Honda, která dodává pohonné jednotky McLarenu, v Kanadě nasadí nové turbodmychadlo.
Po pečlivém vyhodnocení svých plánů v posledních dnech, jak co nejlépe naložit se zbývajícími 14 žetony a s vylepšováním své pohonné jednotky, se japonský výrobce rozhodl použít 2 žetony pro úpravu před Velkou cenou Kanady.
Honda do Montrealu přiveze nové turbodmychadlo, které by měl dostat Jenson Button i Fernando Alonso. Stejný krok učiní i Ferrari, to však tento nový díl použije pouze u Sebastiana Vettela.
I když se od nového turba očekává vyšší výkon, u Hondy by mělo pomoci také k lepší rekuperaci tepelné energie, což by pilotům McLarenu mohlo poskytnout více dodatečného výkonu během jednoho kola, a tedy i nižších časů.
Honda zvažuje, jak co nejlépe čerpat žetony, aby z nich měla co největší užitek. Nechce je utrácet na úpravy, které by ji neposunuly moc kupředu. V pokroku by ji mělo pomoci také nové palivo, které připravil technologický partner ExxonMobil, podobně jako Shell pro Ferrari. To má zvýšit výkon přibližně o 5 kW, což by v Montrealu mělo činit kolem 0,1 sekundy.
McLaren kvůli povaze okruhu Gillese Villeneuva - dlouhé rovinky kladoucí velký důraz na výkon motoru - přesto neočekává, že by tento víkend postoupil do poslední části kvalifikace, jak se mu to podařilo v Barceloně a v Monaku - deficit Hondy je stále příliš velký.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.