Tým Haas je jako oheň a led. Po prvních dvou závodech šampionátu v něm mnoho lidí vidělo div ne černého koně mistrovství, pak přišlo určité vystřízlivění, které po Soči opět dorazilo s plnou silou ve Španělsku.
Manažer Günther Steiner požaduje, aby došlo k přezkoumání výrobních procesů, protože ve Španělsku měl tým opakované problémy s předním křídlem. Americká stáj využívá šasi italského výrobce Dallara, ovšem už při předsezónních testech měl problémy s předním spoilerem, což si vyžádalo určité úpravy. Potíže nastaly v Bahrajnu, i když jak bylo deklarováno, nešlo o stejný druh jako při zmíněných testech.
Grosjean se v Grand Prix Španělska pohyboval v první desítce, když musel krátce po polovině závodu do boxů s poškozeným předním křídlem, ovšem aniž by došlo k nějaké kolizi. Francouz se nelichotivě vyjádřil ke kvalitě komponentu, proto Steiner žádá analýzu, v čem se skrývá zásadní problém.
"Je to velmi triviální, ale finančně náročná chyba. Nejde o peníze, o které za víkend přijdeme, ale o víkendové zkušenosti. Musíme se v tomto směru poučit, jak dělat věci lépe. Měli jsme na dosah desáté místo, což není očekávaný výsledek, proto se musíme zlepšit. Máme na to mnoho prostoru, ale jako nový tým pořád potřebujeme nějaký čas, abychom se zbavili pověstných dětských nemocí. Teď musíme udělat reset a říci »je třeba vyřešit to a to«. Jak už jsem uvedl, nechceme dělat každý týden nějaké aktualizace, protože jsme nabyli nějaké zkušenosti, ze kterých jsme se poučili. Na začátku bylo všechno v pořádku, protože jsme pracovali pod vlivem nováčkovského adrenalinu, ale pak je potřeba, abychom vše srovnali, protože tým F1 na takové bázi fungovat nemůže. Musíme mít týmovou stabilitu, fixní procesy a postupy a dělat to, co doposud. Je to součást budování týmu," vysvětluje Steiner.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.