Vážná nehoda dvojnásobného šampiona F1 na melbournské trati zvedla nejen vlnu dohadů o bezpečnosti F1, ale také otázky o zdravotním stavu čtyřiatřicetiletého Španěla. Podle některých médií je dokonce ohrožen jeho start v Bahrajnu.
Alonso po kontaktu s vozem Haas Mexičana Estebana Gutiérreze havaroval ve třetí zatáčce při Grand Prix Austrálie. Ačkoliv po nehodě opustil zdravotnické centrum po svých, ač lehce kulhaje, mohou být důsledky nehody pro Fernanda vážnější. Přinejmenším ho nemusíme vidět na startu Grand Prix Bahrajnu.
Sám Alonso na sociální síti přiznal, že po nehodě nebyl tento víkend schopen trénovat, což připisuje následkům nehody. Španělský list Marca zdůraznil, že ačkoliv Fernando momentálně přebývá v Dubaji nedaleko okruhu, vrátil se do Španělska, aby se v rodinném kruhu zotavil. Další zpráva naznačuje, že o Alonsově startu v druhém závodě sezóny rozhodne lékařská komise FIA ve čtvrtek.
Navzdory tomu McLaren v úterý pozdě večer deklaroval, že Alonso do Bahrajnu pojede, což potvrdil i Alonso: "Jsem opravdu potěšen, že po nehodě v Austrálii budu v Bahrajnu. Strávil jsem nějaký čas odpočinkem a teď se nemohu dočkat, až zase usednu do auta," sdělil Alonso.
Jenže britský deník The Sun uvedl, že byl do pohotovostního režimu uveden rezervní pilot stáje McLaren Stoffel Vandoorne. A tým si je dobře vědom, že dokud nedojde k dobrozdání odborníků, pilot se na start nedostane. "Tak je tomu vždy po těžké nehodě. Fernando se podrobí rutinní prohlídce ze strany lékařských kapacit FIA ve čtvrtek dopoledne v bahrajnském paddocku," dodal týmový mluvčí.
Nové komponenty pro Alonsa i GutiérrezePokud bude Španěl uznán způsobilým pro závod, bude mít k dispozici zcela nové šasi a pohonnou jednotku, navíc náraz o síle 46 G v Melbourne způsobil trhliny v uhlíkové sedačce pilota. "Je prasklá, ale ne kompletně rozbitá, ale i tak ji nahradíme," potvrdil tiskový mluvčí týmu. "Ve Wokingu a Sakuře došlo k masivnímu úsilí, aby vyrobili díly pro bahrajnský závod," přidal se svým komentářem Alonso. Ohledně výměny motoru se už vyjádřil šéf Hondy Jusuke Hasegawa (více zde).
Také Haas oznámil, že po incidentu v Melbourne vyrazí do závodu v Bahrajnu s novým šasi i Gutiérrez. "Některé části, především šasi, byly poslány zpět do Evropy ke kontrole a dalším opravám, protože v Bahrajnu to nelze provést. K sestavení nového podvozku máme dostatek dílů, takže zvolíme tuto cestu," vysvětlil manažer týmu Haas Günther Steiner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.