Avizovaná informace o nových motorech Ferrari pro Španělsko se týkala vedle továrního týmu možného nasazení u Sauberu a Haasu. Toro Rosso s ohledem na používání loňské specifikace motoru tuto možnost nemá.
Jestliže Sauber, jenž kvůli nedostatku financí neplánuje žádné aerodynamické úpravy, využití motoru potvrdil, Haas si dal na čas. Teď už je jasné, že i americký tým bude ve Španělsku mít k dispozici novou specifikaci pohonné jednotky, ale také inovovaný zadní spoiler.
Po dalším přísunu bodů v Rusku, kde Haas změnil přední křídlo svého monopostu VF-16, tak dojde k dalším inovacím, kromě motoru se budou týkat i aerodynamických úprav. "Pro Španělsko máme zcela nové zadní křídlo. Postupujeme podle plánu, jen je třeba zjistit, jestli novinka bude fungovat. A to není možné, dokud ji nevyzkoušíte," vysvětlil manažer týmu Günther Steiner.
Na otázku, zda použití nového zadního spoileru má dopad v úspěšném nasazení předního křídla Steiner pokračuje: "Ne, jde jen o trochu větší přítlak. Ve Španělsku ho potřebujeme víc vzadu, což platí i pro Monte Carlo. Nejde o nic jiného než adaptaci pro určité trati, které nás teď čekají."
Oba piloti na použití předního spoileru v Soči reagovali pozitivně, proto nové komponenty na voze zůstanou i ve Španělsku, kde už tým absolvoval letošní předsezónní testy. Steiner se domnívá, že nynější srovnání přinese týmu prospěch: "Je to pro nás přínosné. Můžeme si porovnat původní data z testů se současností a zjistíme, jestli někde něco děláme špatně. Byla to první trať, ze které jsme získali nějaké podklady, takže je vždy příjemné se k nim při návratu opět vrátit," dodává Steiner.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.