Ferrari by se mělo přibližovat Mercedesu a ohrozit jeho jistotu, jenže zatím na své letošní vítězství čeká, zatímco loni už Vettel jeden triumf na kontě měl. Před GP Ruska tedy maranellští zbrojí a hledají nové cestičky k vítězství.
Tým Ferrari, který se sám mnohdy nazývá velkou rodinou, sdílel smutek s technickým ředitelem Jamesem Allisonem, kterému krátce po úvodním závodě zemřela manželka Rebecca. Osmačtyřicetiletý Brit se nyní vrací zpět do týmu na plný úvazek.
Maranello se chystá k dalšímu útoku na dlouhodobého rivala a jednou ze zbraní, které hodlá nasadit na trati v Soči, bude nové přední křídlo pro oba piloty italské stáje. Od inovace si tým slibuje plné využití potenciálu monopostu SF-16H a rovněž předpokládá, že počáteční problémy se spolehlivostí jsou už zažehnány.
Minulý týden Ferrari rovněž deklarovalo vylepšit zlepšení spalování motoru, což představuje výdaj tří vývojových žetonů. Změny by měly umožnit zvýšení kompresního poměru uvnitř válce, což povede ke zvýšenému průtoku výfukových plynů a dosažení lepších výsledků turba. Vedle navýšení výkonu se předpokládá i zlepšení účinnosti systému obnovy energie. Potvrdila se tak myšlenka, kterou tým uvedl na konci minulého týdne (více informací zde).
V konečném důsledku to znamená, že Räikkönen bude mít k dispozici druhou pohonnou jednotku, zatímco Vettel už sáhne po třetím agregátu z pěti, které jsou pro letošní rok povoleny. Může to vypadat jako extrémní řešení, nastoupit do čtvrtého závodu se třetím motorem, nicméně u Ferrari jsou přesvědčeni, že rotační systém nijak formu týmu nenabourá - starší pohonné jednotky budou i nadále dobře využity na tratích jako Monaco nebo Singapur, kde výkon nehraje nejdůležitější roli.
Situaci trochu krotí Maurizio Arrivabene, podle nějž jsou hlavní příčinou neuspokojivého postavení Ferrari závodní incidenty, nikoli nedostatek výkonu. Význam změn v Rusku lehce bagatelizuje, ale v zásadě je nijak nevyvrací. "Na Mercedes nám chybí jedna desetina vteřiny. Pro Soči nějaké změny chystáme, ale nebude to nic významného. Už dávno jsme se rozhodli pro filozofii postupného vývoje, porotože při nasazení zcela nového designu na začátku sezóny nemá smysl záhy aplikovat revoluční balíčky změn. Stejný postup platí i pro vývoj motoru - samozřejmě budeme pro navýšení výkonu používat nějaké žetony, ale bude to také postupné," prohlásil Arrivabene.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.