Red Bull povzbuzený vítězstvím ve Španělsku připravuje celou řadu novinek a věří, že nyní může soupeřit s Ferrari na všech okruzích. V Kanadě má navíc přijít na řadu významné vylepšení motoru Renault.
"Musím vzdát poklonu naším motorovým partnerům TAG Heuer, kteří odvedli dobrou práci na pokroku," chválil šéf týmu Christian Horner svůj motor, který sice odebírají od Renaultu, ale po vzájemné dohodě si ho přejmenovávají dle svého švýcarského sponzora. Francouzský výrobce se kvůli tomu příliš velké slávy po prvním vítězství od roku 2015 nedočkal.
Red Bull udělal pokroky se svým vozem a připravuje další zajímavé novinky: "Vzhledem k tomu, co máme ve vývoji pro nadcházející závody, tak si myslím, že mám velký důvod k optimismu."
"Pokud dostaneme to, co je ohlašována, tak nás to dostane do pozice, kdy budeme moci každý víkend přinejmenším závodit s Ferrari. Pak se snad budeme moci pokusit stáhnout ztrátu na Mercedes na některých okruzích," pokračuje Horner.
Tento víkend si v Barceloně vyzkoušejí novou pohonnou jednotku Renault, s nímž jsou těsně před prodloužením smlouvy na sezónu 2017. Šéf Red Bullu nevylučuje, že by s novým motorem mohli po úspěšném testu závodit už příští týden v Monaku.
"Pokud najdeme několik desetin na straně pohonné jednotky, pak to určitě s vděčností přijmeme. Uvidíme, jak půjde testování. Ale jestli se naskytne jakákoliv možnost na to, abychom byli v Monaku konkurenceschopnější, pak ji využijeme. Ale to je rozhodnutí pro kluky z Renaultu. My budeme testovat, a pak se podíváme na čísla," dodává Horner.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.