Red Bull povzbuzený vítězstvím ve Španělsku připravuje celou řadu novinek a věří, že nyní může soupeřit s Ferrari na všech okruzích. V Kanadě má navíc přijít na řadu významné vylepšení motoru Renault.
"Musím vzdát poklonu naším motorovým partnerům TAG Heuer, kteří odvedli dobrou práci na pokroku," chválil šéf týmu Christian Horner svůj motor, který sice odebírají od Renaultu, ale po vzájemné dohodě si ho přejmenovávají dle svého švýcarského sponzora. Francouzský výrobce se kvůli tomu příliš velké slávy po prvním vítězství od roku 2015 nedočkal.
Red Bull udělal pokroky se svým vozem a připravuje další zajímavé novinky: "Vzhledem k tomu, co máme ve vývoji pro nadcházející závody, tak si myslím, že mám velký důvod k optimismu."
"Pokud dostaneme to, co je ohlašována, tak nás to dostane do pozice, kdy budeme moci každý víkend přinejmenším závodit s Ferrari. Pak se snad budeme moci pokusit stáhnout ztrátu na Mercedes na některých okruzích," pokračuje Horner.
Tento víkend si v Barceloně vyzkoušejí novou pohonnou jednotku Renault, s nímž jsou těsně před prodloužením smlouvy na sezónu 2017. Šéf Red Bullu nevylučuje, že by s novým motorem mohli po úspěšném testu závodit už příští týden v Monaku.
"Pokud najdeme několik desetin na straně pohonné jednotky, pak to určitě s vděčností přijmeme. Uvidíme, jak půjde testování. Ale jestli se naskytne jakákoliv možnost na to, abychom byli v Monaku konkurenceschopnější, pak ji využijeme. Ale to je rozhodnutí pro kluky z Renaultu. My budeme testovat, a pak se podíváme na čísla," dodává Horner.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.