Tým Haas je jako oheň a led. Po prvních dvou závodech šampionátu v něm mnoho lidí vidělo div ne černého koně mistrovství, pak přišlo určité vystřízlivění, které po Soči opět dorazilo s plnou silou ve Španělsku.
Manažer Günther Steiner požaduje, aby došlo k přezkoumání výrobních procesů, protože ve Španělsku měl tým opakované problémy s předním křídlem. Americká stáj využívá šasi italského výrobce Dallara, ovšem už při předsezónních testech měl problémy s předním spoilerem, což si vyžádalo určité úpravy. Potíže nastaly v Bahrajnu, i když jak bylo deklarováno, nešlo o stejný druh jako při zmíněných testech.
Grosjean se v Grand Prix Španělska pohyboval v první desítce, když musel krátce po polovině závodu do boxů s poškozeným předním křídlem, ovšem aniž by došlo k nějaké kolizi. Francouz se nelichotivě vyjádřil ke kvalitě komponentu, proto Steiner žádá analýzu, v čem se skrývá zásadní problém.
"Je to velmi triviální, ale finančně náročná chyba. Nejde o peníze, o které za víkend přijdeme, ale o víkendové zkušenosti. Musíme se v tomto směru poučit, jak dělat věci lépe. Měli jsme na dosah desáté místo, což není očekávaný výsledek, proto se musíme zlepšit. Máme na to mnoho prostoru, ale jako nový tým pořád potřebujeme nějaký čas, abychom se zbavili pověstných dětských nemocí. Teď musíme udělat reset a říci »je třeba vyřešit to a to«. Jak už jsem uvedl, nechceme dělat každý týden nějaké aktualizace, protože jsme nabyli nějaké zkušenosti, ze kterých jsme se poučili. Na začátku bylo všechno v pořádku, protože jsme pracovali pod vlivem nováčkovského adrenalinu, ale pak je potřeba, abychom vše srovnali, protože tým F1 na takové bázi fungovat nemůže. Musíme mít týmovou stabilitu, fixní procesy a postupy a dělat to, co doposud. Je to součást budování týmu," vysvětluje Steiner.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.