Avizovaná informace o nových motorech Ferrari pro Španělsko se týkala vedle továrního týmu možného nasazení u Sauberu a Haasu. Toro Rosso s ohledem na používání loňské specifikace motoru tuto možnost nemá.
Jestliže Sauber, jenž kvůli nedostatku financí neplánuje žádné aerodynamické úpravy, využití motoru potvrdil, Haas si dal na čas. Teď už je jasné, že i americký tým bude ve Španělsku mít k dispozici novou specifikaci pohonné jednotky, ale také inovovaný zadní spoiler.
Po dalším přísunu bodů v Rusku, kde Haas změnil přední křídlo svého monopostu VF-16, tak dojde k dalším inovacím, kromě motoru se budou týkat i aerodynamických úprav. "Pro Španělsko máme zcela nové zadní křídlo. Postupujeme podle plánu, jen je třeba zjistit, jestli novinka bude fungovat. A to není možné, dokud ji nevyzkoušíte," vysvětlil manažer týmu Günther Steiner.
Na otázku, zda použití nového zadního spoileru má dopad v úspěšném nasazení předního křídla Steiner pokračuje: "Ne, jde jen o trochu větší přítlak. Ve Španělsku ho potřebujeme víc vzadu, což platí i pro Monte Carlo. Nejde o nic jiného než adaptaci pro určité trati, které nás teď čekají."
Oba piloti na použití předního spoileru v Soči reagovali pozitivně, proto nové komponenty na voze zůstanou i ve Španělsku, kde už tým absolvoval letošní předsezónní testy. Steiner se domnívá, že nynější srovnání přinese týmu prospěch: "Je to pro nás přínosné. Můžeme si porovnat původní data z testů se současností a zjistíme, jestli někde něco děláme špatně. Byla to první trať, ze které jsme získali nějaké podklady, takže je vždy příjemné se k nim při návratu opět vrátit," dodává Steiner.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.