Jenson Button absolvuje v Malajsii svou 300. Velkou cenu. V roce 2009 dokázal vybojovat s týmem Brawn GP titul, ale příští rok si dá od závodění pauzu.
"Pamatuji si, když měl Rubens Barrichello svou 300. Velkou cenu. Bylo to neuvěřitelné, říkal jsem si, že určitě takhle dlouho závodit nebudu. Pamatuji si také na rok 2000, kdy jsem začal závodit. Otci jsem říkal, že určitě skončím se závoděním dřív, než mi bude 30. No a je mi 36 a tenhle víkend to bude už můj 300. závod," pousmál se Button.
"Jako každá jiná kariéra i ta má byla hodně nahoru dolů. Důležité je přečkat špatné chvíle a užívat si dobré okamžiky tak moc, jak to jen jde, protože nikdy nevíte, jak dlouho budou trvat."
Honda odkládala rozhodnutí o vylepšení svých motorů až do začátku závodního víkendu. V případě použití nových součástek motoru čeká jezdce McLarenu penalizace. Nakonec si penalizaci v Sepangu vybere jen Alonso (více zde), britský pilot si na nový motor počká do amerického Austinu.
"Samozřejmě si nechtějí vybrat penalizace v příštím závodě v Suzuce, což je naprosto pochopitelné, protože to je náš druhý domácí závod. Nemůžu hovořit za druhé auto, ale já o tomhle víkendu nebudu mít žádnou penalizaci. Bude to pro mě normální víkend," uzavřel Button.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.