Jenson Button absolvuje v Malajsii svou 300. Velkou cenu. V roce 2009 dokázal vybojovat s týmem Brawn GP titul, ale příští rok si dá od závodění pauzu.
"Pamatuji si, když měl Rubens Barrichello svou 300. Velkou cenu. Bylo to neuvěřitelné, říkal jsem si, že určitě takhle dlouho závodit nebudu. Pamatuji si také na rok 2000, kdy jsem začal závodit. Otci jsem říkal, že určitě skončím se závoděním dřív, než mi bude 30. No a je mi 36 a tenhle víkend to bude už můj 300. závod," pousmál se Button.
"Jako každá jiná kariéra i ta má byla hodně nahoru dolů. Důležité je přečkat špatné chvíle a užívat si dobré okamžiky tak moc, jak to jen jde, protože nikdy nevíte, jak dlouho budou trvat."
Honda odkládala rozhodnutí o vylepšení svých motorů až do začátku závodního víkendu. V případě použití nových součástek motoru čeká jezdce McLarenu penalizace. Nakonec si penalizaci v Sepangu vybere jen Alonso (více zde), britský pilot si na nový motor počká do amerického Austinu.
"Samozřejmě si nechtějí vybrat penalizace v příštím závodě v Suzuce, což je naprosto pochopitelné, protože to je náš druhý domácí závod. Nemůžu hovořit za druhé auto, ale já o tomhle víkendu nebudu mít žádnou penalizaci. Bude to pro mě normální víkend," uzavřel Button.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.