Šéf závodního týmu Renault F1, Frederic Vasseur, se ohlíží za závodem i testováním v Silverstone. Hovoří o lekcích, které dostali, a také o vyhlídkách před nadcházející Velkou cenou Maďarska.
Co jste se naučili ve Velké ceně Británie?VS: Z mnoha pohledů pro nás nešlo o dobrý víkend. Rychlost nebyla nikterak fantastická a my jsme během závodu také měli několik incidentů. Naše spolehlivost nebyla taková, jakou bychom si přáli, a v boxech došlo k chybě, která poškodila naší strategii. Víme, ve kterých oblastech se potřebujeme zlepšit.
Co se přihodilo během té zastávky v boxech v Silverstone?VS: Šlo o lidskou chybu. Všechny týmové zastávky vykonáváme a cvičíme opakovaně, neexistuje však žádný tým v boxech, který nedělá chyby. Když o tom přemýšlíte, tak je opravdu úžasné, že je možné nadzvednout auto, vyměnit všechna čtyři kola a dát ho dolů během dvou sekund. Neustále pracujeme na tom, abychom naše zastávky zrychlili, a chápeme, co se v tomto ojedinělém případě pokazilo. Změnili jsme proces, abychom zajistili, že se stejná věc už znovu nepřihodí.
Co jste se během testu naučili?FV: Britské počasí užitečné nebylo, to je jisté. Sergej Sirotkin pro nás ve voze opět odvedl dobrou práci, i když v Silverstone čelil většinou dešti. Dokázali jsme s Jolyonem odjet více kol, a i když jsme nedokončili celý program a vyhodnocování, které jsme chtěli, tak jsme přesto během testu získali dobou základnu znalostí.
Co se s autem stalo na samotném konci testování?FV: Začalo hořet. Zdá se, že příčinou byl únik hydrauliky. Pochopitelně prošetřujeme to, co se přihodilo. Naštěstí k tomu došlo v posledním kole dne, kdy se auto vracelo do boxů, takže jsme mohli dokončit všechno, co jsme ten den mohli. Jolyon neměl žádný problém a oheň byl brzy uhašen.
Na co se tým soustředí?FV: Pro tuto sezónu stále připravujeme novinky, ale je pravdou, že většina našeho vývoje se soustředí na rok 2017. Během testu v Silverstone jsme měli mnoho dílů, které mají zvýšit výkonnost letošního auta, a nebýt toho počasí, tak bychom tam vyzkoušeli mnohem více testovacích verzí.
Letos je to celé o vývoji týmu, o udržení soustředěnosti a završení všech detailů, abychom znovu mohli dosahovat lepší výkonnosti, na které všichni pracujeme. Stále na dráze ve všech závodech, kterých se zúčastníme, bojujeme o každou pozici. Pozitivní je to, že i když se nedostavují výsledky, tak je tým stále pozitivní. Všichni tvrdě pracují a chtějí se dostat do pozice, kdy bychom mohli dosahovat výsledků. Oba týmy v Enstone a ve Viry se skládají ze závodníků. Dostaneme se tam, kam potřebujeme.
Jaká je strategie pro vývoj Estebana [Ocona]?VS: Esteban s námi odjel v Silverstone první trénink a s Mercedesem měl napilno během dvou dní testů. Prověříme tedy, co nám bude moci říci o svém zážitku! V rámci jeho sezónního programu máme v plánu jej nechat znovu odjet první trénink v Maďarsku.
Jaké jsou vaše vyhlídky v Maďarsku?Fred Vasseur: Během testu v Silverstone jsme dosáhli slušný pokrok a máme dva jezdce, kteří jsou vysoce motivováni k tomu, aby dosáhli dobré výsledky po velmi frustrující předchozí velké ceně. Neexistuje tedy nic, kvůli čemu bychom nemohli odvést dobrou práci.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.