Mercedes dnes v Barceloně nepředvedl zrovna nejlepší show, když se oba piloti vzájemně vyřadili hned ve třetí zatáčce okruhu. Co na tento incident říkají některé známé osobnosti paddocku?
Ve Španělsku bylo v paddocku k vidění hodně zajímavých lidí, mezi nimi například předseda představenstva společnosti Daimler, Dieter Zetsche, CEO Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne anebo majitel Red Bullu, Dietrich Mateschitz. Všichni tito a spousta dalších využila úvodní evropský závod sezony, aby se podívali na výkony svých týmů. Po včerejšku se čekalo, že Mercedes bude opět bojovat o vítězství a půjde spíše o to, který ze dvojice jezdců stříbrných šípů jej získá.
Jak to tak občas bývá, nestalo se. Co na kolizi Hamiltona a Rosberga říká předseda představenstva společnosti Daimler, Dieter Zetsche? "Musíme se teď v klidu podívat na to, co se tam stalo a pak se o tom poradíme." Zetsche ani nečekal na konec závodu a z Barcelony ihned odcestoval.
A jak nehodu viděl dvojnásobný mistr světa, Jackie Stewart? "Dvě auta ze stejného týmu by jednoduše neměla mít nehodu v prvním kole. Myslím, že tento závod mohl vyhrál Lewis Hamilton, ale to by nesměl chybovat v prvním kole. Rosberg se připravoval na levotočivou [ve skutečnosti na pravotočivou] zatáčku a zabrzdil - to jde dobře na asfaltu, ale ne na trávě. Bylo to velké fauxpas Mercedesu. Emoce mohou být velmi nebezpečné."
76letý Jackie dokonce vyzývá tým, aby zakročil. "V každém případě bych jezdce, který je za tuto nehodu zodpovědný, penalizoval. Nemohou ho suspendovat na jeden závod, protože ho potřebují. A momentálně nemají žádného třetího jezdce, který by jim mohl garantovat špičkové umístění. Mohli by se kvůli tomu finančně uvolnit. Momentálně Hamilton vydělává opravdu dostateně."
Gerhard Berger má na incident následující názor: "Něco podobného se může stát, když máte v první startovní řadě dva tak silné jezdce. Pro mě je to chyba Lewise. Podle mě měl Nico, který jel na čele, právo vybrat si pozici. Šel samozřejmě na vnitřek, to je jasné. Lewis byl rychlejší, ale na trávě nemohl dopředu. Pak mohl předjet jen po vnějšku nebo musel brzdit. Myslím si tedy, že v tomto případě musí Lewis hledat chybu u sebe. Pro Formuli 1 to dnes minimálně přineslo super zajímavý závod."
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.