Šéf závodního týmu Renault F1, Frederic Vasseur, se ohlíží za závodem i testováním v Silverstone. Hovoří o lekcích, které dostali, a také o vyhlídkách před nadcházející Velkou cenou Maďarska.
Co jste se naučili ve Velké ceně Británie?VS: Z mnoha pohledů pro nás nešlo o dobrý víkend. Rychlost nebyla nikterak fantastická a my jsme během závodu také měli několik incidentů. Naše spolehlivost nebyla taková, jakou bychom si přáli, a v boxech došlo k chybě, která poškodila naší strategii. Víme, ve kterých oblastech se potřebujeme zlepšit.
Co se přihodilo během té zastávky v boxech v Silverstone?VS: Šlo o lidskou chybu. Všechny týmové zastávky vykonáváme a cvičíme opakovaně, neexistuje však žádný tým v boxech, který nedělá chyby. Když o tom přemýšlíte, tak je opravdu úžasné, že je možné nadzvednout auto, vyměnit všechna čtyři kola a dát ho dolů během dvou sekund. Neustále pracujeme na tom, abychom naše zastávky zrychlili, a chápeme, co se v tomto ojedinělém případě pokazilo. Změnili jsme proces, abychom zajistili, že se stejná věc už znovu nepřihodí.
Co jste se během testu naučili?FV: Britské počasí užitečné nebylo, to je jisté. Sergej Sirotkin pro nás ve voze opět odvedl dobrou práci, i když v Silverstone čelil většinou dešti. Dokázali jsme s Jolyonem odjet více kol, a i když jsme nedokončili celý program a vyhodnocování, které jsme chtěli, tak jsme přesto během testu získali dobou základnu znalostí.
Co se s autem stalo na samotném konci testování?FV: Začalo hořet. Zdá se, že příčinou byl únik hydrauliky. Pochopitelně prošetřujeme to, co se přihodilo. Naštěstí k tomu došlo v posledním kole dne, kdy se auto vracelo do boxů, takže jsme mohli dokončit všechno, co jsme ten den mohli. Jolyon neměl žádný problém a oheň byl brzy uhašen.
Na co se tým soustředí?FV: Pro tuto sezónu stále připravujeme novinky, ale je pravdou, že většina našeho vývoje se soustředí na rok 2017. Během testu v Silverstone jsme měli mnoho dílů, které mají zvýšit výkonnost letošního auta, a nebýt toho počasí, tak bychom tam vyzkoušeli mnohem více testovacích verzí.
Letos je to celé o vývoji týmu, o udržení soustředěnosti a završení všech detailů, abychom znovu mohli dosahovat lepší výkonnosti, na které všichni pracujeme. Stále na dráze ve všech závodech, kterých se zúčastníme, bojujeme o každou pozici. Pozitivní je to, že i když se nedostavují výsledky, tak je tým stále pozitivní. Všichni tvrdě pracují a chtějí se dostat do pozice, kdy bychom mohli dosahovat výsledků. Oba týmy v Enstone a ve Viry se skládají ze závodníků. Dostaneme se tam, kam potřebujeme.
Jaká je strategie pro vývoj Estebana [Ocona]?VS: Esteban s námi odjel v Silverstone první trénink a s Mercedesem měl napilno během dvou dní testů. Prověříme tedy, co nám bude moci říci o svém zážitku! V rámci jeho sezónního programu máme v plánu jej nechat znovu odjet první trénink v Maďarsku.
Jaké jsou vaše vyhlídky v Maďarsku?Fred Vasseur: Během testu v Silverstone jsme dosáhli slušný pokrok a máme dva jezdce, kteří jsou vysoce motivováni k tomu, aby dosáhli dobré výsledky po velmi frustrující předchozí velké ceně. Neexistuje tedy nic, kvůli čemu bychom nemohli odvést dobrou práci.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.