Vážná nehoda dvojnásobného šampiona F1 na melbournské trati zvedla nejen vlnu dohadů o bezpečnosti F1, ale také otázky o zdravotním stavu čtyřiatřicetiletého Španěla. Podle některých médií je dokonce ohrožen jeho start v Bahrajnu.
Alonso po kontaktu s vozem Haas Mexičana Estebana Gutiérreze havaroval ve třetí zatáčce při Grand Prix Austrálie. Ačkoliv po nehodě opustil zdravotnické centrum po svých, ač lehce kulhaje, mohou být důsledky nehody pro Fernanda vážnější. Přinejmenším ho nemusíme vidět na startu Grand Prix Bahrajnu.
Sám Alonso na sociální síti přiznal, že po nehodě nebyl tento víkend schopen trénovat, což připisuje následkům nehody. Španělský list Marca zdůraznil, že ačkoliv Fernando momentálně přebývá v Dubaji nedaleko okruhu, vrátil se do Španělska, aby se v rodinném kruhu zotavil. Další zpráva naznačuje, že o Alonsově startu v druhém závodě sezóny rozhodne lékařská komise FIA ve čtvrtek.
Navzdory tomu McLaren v úterý pozdě večer deklaroval, že Alonso do Bahrajnu pojede, což potvrdil i Alonso: "Jsem opravdu potěšen, že po nehodě v Austrálii budu v Bahrajnu. Strávil jsem nějaký čas odpočinkem a teď se nemohu dočkat, až zase usednu do auta," sdělil Alonso.
Jenže britský deník The Sun uvedl, že byl do pohotovostního režimu uveden rezervní pilot stáje McLaren Stoffel Vandoorne. A tým si je dobře vědom, že dokud nedojde k dobrozdání odborníků, pilot se na start nedostane. "Tak je tomu vždy po těžké nehodě. Fernando se podrobí rutinní prohlídce ze strany lékařských kapacit FIA ve čtvrtek dopoledne v bahrajnském paddocku," dodal týmový mluvčí.
Nové komponenty pro Alonsa i GutiérrezePokud bude Španěl uznán způsobilým pro závod, bude mít k dispozici zcela nové šasi a pohonnou jednotku, navíc náraz o síle 46 G v Melbourne způsobil trhliny v uhlíkové sedačce pilota. "Je prasklá, ale ne kompletně rozbitá, ale i tak ji nahradíme," potvrdil tiskový mluvčí týmu. "Ve Wokingu a Sakuře došlo k masivnímu úsilí, aby vyrobili díly pro bahrajnský závod," přidal se svým komentářem Alonso. Ohledně výměny motoru se už vyjádřil šéf Hondy Jusuke Hasegawa (více zde).
Také Haas oznámil, že po incidentu v Melbourne vyrazí do závodu v Bahrajnu s novým šasi i Gutiérrez. "Některé části, především šasi, byly poslány zpět do Evropy ke kontrole a dalším opravám, protože v Bahrajnu to nelze provést. K sestavení nového podvozku máme dostatek dílů, takže zvolíme tuto cestu," vysvětlil manažer týmu Haas Günther Steiner.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.