Jenson Button, kterého čeká možná posledních 7 závodů ve Formuli 1, si je hodlá pořádně užít. McLaren podle něj dělá znatelné pokroky a doufá, že v závěru sezóny bude moci bojovat i s Ferrari.
"V tomto sportu musíte mít cíle. My jsme během posledních 12 měsíců dosáhli ohromných zisků, a když se podíváte na to, co v budoucnu chystáme, tak bychom ke konci roku měli být schopni bojovat s týmy, které jsou momentálně nad námi," předpovídá Button.
"A Ferrari je jedním z nich," těší jej vývojový program McLarenu, který je v šampionátu šestý a na stáj z Maranella ztrácí 231 bodů. "Pokud s nimi budeme moci bojovat, tak by šlo o úžasné zakončení roku." Před nimi je ještě Force India (+ 60 bodů) a Williams (+ 63 bodů), ale před ty se v posledních 7 zbývajících závodech už s největší pravděpodobností nedostanou.
Tento víkend se bude závodit na městském okruhu v Singapuru, který hraje do karet McLarenu, jenž by tam chtěl bodovat s oběma vozy. A na začátku října se chystá v Sepangu představit další novinky: "V Malajsii, když dostaneme nové vylepšení, tak uvidíme určité výkonnostní zisky. Budeme moci bojovat s rudými vozy," pokračuje Button.
Závodní ředitel Eric Boullier očekává, že jeho tým předvede ve zbytku sezóny naplno svůj potenciál: "Míříme na místa, kde budeme závodit na okruzích vyžadujících techničtější nastavení s menším důrazem na čistý výkon. I když několik dalších týdnů budeme trávit mimo Velkou Británii, tak stále pokračujeme v usilovném vývoji a stále tvrdě pracujeme na dosahování výkonnostních vylepšení až do konce sezóny."
"I když jsme nebyli v Monze na bodovaných pozicích, tak jsme během víkendu pozorovali slibnou výkonnost. Doufáme tedy ve vyšší šanci na to, že ukážeme, čeho je náš balík ve Velké ceně Singapuru skutečně schopný," dodává Boullier.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.