Podle zástupce šéfa Force Indie Boba Fernleyho se o čtvrté příčce v šampionátu konstruktérů rozhodne až v posledním závodě sezóny v Abú Zabí. Vrací se k Velké ceně Singapuru, od níž si slibovali mnohem více.
Oba týmy spolu svádějí o místo za Mercedesem, Red Bullem a Ferrari tuhý boj, ve hře jsou samozřejmě také finanční bonusy. Po závodě v Monze se na čtvrtou příčku dostal Williams, v Singapuru však byla opět úspěšnější Force India a v tabulce má hubený jednobodový náskok.
"Je to těsné. Myslím, že Williams doufal, že řádně využije Monzu, my zase spoléhali na Singapur. Nikomu z nás se to ale nepovedlo, takže to vyrovnané až do konce sezóny. Je to velmi vzrušující," popisuje Fernley, podle něhož by Hülkenberg v Singapuru vybojoval spoustu bodů, nebýt kontaktu se Sainzem během startu v Singapuru.
"Když došlo k nehodě Nica, vlastně jsem si myslel, že půjde o velmi dlouhá den, zároveň náročný. Zaprvé, jeho start byl super. Šlo o jednu z těch nešťastných věcí, když byl zmáčknut. Šlo o závodní incident, to se stává," popisuje pro motorsport.com zástupce šéfa Force Indie.
"Je to škoda, že za super start nebyl odměněn, protože ho mohl využít - mohl jezdit na pátém místě, což by pro nás byl opravdu dobrý výsledek. Pak jsme se hodně soustředili na to, abychom přežili s Checem [Pérezem]," přibližuje Fernley závod v Singapuru z pohledu jeho týmu.
Pérezova strategie v Singapuru - pochvala pro tým i jezdceTen to také neměl lehké, když zamířil do boxů hned v prvním kole: "Tým odvedl fantastickou práci. Měli jsme pro to kvůli způsobu, jakým safety car vyjel, jen malé okno. V důsledku toho jsme se propadli na 13. místo, ale účinně jsme změnili strategii na jednu zastávku.
Pak to bylo velmi těsné, jestli zůstat několik dalších kol na dráze v prvním stintu, abychom měli trochu bezpečnější odstup. Druhý stint byl velmi dlouhý. Od boxové zídky a jezdce šlo o skvělou práci. Prohlásit, že šlo o odvážnou strategii, by bylo jejich podcenění."
"Myslím, že v tom byl rozdíl: byli jsme připraveni odjet vysoce riskantní strategii, zvládnout ji. Museli jsme zařídit, aby fungovala, museli jsme se ji držet a být velmi odvážní. Klobouk dolů před boxovou zídkou," dodává Fernley.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.