Jenson Button, kterého čeká možná posledních 7 závodů ve Formuli 1, si je hodlá pořádně užít. McLaren podle něj dělá znatelné pokroky a doufá, že v závěru sezóny bude moci bojovat i s Ferrari.
"V tomto sportu musíte mít cíle. My jsme během posledních 12 měsíců dosáhli ohromných zisků, a když se podíváte na to, co v budoucnu chystáme, tak bychom ke konci roku měli být schopni bojovat s týmy, které jsou momentálně nad námi," předpovídá Button.
"A Ferrari je jedním z nich," těší jej vývojový program McLarenu, který je v šampionátu šestý a na stáj z Maranella ztrácí 231 bodů. "Pokud s nimi budeme moci bojovat, tak by šlo o úžasné zakončení roku." Před nimi je ještě Force India (+ 60 bodů) a Williams (+ 63 bodů), ale před ty se v posledních 7 zbývajících závodech už s největší pravděpodobností nedostanou.
Tento víkend se bude závodit na městském okruhu v Singapuru, který hraje do karet McLarenu, jenž by tam chtěl bodovat s oběma vozy. A na začátku října se chystá v Sepangu představit další novinky: "V Malajsii, když dostaneme nové vylepšení, tak uvidíme určité výkonnostní zisky. Budeme moci bojovat s rudými vozy," pokračuje Button.
Závodní ředitel Eric Boullier očekává, že jeho tým předvede ve zbytku sezóny naplno svůj potenciál: "Míříme na místa, kde budeme závodit na okruzích vyžadujících techničtější nastavení s menším důrazem na čistý výkon. I když několik dalších týdnů budeme trávit mimo Velkou Británii, tak stále pokračujeme v usilovném vývoji a stále tvrdě pracujeme na dosahování výkonnostních vylepšení až do konce sezóny."
"I když jsme nebyli v Monze na bodovaných pozicích, tak jsme během víkendu pozorovali slibnou výkonnost. Doufáme tedy ve vyšší šanci na to, že ukážeme, čeho je náš balík ve Velké ceně Singapuru skutečně schopný," dodává Boullier.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.