Pirelli si pochvaluje pozitivní reakce, které vyvolalo rozhodnutí o zavedení širších pneumatik od sezóny 2017 a jejich první fotografie.
Širší pneumatiky mají pomoci nejen ke zlepšení estetické stránky budoucích monopostů, ale i k tomu, aby jim pomohly zvládnout vyšší přítlak nových aerodynamických balíků, poskytovat vyšší přilnavost a dosahovat tak rychlejších časů na kolo.
Přední pneumatiky budou příští rok širší o 60 mm (z 245 na 305 mm), zadní o 80 mm (z 325 na 405 mm). Zůstává se i 13" kol, jejich průměr ale stoupne o 10 mm (z 660 na 670 mm). Přechodné pneumatiky budou dosahovat v průměru 675 mm, pneumatiky do deště 680 mm.
Ferrari si je vyzkoušelo s upraveným monopostem při dvoudenním testu ve Fioranu 1. a 2. srpna, Red Bull pokračoval 3. a 4. srpna v Mugellu (viz fotogalerie níže). Podle Pirelli jsou reakce na širší pneumatiky zatím ohromně pozitivní.
"Dosáhnout vyšší úrovně přítlaku v podobě zhruba o pět sekund rychlejšího času na kolo ve srovnání s Barcelonou 2015, což je referenční čas, tak k tomu potřebujeme vyšší přítlak a rychlost v zatáčkách. Pro zvládnutí toho je tedy také zapotřebí širších pneumatik," vysvětluje Paul Hembery pro Grand Prix Times.
"Reakce [na vzhled] jsou zatím ohromně pozitivní od té doby, co jsme nový vzhled pneumatik odhalili na statické výstavě během Velké ceny Monaka. Osobně si myslím, že vypadají skvěle," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.
Další testy jsou v plánu 6. - 8. září a 21. - 22. září, kdy se na nich bude v Paul Ricard prohánět Mercedes - v tom prvním termínu na hladkých, ke konci září potom na pneumatikách určených pro mokré podmínky. Testy budou pokračovat v Barceloně (12. a 13. října), v Abú Zabí (14 - 16. října, 2. - 3. listopadu a 14. - 16. listopadu), k finální validaci pak dojde 29. listopadu v Abú Zabí, kdy na dráze budou testovat společně Ferrari, Mercedes a Red Bullu.
"Oba testy proběhly přesně podle plánu. Ujeli jsme mnoho kol a získali spoustu informací, které budou důležité pro nadcházející testy v září. Cílem bylo získat první pohled na určitou pracovní dynamiku nové velikosti pneumatik. Samozřejmě zbývá odvést ještě hodně práce," pokračuje Hembery.
"Během těch nadcházejících testů při finalizaci specifikací pro rok 2017 plánujeme zavést několik nových prvků jak v oblasti struktury, tak i v oblasti směsí. Jde tedy o mnohem více než jen cvičení sběru dat: místo toho jde o probíhající program výzkumu, vývoje a evoluce," dodává šéf Pirelli.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.