Bývalý šéf týmu Ross Brawn se nehodlá vrátit do Maranella, kde podle italského tisku končí technický ředitel James Allison, jenž se po náhlé smrti své manželky chce vrátit do Velké Británie.
Média spekulovala nad návratem Brawna kvůli jeho výroku "nikdy neříkej nikdy" pro britskou televizi, nic takového ale nenaznačil. Spíše naopak - uvedl, že je se svým životem nyní spokojený a že se už F1 naplno věnovat nehodlá. Ferrari Rosse sice neoslovilo, ale sám uvedl, že by je odmítl.
Podle Gazzetta dello Sport prožívá Ferrari "noční můru uprostřed léta." Prezident Sergio Marchionne uspořádal v Maranellu několik krizových schůzek a je více angažován do rozhodnutí závodního týmu. K Jamesovi Allisonovi již nemá takovou důvěru, a podle listu je po smrti své ženy i přes smlouvu na dva roky na cestě zpět do Británie, aby byl blíže svým dětem. Tam by mohl působit u Renaultu, ze kterého do Itálie přišel.
Celá situace je o to nepříjemnější, že týmy teď mají plné ruce práce - nejen s letošními vozy, ale také s přípravami monopostů pro rok 2017, kdy dojde k velkým technickým změnám. Tento projekt vede hlavní konstruktér Simone Resta, jenž po Allisonovi dočasně převzal i další kompetence.
Kandidátem na jeho místo se tak stává technický ředitel Toro Rosso James Key. Tomu se však do Maranella kvůli úzkým vazbám na Red Bull a dobrým vyhlídkám rakouského týmu moc nechce.
Navíc Sebastian Vettel, jenž příští rok zahájí třetí a dle současné smlouvy poslední rok v rudém týmu, žádá záruky, že se výkonnost týmu zlepší, jinak o prodloužení nechce jednat.
Řešením pro Ferrari by mohlo být otevřít konstrukční oddělení v Británii, kde je dostatek zkušených inženýrů, kterým se do Itálie nechce stěhovat. To však současný prezident Marchionne odmítá - ten chce mít vše na jednom místě v Maranellu. Vzhledem k tomu, že se nyní více zajímá o chod týmu a změny uvnitř, bychom se brzy mohli dočkat dalších velkých překvapení.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.