Pirelli si pochvaluje pozitivní reakce, které vyvolalo rozhodnutí o zavedení širších pneumatik od sezóny 2017 a jejich první fotografie.
Širší pneumatiky mají pomoci nejen ke zlepšení estetické stránky budoucích monopostů, ale i k tomu, aby jim pomohly zvládnout vyšší přítlak nových aerodynamických balíků, poskytovat vyšší přilnavost a dosahovat tak rychlejších časů na kolo.
Přední pneumatiky budou příští rok širší o 60 mm (z 245 na 305 mm), zadní o 80 mm (z 325 na 405 mm). Zůstává se i 13" kol, jejich průměr ale stoupne o 10 mm (z 660 na 670 mm). Přechodné pneumatiky budou dosahovat v průměru 675 mm, pneumatiky do deště 680 mm.
Ferrari si je vyzkoušelo s upraveným monopostem při dvoudenním testu ve Fioranu 1. a 2. srpna, Red Bull pokračoval 3. a 4. srpna v Mugellu (viz fotogalerie níže). Podle Pirelli jsou reakce na širší pneumatiky zatím ohromně pozitivní.
"Dosáhnout vyšší úrovně přítlaku v podobě zhruba o pět sekund rychlejšího času na kolo ve srovnání s Barcelonou 2015, což je referenční čas, tak k tomu potřebujeme vyšší přítlak a rychlost v zatáčkách. Pro zvládnutí toho je tedy také zapotřebí širších pneumatik," vysvětluje Paul Hembery pro Grand Prix Times.
"Reakce [na vzhled] jsou zatím ohromně pozitivní od té doby, co jsme nový vzhled pneumatik odhalili na statické výstavě během Velké ceny Monaka. Osobně si myslím, že vypadají skvěle," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.
Další testy jsou v plánu 6. - 8. září a 21. - 22. září, kdy se na nich bude v Paul Ricard prohánět Mercedes - v tom prvním termínu na hladkých, ke konci září potom na pneumatikách určených pro mokré podmínky. Testy budou pokračovat v Barceloně (12. a 13. října), v Abú Zabí (14 - 16. října, 2. - 3. listopadu a 14. - 16. listopadu), k finální validaci pak dojde 29. listopadu v Abú Zabí, kdy na dráze budou testovat společně Ferrari, Mercedes a Red Bullu.
"Oba testy proběhly přesně podle plánu. Ujeli jsme mnoho kol a získali spoustu informací, které budou důležité pro nadcházející testy v září. Cílem bylo získat první pohled na určitou pracovní dynamiku nové velikosti pneumatik. Samozřejmě zbývá odvést ještě hodně práce," pokračuje Hembery.
"Během těch nadcházejících testů při finalizaci specifikací pro rok 2017 plánujeme zavést několik nových prvků jak v oblasti struktury, tak i v oblasti směsí. Jde tedy o mnohem více než jen cvičení sběru dat: místo toho jde o probíhající program výzkumu, vývoje a evoluce," dodává šéf Pirelli.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.