Mercedes dnes v Barceloně nepředvedl zrovna nejlepší show, když se oba piloti vzájemně vyřadili hned ve třetí zatáčce okruhu. Co na tento incident říkají některé známé osobnosti paddocku?
Ve Španělsku bylo v paddocku k vidění hodně zajímavých lidí, mezi nimi například předseda představenstva společnosti Daimler, Dieter Zetsche, CEO Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne anebo majitel Red Bullu, Dietrich Mateschitz. Všichni tito a spousta dalších využila úvodní evropský závod sezony, aby se podívali na výkony svých týmů. Po včerejšku se čekalo, že Mercedes bude opět bojovat o vítězství a půjde spíše o to, který ze dvojice jezdců stříbrných šípů jej získá.
Jak to tak občas bývá, nestalo se. Co na kolizi Hamiltona a Rosberga říká předseda představenstva společnosti Daimler, Dieter Zetsche? "Musíme se teď v klidu podívat na to, co se tam stalo a pak se o tom poradíme." Zetsche ani nečekal na konec závodu a z Barcelony ihned odcestoval.
A jak nehodu viděl dvojnásobný mistr světa, Jackie Stewart? "Dvě auta ze stejného týmu by jednoduše neměla mít nehodu v prvním kole. Myslím, že tento závod mohl vyhrál Lewis Hamilton, ale to by nesměl chybovat v prvním kole. Rosberg se připravoval na levotočivou [ve skutečnosti na pravotočivou] zatáčku a zabrzdil - to jde dobře na asfaltu, ale ne na trávě. Bylo to velké fauxpas Mercedesu. Emoce mohou být velmi nebezpečné."
76letý Jackie dokonce vyzývá tým, aby zakročil. "V každém případě bych jezdce, který je za tuto nehodu zodpovědný, penalizoval. Nemohou ho suspendovat na jeden závod, protože ho potřebují. A momentálně nemají žádného třetího jezdce, který by jim mohl garantovat špičkové umístění. Mohli by se kvůli tomu finančně uvolnit. Momentálně Hamilton vydělává opravdu dostateně."
Gerhard Berger má na incident následující názor: "Něco podobného se může stát, když máte v první startovní řadě dva tak silné jezdce. Pro mě je to chyba Lewise. Podle mě měl Nico, který jel na čele, právo vybrat si pozici. Šel samozřejmě na vnitřek, to je jasné. Lewis byl rychlejší, ale na trávě nemohl dopředu. Pak mohl předjet jen po vnějšku nebo musel brzdit. Myslím si tedy, že v tomto případě musí Lewis hledat chybu u sebe. Pro Formuli 1 to dnes minimálně přineslo super zajímavý závod."
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.