Nad některými závody se stahují mračna, jiné hledí vstříc budoucnosti s lehkým optimismem. V minulosti se na přetřes dostávaly nejčastěji závody na Monze a v Austinu, teď se otázky točí kolem Kanady a Maďarska.
Jak uvádějí kanadské noviny La Presse, do hledání dalších zdrojů nutných pro udržení Grand Prix Kanady se zapojil sám Bernie Ecclestone. Podle zmíněného periodika je boss F1 v kontaktu s quebeckými podnikateli, aby je přesvědčil, že promotér závodu François Dumontier zvládne všechny pohledávky v řádném termínu.
Společnost Octagon Racing Group v čele s Dumontierem, která pořádá na Circuit Gilles Villeneuve závody Grand Prix označuje za "komfortní", že se Ecclestone zkontaktoval s potenciálními partnery. "Není to nic nového. Vzhledem k tomu, že jsme hledali partnera, pokud pan Ecclestone osloví někoho, s kým by náš obchodní vztah fungoval, nemám nic proti tomu. S FOM máme platnou smlouvu do roku 2024 a pokud je mi známo, oba jsme připraveni ji dodržet," dodává Dumontier.
Maďaři jsou spokojeniZprávy z Budapešti říkají, že země, kde se jel v rámci oficiálního šampionátu F1 jediný závod za "železnou oponou", má na dalších let vystaráno. Podepsali další pětileté prodloužení existujícího kontraktu na pořádání Grand Prix Maďarska.
"Jde o prodloužení smlouvy na dalších pět let, což znamená, že náš závod má své místo v kalendáři F1 do roku 2026. Ačkoliv zatím nejsem kompetentní uvést podrobnosti kontraktu, mohu vám říci, že budeme po dalších pět let pořádat závody za velmi výhodných podmínek," uvedl pro list F1 Világ maďarský ministr národního rozvoje Miklós Seszták.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.