Pirelli si pochvaluje pozitivní reakce, které vyvolalo rozhodnutí o zavedení širších pneumatik od sezóny 2017 a jejich první fotografie.
Širší pneumatiky mají pomoci nejen ke zlepšení estetické stránky budoucích monopostů, ale i k tomu, aby jim pomohly zvládnout vyšší přítlak nových aerodynamických balíků, poskytovat vyšší přilnavost a dosahovat tak rychlejších časů na kolo.
Přední pneumatiky budou příští rok širší o 60 mm (z 245 na 305 mm), zadní o 80 mm (z 325 na 405 mm). Zůstává se i 13" kol, jejich průměr ale stoupne o 10 mm (z 660 na 670 mm). Přechodné pneumatiky budou dosahovat v průměru 675 mm, pneumatiky do deště 680 mm.
Ferrari si je vyzkoušelo s upraveným monopostem při dvoudenním testu ve Fioranu 1. a 2. srpna, Red Bull pokračoval 3. a 4. srpna v Mugellu (viz fotogalerie níže). Podle Pirelli jsou reakce na širší pneumatiky zatím ohromně pozitivní.
"Dosáhnout vyšší úrovně přítlaku v podobě zhruba o pět sekund rychlejšího času na kolo ve srovnání s Barcelonou 2015, což je referenční čas, tak k tomu potřebujeme vyšší přítlak a rychlost v zatáčkách. Pro zvládnutí toho je tedy také zapotřebí širších pneumatik," vysvětluje Paul Hembery pro Grand Prix Times.
"Reakce [na vzhled] jsou zatím ohromně pozitivní od té doby, co jsme nový vzhled pneumatik odhalili na statické výstavě během Velké ceny Monaka. Osobně si myslím, že vypadají skvěle," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.
Další testy jsou v plánu 6. - 8. září a 21. - 22. září, kdy se na nich bude v Paul Ricard prohánět Mercedes - v tom prvním termínu na hladkých, ke konci září potom na pneumatikách určených pro mokré podmínky. Testy budou pokračovat v Barceloně (12. a 13. října), v Abú Zabí (14 - 16. října, 2. - 3. listopadu a 14. - 16. listopadu), k finální validaci pak dojde 29. listopadu v Abú Zabí, kdy na dráze budou testovat společně Ferrari, Mercedes a Red Bullu.
"Oba testy proběhly přesně podle plánu. Ujeli jsme mnoho kol a získali spoustu informací, které budou důležité pro nadcházející testy v září. Cílem bylo získat první pohled na určitou pracovní dynamiku nové velikosti pneumatik. Samozřejmě zbývá odvést ještě hodně práce," pokračuje Hembery.
"Během těch nadcházejících testů při finalizaci specifikací pro rok 2017 plánujeme zavést několik nových prvků jak v oblasti struktury, tak i v oblasti směsí. Jde tedy o mnohem více než jen cvičení sběru dat: místo toho jde o probíhající program výzkumu, vývoje a evoluce," dodává šéf Pirelli.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.