Vettel popírá, že by měl problémy se šéfem Ferrari, Arrivabenem

Maurizzio Arrivabene a Sebastian Vettel
Maurizzio Arrivabene a Sebastian Vettel, foto: circuitoftheamericas.com
iM2 8. října 2016 18:45
Sdílej:

Vše odstartovalo včerejší prohlášení Maurizia Arrivabeneho o tom, že si Sebastian Vettel musí zasloužit svoji budoucnost u Ferrari. V rámci GP Japonska totiž Arrivabene italské televizi řekl, že Vettel nemá žádnou garanci ohledně své budoucnosti ve Ferrari. Podle Arrivabeneho se Vettel musí soustředit na svoji hlavní práci.

Někteří začali toto prohlášení šéfa závodního týmu Ferrari interpretovat jako politické prohlášení, které mělo rozehrát nějakou hru mezi Vettelem a Arrivabenem. Němec ale řekl, že vztah mezi ním a jeho šéfem je naprosto v pořádku: "Nevím, co řekl a nechci to moc tlumočit, ale vztah s ním si užívám," říká Sebastian Vettel. 

"Když je něco, co se mi nelíbí, tak mu to řeknu a stejně tak to je i opačně. Není mezi námi nic, co bychom potřebovali řešit. Já i on se zaměřujeme na dosažení stejného cíle. Chceme vyhrávat závody a stát se silnějšími do budoucna." Jezdec však přiznává, že tato sezona nepřinesla to, v co on i Arrivabene doufali, jejich vztah to však ovlivnit nemělo.

"Obecně mohu říct, že si užívám velmi přímočarý vztah s ním. Stejně jako tým i já chceme dosáhnout výsledky. Letos byly závody, kdy jsem nebyl se sebou spokojený - dalo se v nich získat mnohem víc. Ale letos to bylo hodně nahoru a dolu. Nakonec výsledky, které jsme měli, nebyli úplně férové a odměňující co se týče rychlosti, kterou jsme ukázali během různých víkendů."

"Našim hlavním zájmem není nějak moc to sledovat. Tím je snažit se jako tým udělat progres do konce tohoto roku. Všechno z letošního roku přeneseme do toho příštího a to i přesto, že pravidla se mění. Takže spoustu věcí, které jsme se všeobecně naučili o tomto autě, nám pomohou příští rok."

Vettel řekl, že byl potěšen tím, že se mu v Suzuce podařilo v kvalifikaci porazit Red Bully. Avšak penalizace tří míst za nehodu s Nicem Rosbergem z minulého týdne, kterou si do Japonska přiváží z Malajsie, jej na roštu odsune za oba dva jezdce na Red Bullech. "Je to trať, na které lidé předpovídali, že budeme docela slabí, ale měli jsme velmi dobrý den. Auto bylo v kvalifikaci dobré a bylo to také velmi těsné. Myslím, že je to kombinace věcí. Zaprvé auto bylo o hodně lepší než vloni. Myslím, že je to trať, na které potřebujete silnější auto, abyste byli rychlejší. Rozdíly, také k autům před námi, jsou mnohem menší než na předchozích závodech. A zaměstnanci, které jsme sem přivezli, vypadají, že pracují opravdu docela šťastně."

 

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.