Lewis Hamilton vysvětluje, proč během Velké ceny Singapuru nedokázal držet tempo s jezdci na čele a proč ožil až v jejím závěru.
Polovinu závodu byl frustrovaný se svou vlastní rychlostí, žádal po Mercedesu změnu strategie a nechápal, co se děje. Nedokázal stahovat ani svého týmového kolegu ani Daniela Ricciarda s Red Bullem a dokonce jej předjel i Kimi Räikkönen. Čím to bylo, že v koncovce zrychlil a dostal se na pódium?
"Šlo o mé brzdy. Trávil jsem se s nimi, byly moc přehřáté, takže jsem musel zpomalit. Zkrátka jsem musel sledovat, jak ostatní kluci ujíždějí, a já jsem si jen hlídal různé způsoby, jak je dostat zpět pod kontrolu," vysvětluje Hamilton, jenž včera přišel o vedení v šampionátu.
"Jakmile jsem zastavil podruhé či potřetí, najednou byly brzdy pod kontrolou. Ale ke konci jsem je měl samozřejmě zase trochu horké," popisuje poslední kola velké ceny, kdy změnil strategii na tři zastávky, vyměnil měkké pneumatiky za super-měkké a dostal se znovu před Räikkönena, kterého zlákal také ke třem zastávkám, během nichž ho podsekl.
Změna strategie Ferrari po vzoru Mercedesu jej v závěru nepřekvapila: "Tým se domníval, že udělají totéž. Abych byl upřímný, oba jsme se trápili. Oba jsme na to v tom stintu hodně tlačili a ani jeden z nás by to tím tempem až do cíle nedojel. Věděl jsem tedy, že když na to ve výjezdovém kole z boxů zatlačím, tak bych ho mohl podseknout, což se nám naštěstí povedlo."
Po Singapuru ztrácí na vítězného týmového kolegu, Nica Rosberga, osm bodů. Dělá mu to starosti? "No, je to jiné než minulý rok, kdy jsem byl tady, ale když to vezmu celkově, tak po tom všem, co se letos odehrálo, jsem stále ve hře. Stále je před námi dlouhá cesta a já do toho dám všechno, co budu moci."
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.