Vše odstartovalo včerejší prohlášení Maurizia Arrivabeneho o tom, že si Sebastian Vettel musí zasloužit svoji budoucnost u Ferrari. V rámci GP Japonska totiž Arrivabene italské televizi řekl, že Vettel nemá žádnou garanci ohledně své budoucnosti ve Ferrari. Podle Arrivabeneho se Vettel musí soustředit na svoji hlavní práci.
Někteří začali toto prohlášení šéfa závodního týmu Ferrari interpretovat jako politické prohlášení, které mělo rozehrát nějakou hru mezi Vettelem a Arrivabenem. Němec ale řekl, že vztah mezi ním a jeho šéfem je naprosto v pořádku: "Nevím, co řekl a nechci to moc tlumočit, ale vztah s ním si užívám," říká Sebastian Vettel.
"Když je něco, co se mi nelíbí, tak mu to řeknu a stejně tak to je i opačně. Není mezi námi nic, co bychom potřebovali řešit. Já i on se zaměřujeme na dosažení stejného cíle. Chceme vyhrávat závody a stát se silnějšími do budoucna." Jezdec však přiznává, že tato sezona nepřinesla to, v co on i Arrivabene doufali, jejich vztah to však ovlivnit nemělo.
"Obecně mohu říct, že si užívám velmi přímočarý vztah s ním. Stejně jako tým i já chceme dosáhnout výsledky. Letos byly závody, kdy jsem nebyl se sebou spokojený - dalo se v nich získat mnohem víc. Ale letos to bylo hodně nahoru a dolu. Nakonec výsledky, které jsme měli, nebyli úplně férové a odměňující co se týče rychlosti, kterou jsme ukázali během různých víkendů."
"Našim hlavním zájmem není nějak moc to sledovat. Tím je snažit se jako tým udělat progres do konce tohoto roku. Všechno z letošního roku přeneseme do toho příštího a to i přesto, že pravidla se mění. Takže spoustu věcí, které jsme se všeobecně naučili o tomto autě, nám pomohou příští rok."
Vettel řekl, že byl potěšen tím, že se mu v Suzuce podařilo v kvalifikaci porazit Red Bully. Avšak penalizace tří míst za nehodu s Nicem Rosbergem z minulého týdne, kterou si do Japonska přiváží z Malajsie, jej na roštu odsune za oba dva jezdce na Red Bullech. "Je to trať, na které lidé předpovídali, že budeme docela slabí, ale měli jsme velmi dobrý den. Auto bylo v kvalifikaci dobré a bylo to také velmi těsné. Myslím, že je to kombinace věcí. Zaprvé auto bylo o hodně lepší než vloni. Myslím, že je to trať, na které potřebujete silnější auto, abyste byli rychlejší. Rozdíly, také k autům před námi, jsou mnohem menší než na předchozích závodech. A zaměstnanci, které jsme sem přivezli, vypadají, že pracují opravdu docela šťastně."
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.