Vše odstartovalo včerejší prohlášení Maurizia Arrivabeneho o tom, že si Sebastian Vettel musí zasloužit svoji budoucnost u Ferrari. V rámci GP Japonska totiž Arrivabene italské televizi řekl, že Vettel nemá žádnou garanci ohledně své budoucnosti ve Ferrari. Podle Arrivabeneho se Vettel musí soustředit na svoji hlavní práci.
Někteří začali toto prohlášení šéfa závodního týmu Ferrari interpretovat jako politické prohlášení, které mělo rozehrát nějakou hru mezi Vettelem a Arrivabenem. Němec ale řekl, že vztah mezi ním a jeho šéfem je naprosto v pořádku: "Nevím, co řekl a nechci to moc tlumočit, ale vztah s ním si užívám," říká Sebastian Vettel.
"Když je něco, co se mi nelíbí, tak mu to řeknu a stejně tak to je i opačně. Není mezi námi nic, co bychom potřebovali řešit. Já i on se zaměřujeme na dosažení stejného cíle. Chceme vyhrávat závody a stát se silnějšími do budoucna." Jezdec však přiznává, že tato sezona nepřinesla to, v co on i Arrivabene doufali, jejich vztah to však ovlivnit nemělo.
"Obecně mohu říct, že si užívám velmi přímočarý vztah s ním. Stejně jako tým i já chceme dosáhnout výsledky. Letos byly závody, kdy jsem nebyl se sebou spokojený - dalo se v nich získat mnohem víc. Ale letos to bylo hodně nahoru a dolu. Nakonec výsledky, které jsme měli, nebyli úplně férové a odměňující co se týče rychlosti, kterou jsme ukázali během různých víkendů."
"Našim hlavním zájmem není nějak moc to sledovat. Tím je snažit se jako tým udělat progres do konce tohoto roku. Všechno z letošního roku přeneseme do toho příštího a to i přesto, že pravidla se mění. Takže spoustu věcí, které jsme se všeobecně naučili o tomto autě, nám pomohou příští rok."
Vettel řekl, že byl potěšen tím, že se mu v Suzuce podařilo v kvalifikaci porazit Red Bully. Avšak penalizace tří míst za nehodu s Nicem Rosbergem z minulého týdne, kterou si do Japonska přiváží z Malajsie, jej na roštu odsune za oba dva jezdce na Red Bullech. "Je to trať, na které lidé předpovídali, že budeme docela slabí, ale měli jsme velmi dobrý den. Auto bylo v kvalifikaci dobré a bylo to také velmi těsné. Myslím, že je to kombinace věcí. Zaprvé auto bylo o hodně lepší než vloni. Myslím, že je to trať, na které potřebujete silnější auto, abyste byli rychlejší. Rozdíly, také k autům před námi, jsou mnohem menší než na předchozích závodech. A zaměstnanci, které jsme sem přivezli, vypadají, že pracují opravdu docela šťastně."
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.