Pilot Mercedesu Lewis Hamilton přemýšlí o tom, kdy ukončit kariéru. Rád by v F1 ještě nejméně 5 let závodil - do té doby by se chtěl udržet na vrcholu, podobně jako Valentino Rossi v MotoGP.
"Valentino se nyní řadí již ke starším jezdcům, ale stále dokáže jezdit na špici. Stále je toho schopný, a já tedy doufám, že ke konci své kariéry budu v podobné pozici," netají se Hamilton obdivem k Rossimu, který minulý víkend v MotoGP vyhrál dominantním způsobem závod v Jerezu.
Na otázku, jestli již myslí na to, až svou kariéru v F1 ukončí, pilot Mercedesu pro Motorsport odpovídá: "Ano. Obecně i když na to myslím, tak mám tento tříletý kontrakt. Doufám, že po něm budu mít ještě další tři či čtyři roky." Jeho současná smlouva vyprší po sezóně 2018, pak bych chtěl tedy ještě dále závodit.
Uvědomuje si, jak je to těžké zvolit si ten správný okamžik pro odchod: "Všichni jsme chtiví, vždy chceme více. Víte, že jste právě vyhráli šampionát, stále se cítíte zdraví a fit. Navíc víte, že příští rok bude stejný, že to zkrátka bude dobré.
Nechcete tedy přestat a odevzdat to jinému klukovi. Chcete zůstat a získat to znovu. Takže si myslím, že to je velmi těžké udělat, a já teprve poznám, že jsem vyspělý a silný na to, abych opustil něco, co jsem miloval od pěti let. Pouze čas ukáže," pokračuje Hamilton.
Pokud by skončil jako jezdec, jiná role by ho v F1 nelákala. Spíše by se vrátil k závodění v nějaké jiné kategorii, popř. vůbec. "Dokáži si představit, že budu mít nějaké symptomy z odchodu, když nakonec po roce mimo budu chtít stále závodit, ale kdo ví? Může to být úplně naopak. Možná že ne, možná se jen vytratím a budu žít!"
"Myslím, že cílem pro kteréhokoliv atleta, který je ve svém oboru na špici... ale těžko to vědět... je to jako s hazardem - nikdy nevíte, kdy odejít od stolu. Když jste nahoře, tak si zkrátka dáte ještě jednu rundu, a pak jste dole a odcházíte - a to vás štve. Odejít na vrcholu by bylo něco výjimečného. Ale když máte tu příležitost, tak nevíte... Nechci končit teď, když jsem nahoře," dodává Hamilton.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.