Pilot Mercedesu Lewis Hamilton přemýšlí o tom, kdy ukončit kariéru. Rád by v F1 ještě nejméně 5 let závodil - do té doby by se chtěl udržet na vrcholu, podobně jako Valentino Rossi v MotoGP.
"Valentino se nyní řadí již ke starším jezdcům, ale stále dokáže jezdit na špici. Stále je toho schopný, a já tedy doufám, že ke konci své kariéry budu v podobné pozici," netají se Hamilton obdivem k Rossimu, který minulý víkend v MotoGP vyhrál dominantním způsobem závod v Jerezu.
Na otázku, jestli již myslí na to, až svou kariéru v F1 ukončí, pilot Mercedesu pro Motorsport odpovídá: "Ano. Obecně i když na to myslím, tak mám tento tříletý kontrakt. Doufám, že po něm budu mít ještě další tři či čtyři roky." Jeho současná smlouva vyprší po sezóně 2018, pak bych chtěl tedy ještě dále závodit.
Uvědomuje si, jak je to těžké zvolit si ten správný okamžik pro odchod: "Všichni jsme chtiví, vždy chceme více. Víte, že jste právě vyhráli šampionát, stále se cítíte zdraví a fit. Navíc víte, že příští rok bude stejný, že to zkrátka bude dobré.
Nechcete tedy přestat a odevzdat to jinému klukovi. Chcete zůstat a získat to znovu. Takže si myslím, že to je velmi těžké udělat, a já teprve poznám, že jsem vyspělý a silný na to, abych opustil něco, co jsem miloval od pěti let. Pouze čas ukáže," pokračuje Hamilton.
Pokud by skončil jako jezdec, jiná role by ho v F1 nelákala. Spíše by se vrátil k závodění v nějaké jiné kategorii, popř. vůbec. "Dokáži si představit, že budu mít nějaké symptomy z odchodu, když nakonec po roce mimo budu chtít stále závodit, ale kdo ví? Může to být úplně naopak. Možná že ne, možná se jen vytratím a budu žít!"
"Myslím, že cílem pro kteréhokoliv atleta, který je ve svém oboru na špici... ale těžko to vědět... je to jako s hazardem - nikdy nevíte, kdy odejít od stolu. Když jste nahoře, tak si zkrátka dáte ještě jednu rundu, a pak jste dole a odcházíte - a to vás štve. Odejít na vrcholu by bylo něco výjimečného. Ale když máte tu příležitost, tak nevíte... Nechci končit teď, když jsem nahoře," dodává Hamilton.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.