Italský monopolní dodavatel pneumatik pro Formuli 1 žádá, aby testováním nových směsí a širších konstrukcí určených pro sezónu 2017 byli pověřeni závodní piloti Lewis Hamilton a Nico Rosberg, ne jen nováček Pascal Wehrlein z Manoru.
S vývojem nových pneumatik pomáhají Pirelli pouze tři ze současných jedenácti týmů: Ferrari, Mercedes a Red Bull. Stáj z Maranella do testů nasadila Kimiho Räikkönena a Sebastiana Vettela, ta rakouská v srpnu sáhla po Sébastianovi Buemim a úřadující šampioni využívají služeb Wehrleina.
Jejich sportovní ředitel Toto Wolff uvedl, že momentálně pro testování pneumatik neplánují využití Hamiltona s Rosbergem, což se se výrobci pneumatik nelíbí.
"Bude to špatné, pokud to neudělají. Ferrari poskytlo ty nejlepší jezdce já si myslím a doufám, že zbytek to učiní také," říká výkonný ředitel Pirelli Tronchetti Provera. "Prioritou je mít toho nejlepšího pilota. Rychlost se změní, proto musí testovat ti nejlepší jezdci. Mají cit pro vnímání změn [v pneumatikách]."
Ferrari bude s Pirelli testovat ještě čtyři, Mercedes pět dní a Red Bull šest dní. Rosberg se nechal slyšet, že chce s jízdou na nových pneumatikách "počkat, dokud to opravdu nebude užitečné."
Šéf Pirelli komentuje: "Je to na nich, ještě to není na pořadu dne. Doufám, že to v plánu bude, stejně jako jejich jména." Spokojený je jen s tím, že před příštím ročníkem mohou nový produkt konečně pořádně otestovat.
"Je to klíčové. Druh změn, které přijdou, nemůžete zvládnout bez řádného testování. Hovoříme o tom, že se výkonnost vozů zvýší o čtyři či pět sekund na kolo. Bez testování by to nemělo smysl. Nyní máme program, věnujeme se mu, a vše je v pořádku," dodává Provera.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.