Pilot Mercedesu Lewis Hamilton přemýšlí o tom, kdy ukončit kariéru. Rád by v F1 ještě nejméně 5 let závodil - do té doby by se chtěl udržet na vrcholu, podobně jako Valentino Rossi v MotoGP.
"Valentino se nyní řadí již ke starším jezdcům, ale stále dokáže jezdit na špici. Stále je toho schopný, a já tedy doufám, že ke konci své kariéry budu v podobné pozici," netají se Hamilton obdivem k Rossimu, který minulý víkend v MotoGP vyhrál dominantním způsobem závod v Jerezu.
Na otázku, jestli již myslí na to, až svou kariéru v F1 ukončí, pilot Mercedesu pro Motorsport odpovídá: "Ano. Obecně i když na to myslím, tak mám tento tříletý kontrakt. Doufám, že po něm budu mít ještě další tři či čtyři roky." Jeho současná smlouva vyprší po sezóně 2018, pak bych chtěl tedy ještě dále závodit.
Uvědomuje si, jak je to těžké zvolit si ten správný okamžik pro odchod: "Všichni jsme chtiví, vždy chceme více. Víte, že jste právě vyhráli šampionát, stále se cítíte zdraví a fit. Navíc víte, že příští rok bude stejný, že to zkrátka bude dobré.
Nechcete tedy přestat a odevzdat to jinému klukovi. Chcete zůstat a získat to znovu. Takže si myslím, že to je velmi těžké udělat, a já teprve poznám, že jsem vyspělý a silný na to, abych opustil něco, co jsem miloval od pěti let. Pouze čas ukáže," pokračuje Hamilton.
Pokud by skončil jako jezdec, jiná role by ho v F1 nelákala. Spíše by se vrátil k závodění v nějaké jiné kategorii, popř. vůbec. "Dokáži si představit, že budu mít nějaké symptomy z odchodu, když nakonec po roce mimo budu chtít stále závodit, ale kdo ví? Může to být úplně naopak. Možná že ne, možná se jen vytratím a budu žít!"
"Myslím, že cílem pro kteréhokoliv atleta, který je ve svém oboru na špici... ale těžko to vědět... je to jako s hazardem - nikdy nevíte, kdy odejít od stolu. Když jste nahoře, tak si zkrátka dáte ještě jednu rundu, a pak jste dole a odcházíte - a to vás štve. Odejít na vrcholu by bylo něco výjimečného. Ale když máte tu příležitost, tak nevíte... Nechci končit teď, když jsem nahoře," dodává Hamilton.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.