Podle zástupce šéfa Force Indie Boba Fernleyho se o čtvrté příčce v šampionátu konstruktérů rozhodne až v posledním závodě sezóny v Abú Zabí. Vrací se k Velké ceně Singapuru, od níž si slibovali mnohem více.
Oba týmy spolu svádějí o místo za Mercedesem, Red Bullem a Ferrari tuhý boj, ve hře jsou samozřejmě také finanční bonusy. Po závodě v Monze se na čtvrtou příčku dostal Williams, v Singapuru však byla opět úspěšnější Force India a v tabulce má hubený jednobodový náskok.
"Je to těsné. Myslím, že Williams doufal, že řádně využije Monzu, my zase spoléhali na Singapur. Nikomu z nás se to ale nepovedlo, takže to vyrovnané až do konce sezóny. Je to velmi vzrušující," popisuje Fernley, podle něhož by Hülkenberg v Singapuru vybojoval spoustu bodů, nebýt kontaktu se Sainzem během startu v Singapuru.
"Když došlo k nehodě Nica, vlastně jsem si myslel, že půjde o velmi dlouhá den, zároveň náročný. Zaprvé, jeho start byl super. Šlo o jednu z těch nešťastných věcí, když byl zmáčknut. Šlo o závodní incident, to se stává," popisuje pro motorsport.com zástupce šéfa Force Indie.
"Je to škoda, že za super start nebyl odměněn, protože ho mohl využít - mohl jezdit na pátém místě, což by pro nás byl opravdu dobrý výsledek. Pak jsme se hodně soustředili na to, abychom přežili s Checem [Pérezem]," přibližuje Fernley závod v Singapuru z pohledu jeho týmu.
Pérezova strategie v Singapuru - pochvala pro tým i jezdceTen to také neměl lehké, když zamířil do boxů hned v prvním kole: "Tým odvedl fantastickou práci. Měli jsme pro to kvůli způsobu, jakým safety car vyjel, jen malé okno. V důsledku toho jsme se propadli na 13. místo, ale účinně jsme změnili strategii na jednu zastávku.
Pak to bylo velmi těsné, jestli zůstat několik dalších kol na dráze v prvním stintu, abychom měli trochu bezpečnější odstup. Druhý stint byl velmi dlouhý. Od boxové zídky a jezdce šlo o skvělou práci. Prohlásit, že šlo o odvážnou strategii, by bylo jejich podcenění."
"Myslím, že v tom byl rozdíl: byli jsme připraveni odjet vysoce riskantní strategii, zvládnout ji. Museli jsme zařídit, aby fungovala, museli jsme se ji držet a být velmi odvážní. Klobouk dolů před boxovou zídkou," dodává Fernley.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.