Alonsův start v Bahrajnu musí posvětit lékaři FIA

Fernando Alonso musí počkat na verdikt lékařské komise FIA
Fernando Alonso musí počkat na verdikt lékařské komise FIA, foto: Honda Racing F1
Robert RoBertino Pavelka 30. března 2016 13:05
Sdílej:

Vážná nehoda dvojnásobného šampiona F1 na melbournské trati zvedla nejen vlnu dohadů o bezpečnosti F1, ale také otázky o zdravotním stavu čtyřiatřicetiletého Španěla. Podle některých médií je dokonce ohrožen jeho start v Bahrajnu.

Alonso po kontaktu s vozem Haas Mexičana Estebana Gutiérreze havaroval ve třetí zatáčce při Grand Prix Austrálie. Ačkoliv po nehodě opustil zdravotnické centrum po svých, ač lehce kulhaje, mohou být důsledky nehody pro Fernanda vážnější. Přinejmenším ho nemusíme vidět na startu Grand Prix Bahrajnu. 

Sám Alonso na sociální síti přiznal, že po nehodě nebyl tento víkend schopen trénovat, což připisuje následkům nehody. Španělský list Marca zdůraznil, že ačkoliv Fernando momentálně přebývá v Dubaji nedaleko okruhu, vrátil se do Španělska, aby se v rodinném kruhu zotavil. Další zpráva naznačuje, že o Alonsově startu v druhém závodě sezóny rozhodne lékařská komise FIA ve čtvrtek.

Navzdory tomu McLaren v úterý pozdě večer deklaroval, že Alonso do Bahrajnu pojede, což potvrdil i Alonso: "Jsem opravdu potěšen, že po nehodě v Austrálii budu v Bahrajnu. Strávil jsem nějaký čas odpočinkem a teď se nemohu dočkat, až zase usednu do auta," sdělil Alonso.

Jenže britský deník The Sun uvedl, že byl do pohotovostního režimu uveden rezervní pilot stáje McLaren Stoffel Vandoorne. A tým si je dobře vědom, že dokud nedojde k dobrozdání odborníků, pilot se na start nedostane. "Tak je tomu vždy po těžké nehodě. Fernando se podrobí rutinní prohlídce ze strany lékařských kapacit FIA ve čtvrtek dopoledne v bahrajnském paddocku," dodal týmový mluvčí.

Nové komponenty pro Alonsa i Gutiérreze

Pokud bude Španěl uznán způsobilým pro závod, bude mít k dispozici zcela nové šasi a pohonnou jednotku, navíc náraz o síle 46 G v Melbourne způsobil trhliny v uhlíkové sedačce pilota. "Je prasklá, ale ne kompletně rozbitá, ale i tak ji nahradíme," potvrdil tiskový mluvčí týmu. "Ve Wokingu a Sakuře došlo k masivnímu úsilí, aby vyrobili díly pro bahrajnský závod," přidal se svým komentářem Alonso. Ohledně výměny motoru se už vyjádřil šéf Hondy Jusuke Hasegawa (více zde).

Také Haas oznámil, že po incidentu v Melbourne vyrazí do závodu v Bahrajnu s novým šasi i Gutiérrez. "Některé části, především šasi, byly poslány zpět do Evropy ke kontrole a dalším opravám, protože v Bahrajnu to nelze provést. K sestavení nového podvozku máme dostatek dílů, takže zvolíme tuto cestu," vysvětlil manažer týmu Haas Günther Steiner.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.