Podle zástupce šéfa Force Indie Boba Fernleyho se o čtvrté příčce v šampionátu konstruktérů rozhodne až v posledním závodě sezóny v Abú Zabí. Vrací se k Velké ceně Singapuru, od níž si slibovali mnohem více.
Oba týmy spolu svádějí o místo za Mercedesem, Red Bullem a Ferrari tuhý boj, ve hře jsou samozřejmě také finanční bonusy. Po závodě v Monze se na čtvrtou příčku dostal Williams, v Singapuru však byla opět úspěšnější Force India a v tabulce má hubený jednobodový náskok.
"Je to těsné. Myslím, že Williams doufal, že řádně využije Monzu, my zase spoléhali na Singapur. Nikomu z nás se to ale nepovedlo, takže to vyrovnané až do konce sezóny. Je to velmi vzrušující," popisuje Fernley, podle něhož by Hülkenberg v Singapuru vybojoval spoustu bodů, nebýt kontaktu se Sainzem během startu v Singapuru.
"Když došlo k nehodě Nica, vlastně jsem si myslel, že půjde o velmi dlouhá den, zároveň náročný. Zaprvé, jeho start byl super. Šlo o jednu z těch nešťastných věcí, když byl zmáčknut. Šlo o závodní incident, to se stává," popisuje pro motorsport.com zástupce šéfa Force Indie.
"Je to škoda, že za super start nebyl odměněn, protože ho mohl využít - mohl jezdit na pátém místě, což by pro nás byl opravdu dobrý výsledek. Pak jsme se hodně soustředili na to, abychom přežili s Checem [Pérezem]," přibližuje Fernley závod v Singapuru z pohledu jeho týmu.
Pérezova strategie v Singapuru - pochvala pro tým i jezdceTen to také neměl lehké, když zamířil do boxů hned v prvním kole: "Tým odvedl fantastickou práci. Měli jsme pro to kvůli způsobu, jakým safety car vyjel, jen malé okno. V důsledku toho jsme se propadli na 13. místo, ale účinně jsme změnili strategii na jednu zastávku.
Pak to bylo velmi těsné, jestli zůstat několik dalších kol na dráze v prvním stintu, abychom měli trochu bezpečnější odstup. Druhý stint byl velmi dlouhý. Od boxové zídky a jezdce šlo o skvělou práci. Prohlásit, že šlo o odvážnou strategii, by bylo jejich podcenění."
"Myslím, že v tom byl rozdíl: byli jsme připraveni odjet vysoce riskantní strategii, zvládnout ji. Museli jsme zařídit, aby fungovala, museli jsme se ji držet a být velmi odvážní. Klobouk dolů před boxovou zídkou," dodává Fernley.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.