Pilot Mercedesu Lewis Hamilton přemýšlí o tom, kdy ukončit kariéru. Rád by v F1 ještě nejméně 5 let závodil - do té doby by se chtěl udržet na vrcholu, podobně jako Valentino Rossi v MotoGP.
"Valentino se nyní řadí již ke starším jezdcům, ale stále dokáže jezdit na špici. Stále je toho schopný, a já tedy doufám, že ke konci své kariéry budu v podobné pozici," netají se Hamilton obdivem k Rossimu, který minulý víkend v MotoGP vyhrál dominantním způsobem závod v Jerezu.
Na otázku, jestli již myslí na to, až svou kariéru v F1 ukončí, pilot Mercedesu pro Motorsport odpovídá: "Ano. Obecně i když na to myslím, tak mám tento tříletý kontrakt. Doufám, že po něm budu mít ještě další tři či čtyři roky." Jeho současná smlouva vyprší po sezóně 2018, pak bych chtěl tedy ještě dále závodit.
Uvědomuje si, jak je to těžké zvolit si ten správný okamžik pro odchod: "Všichni jsme chtiví, vždy chceme více. Víte, že jste právě vyhráli šampionát, stále se cítíte zdraví a fit. Navíc víte, že příští rok bude stejný, že to zkrátka bude dobré.
Nechcete tedy přestat a odevzdat to jinému klukovi. Chcete zůstat a získat to znovu. Takže si myslím, že to je velmi těžké udělat, a já teprve poznám, že jsem vyspělý a silný na to, abych opustil něco, co jsem miloval od pěti let. Pouze čas ukáže," pokračuje Hamilton.
Pokud by skončil jako jezdec, jiná role by ho v F1 nelákala. Spíše by se vrátil k závodění v nějaké jiné kategorii, popř. vůbec. "Dokáži si představit, že budu mít nějaké symptomy z odchodu, když nakonec po roce mimo budu chtít stále závodit, ale kdo ví? Může to být úplně naopak. Možná že ne, možná se jen vytratím a budu žít!"
"Myslím, že cílem pro kteréhokoliv atleta, který je ve svém oboru na špici... ale těžko to vědět... je to jako s hazardem - nikdy nevíte, kdy odejít od stolu. Když jste nahoře, tak si zkrátka dáte ještě jednu rundu, a pak jste dole a odcházíte - a to vás štve. Odejít na vrcholu by bylo něco výjimečného. Ale když máte tu příležitost, tak nevíte... Nechci končit teď, když jsem nahoře," dodává Hamilton.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.