Šéf závodního týmu Renault F1, Frederic Vasseur, se ohlíží za závodem i testováním v Silverstone. Hovoří o lekcích, které dostali, a také o vyhlídkách před nadcházející Velkou cenou Maďarska.
Co jste se naučili ve Velké ceně Británie?VS: Z mnoha pohledů pro nás nešlo o dobrý víkend. Rychlost nebyla nikterak fantastická a my jsme během závodu také měli několik incidentů. Naše spolehlivost nebyla taková, jakou bychom si přáli, a v boxech došlo k chybě, která poškodila naší strategii. Víme, ve kterých oblastech se potřebujeme zlepšit.
Co se přihodilo během té zastávky v boxech v Silverstone?VS: Šlo o lidskou chybu. Všechny týmové zastávky vykonáváme a cvičíme opakovaně, neexistuje však žádný tým v boxech, který nedělá chyby. Když o tom přemýšlíte, tak je opravdu úžasné, že je možné nadzvednout auto, vyměnit všechna čtyři kola a dát ho dolů během dvou sekund. Neustále pracujeme na tom, abychom naše zastávky zrychlili, a chápeme, co se v tomto ojedinělém případě pokazilo. Změnili jsme proces, abychom zajistili, že se stejná věc už znovu nepřihodí.
Co jste se během testu naučili?FV: Britské počasí užitečné nebylo, to je jisté. Sergej Sirotkin pro nás ve voze opět odvedl dobrou práci, i když v Silverstone čelil většinou dešti. Dokázali jsme s Jolyonem odjet více kol, a i když jsme nedokončili celý program a vyhodnocování, které jsme chtěli, tak jsme přesto během testu získali dobou základnu znalostí.
Co se s autem stalo na samotném konci testování?FV: Začalo hořet. Zdá se, že příčinou byl únik hydrauliky. Pochopitelně prošetřujeme to, co se přihodilo. Naštěstí k tomu došlo v posledním kole dne, kdy se auto vracelo do boxů, takže jsme mohli dokončit všechno, co jsme ten den mohli. Jolyon neměl žádný problém a oheň byl brzy uhašen.
Na co se tým soustředí?FV: Pro tuto sezónu stále připravujeme novinky, ale je pravdou, že většina našeho vývoje se soustředí na rok 2017. Během testu v Silverstone jsme měli mnoho dílů, které mají zvýšit výkonnost letošního auta, a nebýt toho počasí, tak bychom tam vyzkoušeli mnohem více testovacích verzí.
Letos je to celé o vývoji týmu, o udržení soustředěnosti a završení všech detailů, abychom znovu mohli dosahovat lepší výkonnosti, na které všichni pracujeme. Stále na dráze ve všech závodech, kterých se zúčastníme, bojujeme o každou pozici. Pozitivní je to, že i když se nedostavují výsledky, tak je tým stále pozitivní. Všichni tvrdě pracují a chtějí se dostat do pozice, kdy bychom mohli dosahovat výsledků. Oba týmy v Enstone a ve Viry se skládají ze závodníků. Dostaneme se tam, kam potřebujeme.
Jaká je strategie pro vývoj Estebana [Ocona]?VS: Esteban s námi odjel v Silverstone první trénink a s Mercedesem měl napilno během dvou dní testů. Prověříme tedy, co nám bude moci říci o svém zážitku! V rámci jeho sezónního programu máme v plánu jej nechat znovu odjet první trénink v Maďarsku.
Jaké jsou vaše vyhlídky v Maďarsku?Fred Vasseur: Během testu v Silverstone jsme dosáhli slušný pokrok a máme dva jezdce, kteří jsou vysoce motivováni k tomu, aby dosáhli dobré výsledky po velmi frustrující předchozí velké ceně. Neexistuje tedy nic, kvůli čemu bychom nemohli odvést dobrou práci.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.