Pilot Mercedesu Lewis Hamilton přemýšlí o tom, kdy ukončit kariéru. Rád by v F1 ještě nejméně 5 let závodil - do té doby by se chtěl udržet na vrcholu, podobně jako Valentino Rossi v MotoGP.
"Valentino se nyní řadí již ke starším jezdcům, ale stále dokáže jezdit na špici. Stále je toho schopný, a já tedy doufám, že ke konci své kariéry budu v podobné pozici," netají se Hamilton obdivem k Rossimu, který minulý víkend v MotoGP vyhrál dominantním způsobem závod v Jerezu.
Na otázku, jestli již myslí na to, až svou kariéru v F1 ukončí, pilot Mercedesu pro Motorsport odpovídá: "Ano. Obecně i když na to myslím, tak mám tento tříletý kontrakt. Doufám, že po něm budu mít ještě další tři či čtyři roky." Jeho současná smlouva vyprší po sezóně 2018, pak bych chtěl tedy ještě dále závodit.
Uvědomuje si, jak je to těžké zvolit si ten správný okamžik pro odchod: "Všichni jsme chtiví, vždy chceme více. Víte, že jste právě vyhráli šampionát, stále se cítíte zdraví a fit. Navíc víte, že příští rok bude stejný, že to zkrátka bude dobré.
Nechcete tedy přestat a odevzdat to jinému klukovi. Chcete zůstat a získat to znovu. Takže si myslím, že to je velmi těžké udělat, a já teprve poznám, že jsem vyspělý a silný na to, abych opustil něco, co jsem miloval od pěti let. Pouze čas ukáže," pokračuje Hamilton.
Pokud by skončil jako jezdec, jiná role by ho v F1 nelákala. Spíše by se vrátil k závodění v nějaké jiné kategorii, popř. vůbec. "Dokáži si představit, že budu mít nějaké symptomy z odchodu, když nakonec po roce mimo budu chtít stále závodit, ale kdo ví? Může to být úplně naopak. Možná že ne, možná se jen vytratím a budu žít!"
"Myslím, že cílem pro kteréhokoliv atleta, který je ve svém oboru na špici... ale těžko to vědět... je to jako s hazardem - nikdy nevíte, kdy odejít od stolu. Když jste nahoře, tak si zkrátka dáte ještě jednu rundu, a pak jste dole a odcházíte - a to vás štve. Odejít na vrcholu by bylo něco výjimečného. Ale když máte tu příležitost, tak nevíte... Nechci končit teď, když jsem nahoře," dodává Hamilton.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.