedy v předstihu. Bude mít příští rok na vítězství?
I když se stáj z Wokingu oproti loňsku výrazně zlepšila, na pódium její mistři světa Fernando Alonso ani Jenson Button stále nedosáhli. Mezi konstruktéry zřejmě obsadí šestou příčku, zatímco loni dokázali předčit pouze Manor.
Pro tým takového kalibru to ale moc uspokojující není. Na otázku, jakou známku na stupnici od 1 do 10 by mu Dennis udělil, pro Sky Sports odpovídá: "Něco kolem pěti. Zkrátka nejsme dost dobří. Jsme tady kvůli tomu, abychom závody vyhrávali - a my je nevyhráváme. Ubíráme se však správným směrem."
McLaren se nyní s Hondou už plně soustředí na začátek sezóny 2017, kdy so dosáhnout dalšího velkého pokroku. "Náš nový motor už provozujeme na dynamometru, to je o několik měsíců dříve než minulý rok," pochvaluje si Dennis úsilí svého japonského partnera.
"S autem jsme v hodně pokročilé fázi a dosahujeme opravdu velkých pokroků. Jak vám všichni říkají, auta budou o čtyři, možná o pět až šest sekund rychlejší, a já si myslím, že při takovém posunu začnou skvělí jezdci excelovat," pokračuje šéf McLarenu, za který budou příští rok závodit Alonso s mladíkem Stoffelem Vandoornem. Button si dává roční přestávku, po ní se však do F1 už těžko vrátí.
Button letos v F1 končí? Dennis má jiný názorDennis nesouhlasí s tím, že pro jeho pilota po letošní sezóně kariéra v F1 skončí: "Všichni jsme duševně trochu unavení a pro jezdce to je fyzicky a mentálně náročné. Rád bych viděl, jak na tom bude za 4 měsíce. Myslím si, že se bude dost nudit. Podle mě bude znovu hladový a myslím, že příležitost pro návrat existuje.
Chceme, aby byl plně zapojený do věcí, které vyvíjíme, a tak jsme museli uzavřít možnost přenosu dat k jinému týmu. Když ho tedy chceme zapojit, tak to znamenalo, že jej musíme udržet pod smlouvou do roku 2018, což jsme také učinili.
Je to těžké předpovědět, co se stane v roce 2018. Nemyslím si ale, že mít tři piloty je špatným problémem. O rozhodnutí si budu dělat starosti, až jej bude třeba učinit," dodává Dennis.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.