Bývalý šéf týmu Ross Brawn se nehodlá vrátit do Maranella, kde podle italského tisku končí technický ředitel James Allison, jenž se po náhlé smrti své manželky chce vrátit do Velké Británie.
Média spekulovala nad návratem Brawna kvůli jeho výroku "nikdy neříkej nikdy" pro britskou televizi, nic takového ale nenaznačil. Spíše naopak - uvedl, že je se svým životem nyní spokojený a že se už F1 naplno věnovat nehodlá. Ferrari Rosse sice neoslovilo, ale sám uvedl, že by je odmítl.
Podle Gazzetta dello Sport prožívá Ferrari "noční můru uprostřed léta." Prezident Sergio Marchionne uspořádal v Maranellu několik krizových schůzek a je více angažován do rozhodnutí závodního týmu. K Jamesovi Allisonovi již nemá takovou důvěru, a podle listu je po smrti své ženy i přes smlouvu na dva roky na cestě zpět do Británie, aby byl blíže svým dětem. Tam by mohl působit u Renaultu, ze kterého do Itálie přišel.
Celá situace je o to nepříjemnější, že týmy teď mají plné ruce práce - nejen s letošními vozy, ale také s přípravami monopostů pro rok 2017, kdy dojde k velkým technickým změnám. Tento projekt vede hlavní konstruktér Simone Resta, jenž po Allisonovi dočasně převzal i další kompetence.
Kandidátem na jeho místo se tak stává technický ředitel Toro Rosso James Key. Tomu se však do Maranella kvůli úzkým vazbám na Red Bull a dobrým vyhlídkám rakouského týmu moc nechce.
Navíc Sebastian Vettel, jenž příští rok zahájí třetí a dle současné smlouvy poslední rok v rudém týmu, žádá záruky, že se výkonnost týmu zlepší, jinak o prodloužení nechce jednat.
Řešením pro Ferrari by mohlo být otevřít konstrukční oddělení v Británii, kde je dostatek zkušených inženýrů, kterým se do Itálie nechce stěhovat. To však současný prezident Marchionne odmítá - ten chce mít vše na jednom místě v Maranellu. Vzhledem k tomu, že se nyní více zajímá o chod týmu a změny uvnitř, bychom se brzy mohli dočkat dalších velkých překvapení.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.