V jedné divadelní hře jistá osoba postavila svou existenci na rčeních. Některá by se hodila pro americký tým. Momentálně mě napadají dvě - s jídlem roste chuť, které by záhy mohlo vystřídat Pýcha předchází pád.
Ale berme Haasovu partu z té lepší stránky, počáteční skromnost šla stranou a Gene Haas nyní vysílá k soupeřům varování, že v příštích několika závodech se mohou těšit na ještě lepší výkony jeho pilotů.
Poněkud opatrnější je manažer Günther Steiner. Spíš než pocit, že se tým blíží svému vrcholu soudí, že je třeba porozumět mixu vývoje a lepšího vnímání šasi, aby Haas mohl více tlačit na konkurenci. "Dosáhli jsme určitého vývoje, ale nevím přesně, jaké k tomu zaujmout stanovisko. Prvním bodem je zjistit, co od tohoto vozu můžeme ještě očekávat. Pořád ho ještě tak docela neznáme. Domnívám se, že v něm je větší potenciál, který je nám zatím skrytý - jakmile dosáhneme stabilní platformy, zaměříme se na vývoj. A není vyloučeno, že už v další závodě budeme opět lepší."
Ačkoliv Haas nedisponuje rozpočtem jako největší týmy F1 a je víceméně závislý na Ferrari, stále vidí určitý prostor pro další zlepšení. Toho si je Steiner dobře vědom a rozhodně nechce, aby tým s přibývajícími závody postupně klesa na nižší příčky. "Stále nemáme jistotu. Budeme se závod od závodu vyvíjet? To samozřejmě ne, ale také nebudeme sedět nic nedělat, protože potom automaticky spadneme na dno. Nemáme možnosti jako velké týmy, ale budeme konkurenceschopní s ostatními týmy středu pole," dodává Steiner.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.