Donedávna se o švýcarském týmu psalo v souvislosti s jeho existencí. Nyní chce šéfka Sauberu završit záchranu návratem na pozice, na nichž se stáj se sídlem v Hinwilu pohybovala v minulosti.
Otázkou zůstává, jak dlouho takový proces bude trvat. Podařilo se vyřešit krajně nepříjemnou finanční situaci díky spojením se společností Longbow Financial, což pro 330 zaměstnanců znamenalo uchování pracovních míst, teď ale tým musí ještě zaznamenat vzestup po stránce sportovní.
"Naším cílem je dostat se na pozice, kterých jsme byli schopni dosáhnout dříve. Nesmíme se soustředit jenom na to, jak překonáme další den, ale také myslet v delším horizontu a pokusit se dostat co nejvíc ze současného auta. Jsem stále přesvědčena, že jsme ještě schopní s ním zajet slušný výsledek. Pak se zaměříme na model pro příští rok. V něm už neexistují žádné výmluvy, musí prostě být dobrý," burcuje tým Moniša Kaltenbornová.
Právě kvůli finančním potížím nebyl typ C35 poháněný motorem Ferrari patřičně vyvíjen. Kaltenbornová je nicméně přesvědčena, že počínaje závodem v belgickém Spa dojde k úpravám, jejichž předmětem bude nové přední křídlo a podlaha. K tomu by měl už přispět nový technický ředitel, kterého tým po odchodu Marka Smitha hledá.
"Netvrdíme, že se hodláme posunout do horní poloviny startovního pole, dobře víme, co je třeba udělat. Ale máme dobrou infrastrukturu a personál, tak proč bychom si na druhou stranu neměli klást určité ambice? Lidé v týmu jsou připraveni nového technického ředitele podpořit, ale není vůbec snadné najít tu správnou osobu. Je tu několik oblastí, ke kterým musíme přihlédnout. Při najímání je třeba držet se určité strategie, náhrada musí být minimálně rovnocenná," uvedla Moniša Kaltenbornová pro server Autosport.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.