V jedné divadelní hře jistá osoba postavila svou existenci na rčeních. Některá by se hodila pro americký tým. Momentálně mě napadají dvě - s jídlem roste chuť, které by záhy mohlo vystřídat Pýcha předchází pád.
Ale berme Haasovu partu z té lepší stránky, počáteční skromnost šla stranou a Gene Haas nyní vysílá k soupeřům varování, že v příštích několika závodech se mohou těšit na ještě lepší výkony jeho pilotů.
Poněkud opatrnější je manažer Günther Steiner. Spíš než pocit, že se tým blíží svému vrcholu soudí, že je třeba porozumět mixu vývoje a lepšího vnímání šasi, aby Haas mohl více tlačit na konkurenci. "Dosáhli jsme určitého vývoje, ale nevím přesně, jaké k tomu zaujmout stanovisko. Prvním bodem je zjistit, co od tohoto vozu můžeme ještě očekávat. Pořád ho ještě tak docela neznáme. Domnívám se, že v něm je větší potenciál, který je nám zatím skrytý - jakmile dosáhneme stabilní platformy, zaměříme se na vývoj. A není vyloučeno, že už v další závodě budeme opět lepší."
Ačkoliv Haas nedisponuje rozpočtem jako největší týmy F1 a je víceméně závislý na Ferrari, stále vidí určitý prostor pro další zlepšení. Toho si je Steiner dobře vědom a rozhodně nechce, aby tým s přibývajícími závody postupně klesa na nižší příčky. "Stále nemáme jistotu. Budeme se závod od závodu vyvíjet? To samozřejmě ne, ale také nebudeme sedět nic nedělat, protože potom automaticky spadneme na dno. Nemáme možnosti jako velké týmy, ale budeme konkurenceschopní s ostatními týmy středu pole," dodává Steiner.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.