Mercedes dnes v Barceloně nepředvedl zrovna nejlepší show, když se oba piloti vzájemně vyřadili hned ve třetí zatáčce okruhu. Co na tento incident říkají některé známé osobnosti paddocku?
Ve Španělsku bylo v paddocku k vidění hodně zajímavých lidí, mezi nimi například předseda představenstva společnosti Daimler, Dieter Zetsche, CEO Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne anebo majitel Red Bullu, Dietrich Mateschitz. Všichni tito a spousta dalších využila úvodní evropský závod sezony, aby se podívali na výkony svých týmů. Po včerejšku se čekalo, že Mercedes bude opět bojovat o vítězství a půjde spíše o to, který ze dvojice jezdců stříbrných šípů jej získá.
Jak to tak občas bývá, nestalo se. Co na kolizi Hamiltona a Rosberga říká předseda představenstva společnosti Daimler, Dieter Zetsche? "Musíme se teď v klidu podívat na to, co se tam stalo a pak se o tom poradíme." Zetsche ani nečekal na konec závodu a z Barcelony ihned odcestoval.
A jak nehodu viděl dvojnásobný mistr světa, Jackie Stewart? "Dvě auta ze stejného týmu by jednoduše neměla mít nehodu v prvním kole. Myslím, že tento závod mohl vyhrál Lewis Hamilton, ale to by nesměl chybovat v prvním kole. Rosberg se připravoval na levotočivou [ve skutečnosti na pravotočivou] zatáčku a zabrzdil - to jde dobře na asfaltu, ale ne na trávě. Bylo to velké fauxpas Mercedesu. Emoce mohou být velmi nebezpečné."
76letý Jackie dokonce vyzývá tým, aby zakročil. "V každém případě bych jezdce, který je za tuto nehodu zodpovědný, penalizoval. Nemohou ho suspendovat na jeden závod, protože ho potřebují. A momentálně nemají žádného třetího jezdce, který by jim mohl garantovat špičkové umístění. Mohli by se kvůli tomu finančně uvolnit. Momentálně Hamilton vydělává opravdu dostateně."
Gerhard Berger má na incident následující názor: "Něco podobného se může stát, když máte v první startovní řadě dva tak silné jezdce. Pro mě je to chyba Lewise. Podle mě měl Nico, který jel na čele, právo vybrat si pozici. Šel samozřejmě na vnitřek, to je jasné. Lewis byl rychlejší, ale na trávě nemohl dopředu. Pak mohl předjet jen po vnějšku nebo musel brzdit. Myslím si tedy, že v tomto případě musí Lewis hledat chybu u sebe. Pro Formuli 1 to dnes minimálně přineslo super zajímavý závod."
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.