Italský monopolní dodavatel pneumatik pro Formuli 1 žádá, aby testováním nových směsí a širších konstrukcí určených pro sezónu 2017 byli pověřeni závodní piloti Lewis Hamilton a Nico Rosberg, ne jen nováček Pascal Wehrlein z Manoru.
S vývojem nových pneumatik pomáhají Pirelli pouze tři ze současných jedenácti týmů: Ferrari, Mercedes a Red Bull. Stáj z Maranella do testů nasadila Kimiho Räikkönena a Sebastiana Vettela, ta rakouská v srpnu sáhla po Sébastianovi Buemim a úřadující šampioni využívají služeb Wehrleina.
Jejich sportovní ředitel Toto Wolff uvedl, že momentálně pro testování pneumatik neplánují využití Hamiltona s Rosbergem, což se se výrobci pneumatik nelíbí.
"Bude to špatné, pokud to neudělají. Ferrari poskytlo ty nejlepší jezdce já si myslím a doufám, že zbytek to učiní také," říká výkonný ředitel Pirelli Tronchetti Provera. "Prioritou je mít toho nejlepšího pilota. Rychlost se změní, proto musí testovat ti nejlepší jezdci. Mají cit pro vnímání změn [v pneumatikách]."
Ferrari bude s Pirelli testovat ještě čtyři, Mercedes pět dní a Red Bull šest dní. Rosberg se nechal slyšet, že chce s jízdou na nových pneumatikách "počkat, dokud to opravdu nebude užitečné."
Šéf Pirelli komentuje: "Je to na nich, ještě to není na pořadu dne. Doufám, že to v plánu bude, stejně jako jejich jména." Spokojený je jen s tím, že před příštím ročníkem mohou nový produkt konečně pořádně otestovat.
"Je to klíčové. Druh změn, které přijdou, nemůžete zvládnout bez řádného testování. Hovoříme o tom, že se výkonnost vozů zvýší o čtyři či pět sekund na kolo. Bez testování by to nemělo smysl. Nyní máme program, věnujeme se mu, a vše je v pořádku," dodává Provera.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.