Ze čtyř závodů tři bodovaná umístění, to je na nováčka velice lichotivá bilance. Po dvou velmi dobrých výsledcích přišlo vystřízlivění v Číně, ale v Rusku se Grosjean opět vrátil na bodované příčky.
Manažer Günther Steiner proto cítí, že právě poslední dva závody naznačily, jak může nezkušenost amerického týmu omezit jeho šance v F1. Jako příklad uvádí právě Grosjeanovo osmé místo v Rusku, neboť na něm lze demonstrovat velký prostor pro zlepšení. Přes hodnocení francouzského pilota, který označil výsledek za "fantastický" se Steiner domnívá, že samotný začátek závodního víkendu prokázal značný nedostatek zkušeností.
"Opět se ukázalo, že jsme nezačali optimálně. Nás hlavní úkol je získat více dat, abychom byli ještě lepší. Jako tým musíme lépe reagovat na zvláštní situace. To byl případ Ruska, tam je specifická trať, kluzká s malou přilnavostí. Pokud máte zkušenosti, víte jak reagovat. A my jich v tuto chvíli zase tolik nemáme, takže naše rozhodnutí nejsou dostatečně rychlá, jinak bychom měli lepší výchozí pozici v kvalifikaci," hodnotí stav týmové práce Steiner.
"Bude to ještě nějaký čas trvat. »Nejmladší tým« před námi už funguje v F1 pět let, zatímco my jsme »staří« jen čtyři závody, takže mám za to, že proti nám mají určitou výhodu. Ale budeme na tom tvrdě pracovat a snažit se dosáhnout dalších bodovaných výsledků," slibuje Steiner.
Manažer týmu rovněž neláme hůl nad druhým pilotem Estebanem Gutiérrezem. Zatímco Grosjean získal už 22 bodů, Mexičan dosud vyšel vždy naprázdno. "Myslím, že Estebana zatím provázely smolné okolnosti, ale zlepšuje se. Na startu v Rusku se mu protočila kola a pak najel do Hülkenberga, to se stane. V kvalifikaci byl jen s malým odstupem za Grosjeanem, pro tým odvádí velmi dobrou práci," hodnotí Mexičana Steiner.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.