Jenson Button absolvuje v Malajsii svou 300. Velkou cenu. V roce 2009 dokázal vybojovat s týmem Brawn GP titul, ale příští rok si dá od závodění pauzu.
"Pamatuji si, když měl Rubens Barrichello svou 300. Velkou cenu. Bylo to neuvěřitelné, říkal jsem si, že určitě takhle dlouho závodit nebudu. Pamatuji si také na rok 2000, kdy jsem začal závodit. Otci jsem říkal, že určitě skončím se závoděním dřív, než mi bude 30. No a je mi 36 a tenhle víkend to bude už můj 300. závod," pousmál se Button.
"Jako každá jiná kariéra i ta má byla hodně nahoru dolů. Důležité je přečkat špatné chvíle a užívat si dobré okamžiky tak moc, jak to jen jde, protože nikdy nevíte, jak dlouho budou trvat."
Honda odkládala rozhodnutí o vylepšení svých motorů až do začátku závodního víkendu. V případě použití nových součástek motoru čeká jezdce McLarenu penalizace. Nakonec si penalizaci v Sepangu vybere jen Alonso (více zde), britský pilot si na nový motor počká do amerického Austinu.
"Samozřejmě si nechtějí vybrat penalizace v příštím závodě v Suzuce, což je naprosto pochopitelné, protože to je náš druhý domácí závod. Nemůžu hovořit za druhé auto, ale já o tomhle víkendu nebudu mít žádnou penalizaci. Bude to pro mě normální víkend," uzavřel Button.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.