Fernando Alonso ovládl první den sezónních testů v Silverstone, kde se ještě v neděli závodilo. Red Bull se objevil s ochranou kokpitu typu Halo, představila se řada mladíků, odpolední program však narušil déšť.
Dopoledne se jezdilo za sucha, po obědové přestávce se v 14:30 hod začaly objevovat první kapky deště, což narušilo testovací program mnoha týmů, na dráze se toho proto moc nedělo.
Nejrychlejší čas předvedl Fernando Alonso s McLarenem ve svém 32. kole na super-měkkých pneumatikách - 1:31,290 min, čímž o půl sekundy překonal své sobotní kvalifikační maximum. Na druhém místě skončil Esteban Ocon s Mercedesem F1 W07 Hybrid, ten na zkušeného španělského matadora ovšem ztrácel už přes 1,5 sekundy, ovšem na středně-tvrdé směsi (viz podbarvení časů).
Na dráze se objevil i dva roky starý Mercedes F1 W05 Hybrid, který proháněl Pascal Wehrlein. Věnoval se ovšem výlučně programu Pirelli a přípravě směsí pro sezónu 2017, kdy F1 přejde na širší pneumatiky.
Příležitost dostala celá řada dalších mladíků: Charles Leclerc (Ferrari), Nikita Mazepin (Force India), Santino Ferrucci (Haas), Sergej Sirotkin (Renault) či Pierre Gasly (Red Bull), který se ráno objevil s ochranou kokpitu typu Halo, nikoliv s původním AeroScreenem vyvíjeným rakouským týmem.
Pomocí speciální brýlí natáčel výhled, který pilot má. Red Bull s touto ochranou kokpitu ale spokojen není a je připraven její zavedení od příští sezóny blokovat.
Toro Rosso testovalo nový kryt motoru a chlazení, snažení Sainze však zbrzdila porucha převodovky. Leclerc s Ferrari zvládl jen 19 kol, odpoledne odkroužil pouze jedno, Mazepin se s Force Indií za deště neukázal vůbec.
Nejvíce kol (123) zvládl ujet Ocon s Mercedesem, dobrou spolehlivost prokázal také McLaren s Hondou, který jako druhý tým překonal hranici 100 kol. Sauber se dvoudenního testu v Silverstone z finančních důvodů neúčastní.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.