Ferrari by se mělo přibližovat Mercedesu a ohrozit jeho jistotu, jenže zatím na své letošní vítězství čeká, zatímco loni už Vettel jeden triumf na kontě měl. Před GP Ruska tedy maranellští zbrojí a hledají nové cestičky k vítězství.
Tým Ferrari, který se sám mnohdy nazývá velkou rodinou, sdílel smutek s technickým ředitelem Jamesem Allisonem, kterému krátce po úvodním závodě zemřela manželka Rebecca. Osmačtyřicetiletý Brit se nyní vrací zpět do týmu na plný úvazek.
Maranello se chystá k dalšímu útoku na dlouhodobého rivala a jednou ze zbraní, které hodlá nasadit na trati v Soči, bude nové přední křídlo pro oba piloty italské stáje. Od inovace si tým slibuje plné využití potenciálu monopostu SF-16H a rovněž předpokládá, že počáteční problémy se spolehlivostí jsou už zažehnány.
Minulý týden Ferrari rovněž deklarovalo vylepšit zlepšení spalování motoru, což představuje výdaj tří vývojových žetonů. Změny by měly umožnit zvýšení kompresního poměru uvnitř válce, což povede ke zvýšenému průtoku výfukových plynů a dosažení lepších výsledků turba. Vedle navýšení výkonu se předpokládá i zlepšení účinnosti systému obnovy energie. Potvrdila se tak myšlenka, kterou tým uvedl na konci minulého týdne (více informací zde).
V konečném důsledku to znamená, že Räikkönen bude mít k dispozici druhou pohonnou jednotku, zatímco Vettel už sáhne po třetím agregátu z pěti, které jsou pro letošní rok povoleny. Může to vypadat jako extrémní řešení, nastoupit do čtvrtého závodu se třetím motorem, nicméně u Ferrari jsou přesvědčeni, že rotační systém nijak formu týmu nenabourá - starší pohonné jednotky budou i nadále dobře využity na tratích jako Monaco nebo Singapur, kde výkon nehraje nejdůležitější roli.
Situaci trochu krotí Maurizio Arrivabene, podle nějž jsou hlavní příčinou neuspokojivého postavení Ferrari závodní incidenty, nikoli nedostatek výkonu. Význam změn v Rusku lehce bagatelizuje, ale v zásadě je nijak nevyvrací. "Na Mercedes nám chybí jedna desetina vteřiny. Pro Soči nějaké změny chystáme, ale nebude to nic významného. Už dávno jsme se rozhodli pro filozofii postupného vývoje, porotože při nasazení zcela nového designu na začátku sezóny nemá smysl záhy aplikovat revoluční balíčky změn. Stejný postup platí i pro vývoj motoru - samozřejmě budeme pro navýšení výkonu používat nějaké žetony, ale bude to také postupné," prohlásil Arrivabene.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.