Ferrari by se mělo přibližovat Mercedesu a ohrozit jeho jistotu, jenže zatím na své letošní vítězství čeká, zatímco loni už Vettel jeden triumf na kontě měl. Před GP Ruska tedy maranellští zbrojí a hledají nové cestičky k vítězství.
Tým Ferrari, který se sám mnohdy nazývá velkou rodinou, sdílel smutek s technickým ředitelem Jamesem Allisonem, kterému krátce po úvodním závodě zemřela manželka Rebecca. Osmačtyřicetiletý Brit se nyní vrací zpět do týmu na plný úvazek.
Maranello se chystá k dalšímu útoku na dlouhodobého rivala a jednou ze zbraní, které hodlá nasadit na trati v Soči, bude nové přední křídlo pro oba piloty italské stáje. Od inovace si tým slibuje plné využití potenciálu monopostu SF-16H a rovněž předpokládá, že počáteční problémy se spolehlivostí jsou už zažehnány.
Minulý týden Ferrari rovněž deklarovalo vylepšit zlepšení spalování motoru, což představuje výdaj tří vývojových žetonů. Změny by měly umožnit zvýšení kompresního poměru uvnitř válce, což povede ke zvýšenému průtoku výfukových plynů a dosažení lepších výsledků turba. Vedle navýšení výkonu se předpokládá i zlepšení účinnosti systému obnovy energie. Potvrdila se tak myšlenka, kterou tým uvedl na konci minulého týdne (více informací zde).
V konečném důsledku to znamená, že Räikkönen bude mít k dispozici druhou pohonnou jednotku, zatímco Vettel už sáhne po třetím agregátu z pěti, které jsou pro letošní rok povoleny. Může to vypadat jako extrémní řešení, nastoupit do čtvrtého závodu se třetím motorem, nicméně u Ferrari jsou přesvědčeni, že rotační systém nijak formu týmu nenabourá - starší pohonné jednotky budou i nadále dobře využity na tratích jako Monaco nebo Singapur, kde výkon nehraje nejdůležitější roli.
Situaci trochu krotí Maurizio Arrivabene, podle nějž jsou hlavní příčinou neuspokojivého postavení Ferrari závodní incidenty, nikoli nedostatek výkonu. Význam změn v Rusku lehce bagatelizuje, ale v zásadě je nijak nevyvrací. "Na Mercedes nám chybí jedna desetina vteřiny. Pro Soči nějaké změny chystáme, ale nebude to nic významného. Už dávno jsme se rozhodli pro filozofii postupného vývoje, porotože při nasazení zcela nového designu na začátku sezóny nemá smysl záhy aplikovat revoluční balíčky změn. Stejný postup platí i pro vývoj motoru - samozřejmě budeme pro navýšení výkonu používat nějaké žetony, ale bude to také postupné," prohlásil Arrivabene.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.