Jenson Button, kterého čeká možná posledních 7 závodů ve Formuli 1, si je hodlá pořádně užít. McLaren podle něj dělá znatelné pokroky a doufá, že v závěru sezóny bude moci bojovat i s Ferrari.
"V tomto sportu musíte mít cíle. My jsme během posledních 12 měsíců dosáhli ohromných zisků, a když se podíváte na to, co v budoucnu chystáme, tak bychom ke konci roku měli být schopni bojovat s týmy, které jsou momentálně nad námi," předpovídá Button.
"A Ferrari je jedním z nich," těší jej vývojový program McLarenu, který je v šampionátu šestý a na stáj z Maranella ztrácí 231 bodů. "Pokud s nimi budeme moci bojovat, tak by šlo o úžasné zakončení roku." Před nimi je ještě Force India (+ 60 bodů) a Williams (+ 63 bodů), ale před ty se v posledních 7 zbývajících závodech už s největší pravděpodobností nedostanou.
Tento víkend se bude závodit na městském okruhu v Singapuru, který hraje do karet McLarenu, jenž by tam chtěl bodovat s oběma vozy. A na začátku října se chystá v Sepangu představit další novinky: "V Malajsii, když dostaneme nové vylepšení, tak uvidíme určité výkonnostní zisky. Budeme moci bojovat s rudými vozy," pokračuje Button.
Závodní ředitel Eric Boullier očekává, že jeho tým předvede ve zbytku sezóny naplno svůj potenciál: "Míříme na místa, kde budeme závodit na okruzích vyžadujících techničtější nastavení s menším důrazem na čistý výkon. I když několik dalších týdnů budeme trávit mimo Velkou Británii, tak stále pokračujeme v usilovném vývoji a stále tvrdě pracujeme na dosahování výkonnostních vylepšení až do konce sezóny."
"I když jsme nebyli v Monze na bodovaných pozicích, tak jsme během víkendu pozorovali slibnou výkonnost. Doufáme tedy ve vyšší šanci na to, že ukážeme, čeho je náš balík ve Velké ceně Singapuru skutečně schopný," dodává Boullier.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.