Vážná nehoda dvojnásobného šampiona F1 na melbournské trati zvedla nejen vlnu dohadů o bezpečnosti F1, ale také otázky o zdravotním stavu čtyřiatřicetiletého Španěla. Podle některých médií je dokonce ohrožen jeho start v Bahrajnu.
Alonso po kontaktu s vozem Haas Mexičana Estebana Gutiérreze havaroval ve třetí zatáčce při Grand Prix Austrálie. Ačkoliv po nehodě opustil zdravotnické centrum po svých, ač lehce kulhaje, mohou být důsledky nehody pro Fernanda vážnější. Přinejmenším ho nemusíme vidět na startu Grand Prix Bahrajnu.
Sám Alonso na sociální síti přiznal, že po nehodě nebyl tento víkend schopen trénovat, což připisuje následkům nehody. Španělský list Marca zdůraznil, že ačkoliv Fernando momentálně přebývá v Dubaji nedaleko okruhu, vrátil se do Španělska, aby se v rodinném kruhu zotavil. Další zpráva naznačuje, že o Alonsově startu v druhém závodě sezóny rozhodne lékařská komise FIA ve čtvrtek.
Navzdory tomu McLaren v úterý pozdě večer deklaroval, že Alonso do Bahrajnu pojede, což potvrdil i Alonso: "Jsem opravdu potěšen, že po nehodě v Austrálii budu v Bahrajnu. Strávil jsem nějaký čas odpočinkem a teď se nemohu dočkat, až zase usednu do auta," sdělil Alonso.
Jenže britský deník The Sun uvedl, že byl do pohotovostního režimu uveden rezervní pilot stáje McLaren Stoffel Vandoorne. A tým si je dobře vědom, že dokud nedojde k dobrozdání odborníků, pilot se na start nedostane. "Tak je tomu vždy po těžké nehodě. Fernando se podrobí rutinní prohlídce ze strany lékařských kapacit FIA ve čtvrtek dopoledne v bahrajnském paddocku," dodal týmový mluvčí.
Nové komponenty pro Alonsa i GutiérrezePokud bude Španěl uznán způsobilým pro závod, bude mít k dispozici zcela nové šasi a pohonnou jednotku, navíc náraz o síle 46 G v Melbourne způsobil trhliny v uhlíkové sedačce pilota. "Je prasklá, ale ne kompletně rozbitá, ale i tak ji nahradíme," potvrdil tiskový mluvčí týmu. "Ve Wokingu a Sakuře došlo k masivnímu úsilí, aby vyrobili díly pro bahrajnský závod," přidal se svým komentářem Alonso. Ohledně výměny motoru se už vyjádřil šéf Hondy Jusuke Hasegawa (více zde).
Také Haas oznámil, že po incidentu v Melbourne vyrazí do závodu v Bahrajnu s novým šasi i Gutiérrez. "Některé části, především šasi, byly poslány zpět do Evropy ke kontrole a dalším opravám, protože v Bahrajnu to nelze provést. K sestavení nového podvozku máme dostatek dílů, takže zvolíme tuto cestu," vysvětlil manažer týmu Haas Günther Steiner.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.