Tým Haas netuší, co způsobilo selhání brzd na Grosjeanově autě během závodu v Malajsii. Náprava problému ale nebude rychlá.
Grosjean v závodě odjel pouze 8 kol, poté mu selhaly brzdy a musel odstavit své auto v únikové zóně v první zatáčce okruhu.
Šéf týmu Günther Steiner prohlásil, že brzdový problém Grosjeana byl zcela odlišný od toho, který zaznamenal jeho týmový kolega Esteban Gutiérrez v dubnu během Velké ceny Bahrajnu.
"Na Romainově autě došlo k selhání kotouče, který explodoval a my nevíme proč. V datech jsme viděli nějaké vibrace, takže musíme zjistit proč kotouč selhal, protože se nepřehříval ani něco podobného," řekl Steiner.
"Zjistit příčinu selhání karbonového brzdícího kotouče není snadné, je to vědecký projekt. Musíme zjistit, jestli není něco špatně v uchycení, nebo ve výrobě."
Další závod se koná v Japonsku už tento víkend, Haas tedy nemá na zjištění příčiny problému moc času.
"Musíme alespoň zjistit, jestli můžeme něco změnit, nebo provést nějaká měření v místě problému. Před víkendem v Japonsku nové kotouče určitě nedostaneme, výroba trvá 3 měsíce."
"Je to znepokojující, budeme ale po zbytek sezóny dělat to, co doposud, měli jsme spoustu závodů bez tohoto problému," dodal Steiner.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.