Donedávna se o švýcarském týmu psalo v souvislosti s jeho existencí. Nyní chce šéfka Sauberu završit záchranu návratem na pozice, na nichž se stáj se sídlem v Hinwilu pohybovala v minulosti.
Otázkou zůstává, jak dlouho takový proces bude trvat. Podařilo se vyřešit krajně nepříjemnou finanční situaci díky spojením se společností Longbow Financial, což pro 330 zaměstnanců znamenalo uchování pracovních míst, teď ale tým musí ještě zaznamenat vzestup po stránce sportovní.
"Naším cílem je dostat se na pozice, kterých jsme byli schopni dosáhnout dříve. Nesmíme se soustředit jenom na to, jak překonáme další den, ale také myslet v delším horizontu a pokusit se dostat co nejvíc ze současného auta. Jsem stále přesvědčena, že jsme ještě schopní s ním zajet slušný výsledek. Pak se zaměříme na model pro příští rok. V něm už neexistují žádné výmluvy, musí prostě být dobrý," burcuje tým Moniša Kaltenbornová.
Právě kvůli finančním potížím nebyl typ C35 poháněný motorem Ferrari patřičně vyvíjen. Kaltenbornová je nicméně přesvědčena, že počínaje závodem v belgickém Spa dojde k úpravám, jejichž předmětem bude nové přední křídlo a podlaha. K tomu by měl už přispět nový technický ředitel, kterého tým po odchodu Marka Smitha hledá.
"Netvrdíme, že se hodláme posunout do horní poloviny startovního pole, dobře víme, co je třeba udělat. Ale máme dobrou infrastrukturu a personál, tak proč bychom si na druhou stranu neměli klást určité ambice? Lidé v týmu jsou připraveni nového technického ředitele podpořit, ale není vůbec snadné najít tu správnou osobu. Je tu několik oblastí, ke kterým musíme přihlédnout. Při najímání je třeba držet se určité strategie, náhrada musí být minimálně rovnocenná," uvedla Moniša Kaltenbornová pro server Autosport.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.