Renault se po převzetí Lotusu, loňském trápení a přechodu na odlišnou pohonnou jednotku již rozkoukal a nyní plánuje nasazování nových dílů téměř v každém závodě.
Tým musel kvůli změně motorů (loni používal Lotus Mercedesy) přistoupit při stavbě nového vozu RS16 na spoustu kompromisů. Loni navíc neměl dostatek peněz na to, aby se věnoval vývoji vozu, což se po vstupu francouzské automobilky změnila, a nyní začnou být patrné první plody.
Renault sice již dříve představil nové přední křídlo, závod v Barceloně však má být počátkem nové agresivnější vývojové strategie: "Chystáme ve vývoji některé věci v oblasti aerodynamiky a předního zavěšení a pro Kanadu vylepšení motoru," prozrazuje Alan Permane, šéf traťových činností.
"A v Kanadě budeme mít vylepšení motoru, můžeme tedy očekávat, že v téměř každém z příštích šesti až osmi závodů na auto nasadíme něco nového. Pro nás jde o návrat k normálu. Stále nedosahujeme té rychlosti a stále posilujeme, jinak to je ale skvělé," libuje si Permane pro Autosport.
Spoustu novinek si vyzkouší příští týden během dvoudenního testu v Katalánsku: "Se součástmi předního zavěšení až do testu ve Španělsku nevyjedeme, takže je uvidíte až v Monaku." Kromě zavěšení dojde příští týden řada i na novou pohonnou jednotku. Renault má pro zvýšení její výkonnosti ještě 24 žetonů - nejvíce ze všech výrobců.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.