Tým Haas je jako oheň a led. Po prvních dvou závodech šampionátu v něm mnoho lidí vidělo div ne černého koně mistrovství, pak přišlo určité vystřízlivění, které po Soči opět dorazilo s plnou silou ve Španělsku.
Manažer Günther Steiner požaduje, aby došlo k přezkoumání výrobních procesů, protože ve Španělsku měl tým opakované problémy s předním křídlem. Americká stáj využívá šasi italského výrobce Dallara, ovšem už při předsezónních testech měl problémy s předním spoilerem, což si vyžádalo určité úpravy. Potíže nastaly v Bahrajnu, i když jak bylo deklarováno, nešlo o stejný druh jako při zmíněných testech.
Grosjean se v Grand Prix Španělska pohyboval v první desítce, když musel krátce po polovině závodu do boxů s poškozeným předním křídlem, ovšem aniž by došlo k nějaké kolizi. Francouz se nelichotivě vyjádřil ke kvalitě komponentu, proto Steiner žádá analýzu, v čem se skrývá zásadní problém.
"Je to velmi triviální, ale finančně náročná chyba. Nejde o peníze, o které za víkend přijdeme, ale o víkendové zkušenosti. Musíme se v tomto směru poučit, jak dělat věci lépe. Měli jsme na dosah desáté místo, což není očekávaný výsledek, proto se musíme zlepšit. Máme na to mnoho prostoru, ale jako nový tým pořád potřebujeme nějaký čas, abychom se zbavili pověstných dětských nemocí. Teď musíme udělat reset a říci »je třeba vyřešit to a to«. Jak už jsem uvedl, nechceme dělat každý týden nějaké aktualizace, protože jsme nabyli nějaké zkušenosti, ze kterých jsme se poučili. Na začátku bylo všechno v pořádku, protože jsme pracovali pod vlivem nováčkovského adrenalinu, ale pak je potřeba, abychom vše srovnali, protože tým F1 na takové bázi fungovat nemůže. Musíme mít týmovou stabilitu, fixní procesy a postupy a dělat to, co doposud. Je to součást budování týmu," vysvětluje Steiner.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.