Fernando Alonso věří, že by ještě letos v některých závodech počínaje Singapurem mohl McLaren bojovat o umístění v první pětce a dokonce se vyrovnat i Ferrari.
McLareny ve Velké ceně Itálie skončili mimo body, to však vzhledem ke konfiguraci okruhu a výkonnosti své pohonné jednotky očekávali. "Dnes jsme neměli rychlost na body. Ale to jsme věděli - očekávali jsme to, když jsme sem jeli, takže šlo jen o potvrzení," uvedl Alonso.
Nejhorší závod sezóny z pohledu jejich balíku ale mají za sebou, proto se nyní těší na zbývající podniky, kde by mohli překvapit. A podle Španěla, který zajel nejrychlejší kolo Velké ceny Itálie, "přicházejí dobré časy."
"Od Singapuru bychom měli být pravidelně na bodech vzhledem k výkonnosti vozu, který nyní máme. V některých závodech, jako v Austinu, v Abú Zabí, bychom mohli v první pětce bojovat s Ferrari - doufám v to. Od Singapuru dále pro nás začne odlišný šampionát," věří dvojnásobný mistr světa.
"Auto se zdá být docela konkurenceschopné, takže bychom měli pohodlně dosahovat na body. Víme, co děláme. Známe své slabiny a silné stránky vozu. Přicházejí některé závody, jež by pro nás měli být dobré. Musíme je tedy perfektně zvládnout a získat co nejvíce bodů," vybízí Alonso svůj tým.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.