Mercedes dnes v Barceloně nepředvedl zrovna nejlepší show, když se oba piloti vzájemně vyřadili hned ve třetí zatáčce okruhu. Co na tento incident říkají některé známé osobnosti paddocku?
Ve Španělsku bylo v paddocku k vidění hodně zajímavých lidí, mezi nimi například předseda představenstva společnosti Daimler, Dieter Zetsche, CEO Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne anebo majitel Red Bullu, Dietrich Mateschitz. Všichni tito a spousta dalších využila úvodní evropský závod sezony, aby se podívali na výkony svých týmů. Po včerejšku se čekalo, že Mercedes bude opět bojovat o vítězství a půjde spíše o to, který ze dvojice jezdců stříbrných šípů jej získá.
Jak to tak občas bývá, nestalo se. Co na kolizi Hamiltona a Rosberga říká předseda představenstva společnosti Daimler, Dieter Zetsche? "Musíme se teď v klidu podívat na to, co se tam stalo a pak se o tom poradíme." Zetsche ani nečekal na konec závodu a z Barcelony ihned odcestoval.
A jak nehodu viděl dvojnásobný mistr světa, Jackie Stewart? "Dvě auta ze stejného týmu by jednoduše neměla mít nehodu v prvním kole. Myslím, že tento závod mohl vyhrál Lewis Hamilton, ale to by nesměl chybovat v prvním kole. Rosberg se připravoval na levotočivou [ve skutečnosti na pravotočivou] zatáčku a zabrzdil - to jde dobře na asfaltu, ale ne na trávě. Bylo to velké fauxpas Mercedesu. Emoce mohou být velmi nebezpečné."
76letý Jackie dokonce vyzývá tým, aby zakročil. "V každém případě bych jezdce, který je za tuto nehodu zodpovědný, penalizoval. Nemohou ho suspendovat na jeden závod, protože ho potřebují. A momentálně nemají žádného třetího jezdce, který by jim mohl garantovat špičkové umístění. Mohli by se kvůli tomu finančně uvolnit. Momentálně Hamilton vydělává opravdu dostateně."
Gerhard Berger má na incident následující názor: "Něco podobného se může stát, když máte v první startovní řadě dva tak silné jezdce. Pro mě je to chyba Lewise. Podle mě měl Nico, který jel na čele, právo vybrat si pozici. Šel samozřejmě na vnitřek, to je jasné. Lewis byl rychlejší, ale na trávě nemohl dopředu. Pak mohl předjet jen po vnějšku nebo musel brzdit. Myslím si tedy, že v tomto případě musí Lewis hledat chybu u sebe. Pro Formuli 1 to dnes minimálně přineslo super zajímavý závod."
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.