Avizovaná informace o nových motorech Ferrari pro Španělsko se týkala vedle továrního týmu možného nasazení u Sauberu a Haasu. Toro Rosso s ohledem na používání loňské specifikace motoru tuto možnost nemá.
Jestliže Sauber, jenž kvůli nedostatku financí neplánuje žádné aerodynamické úpravy, využití motoru potvrdil, Haas si dal na čas. Teď už je jasné, že i americký tým bude ve Španělsku mít k dispozici novou specifikaci pohonné jednotky, ale také inovovaný zadní spoiler.
Po dalším přísunu bodů v Rusku, kde Haas změnil přední křídlo svého monopostu VF-16, tak dojde k dalším inovacím, kromě motoru se budou týkat i aerodynamických úprav. "Pro Španělsko máme zcela nové zadní křídlo. Postupujeme podle plánu, jen je třeba zjistit, jestli novinka bude fungovat. A to není možné, dokud ji nevyzkoušíte," vysvětlil manažer týmu Günther Steiner.
Na otázku, zda použití nového zadního spoileru má dopad v úspěšném nasazení předního křídla Steiner pokračuje: "Ne, jde jen o trochu větší přítlak. Ve Španělsku ho potřebujeme víc vzadu, což platí i pro Monte Carlo. Nejde o nic jiného než adaptaci pro určité trati, které nás teď čekají."
Oba piloti na použití předního spoileru v Soči reagovali pozitivně, proto nové komponenty na voze zůstanou i ve Španělsku, kde už tým absolvoval letošní předsezónní testy. Steiner se domnívá, že nynější srovnání přinese týmu prospěch: "Je to pro nás přínosné. Můžeme si porovnat původní data z testů se současností a zjistíme, jestli někde něco děláme špatně. Byla to první trať, ze které jsme získali nějaké podklady, takže je vždy příjemné se k nim při návratu opět vrátit," dodává Steiner.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.