Lewis Hamilton vysvětluje, proč během Velké ceny Singapuru nedokázal držet tempo s jezdci na čele a proč ožil až v jejím závěru.
Polovinu závodu byl frustrovaný se svou vlastní rychlostí, žádal po Mercedesu změnu strategie a nechápal, co se děje. Nedokázal stahovat ani svého týmového kolegu ani Daniela Ricciarda s Red Bullem a dokonce jej předjel i Kimi Räikkönen. Čím to bylo, že v koncovce zrychlil a dostal se na pódium?
"Šlo o mé brzdy. Trávil jsem se s nimi, byly moc přehřáté, takže jsem musel zpomalit. Zkrátka jsem musel sledovat, jak ostatní kluci ujíždějí, a já jsem si jen hlídal různé způsoby, jak je dostat zpět pod kontrolu," vysvětluje Hamilton, jenž včera přišel o vedení v šampionátu.
"Jakmile jsem zastavil podruhé či potřetí, najednou byly brzdy pod kontrolou. Ale ke konci jsem je měl samozřejmě zase trochu horké," popisuje poslední kola velké ceny, kdy změnil strategii na tři zastávky, vyměnil měkké pneumatiky za super-měkké a dostal se znovu před Räikkönena, kterého zlákal také ke třem zastávkám, během nichž ho podsekl.
Změna strategie Ferrari po vzoru Mercedesu jej v závěru nepřekvapila: "Tým se domníval, že udělají totéž. Abych byl upřímný, oba jsme se trápili. Oba jsme na to v tom stintu hodně tlačili a ani jeden z nás by to tím tempem až do cíle nedojel. Věděl jsem tedy, že když na to ve výjezdovém kole z boxů zatlačím, tak bych ho mohl podseknout, což se nám naštěstí povedlo."
Po Singapuru ztrácí na vítězného týmového kolegu, Nica Rosberga, osm bodů. Dělá mu to starosti? "No, je to jiné než minulý rok, kdy jsem byl tady, ale když to vezmu celkově, tak po tom všem, co se letos odehrálo, jsem stále ve hře. Stále je před námi dlouhá cesta a já do toho dám všechno, co budu moci."
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.