Od sezóny 2002, kdy Mika Salo dovezl debutující Toyotu při prvním startu na šestém místě se něco podobného povedlo ve stejném prostředí až nyní americkému týmu Haas. Gene Haas vidí v úspěchu a snaze jít poněkud jinou cestou přínos pro F1.
Navzdory některým okolnostem, na kterých Romain Grosjean vydělal, nelze úspěch americké sestavy podceňovat. Jak známo, historie se neptá na ty, kteří odstoupili, nýbrž kdo v konečné klasifikaci dojel na tom či onom pořadí. A tím se může pyšnit Haas.
Manažer Günther Steiner se rovněž domnívá, že tým se liší od většiny účastníků startovního pole svým přístupem k F1 jako takové - týká se to využití maximální povolené podpory ze strany Ferrari. "Bez pomoci Ferrari bychom neuspěli. To byl také důvod, proč jsme si řekli, že nebudeme postupovat jako jiné týmy, protože bychom se jen zařadili po jejich box. Byli bychom pět let bez bodů a jako u ostatních by naše nadšení vyprchalo. Proto jsme si řekli, že musíme vyzkoušet něco jiného, a jak se zdá, funguje to, ačkoliv jestli říkám »funguje to«, musím to tvrdit opatrně, protože nejdřív musíme svůj úspěch potvrdit," rozplývá se nadšením Steiner.
"Pro F1 je to dobrá věc, když může nastoupit nový tým a hned získat body. Ale pořád to je jen jeden závod, i když je zřejmé, že rychlostně se řadíme do středu pole, pro nás to je pozitivní zjištění. Budou určitě Grand Prix, kde se posuneme dopředu, v jiných zase spadneme víc dozadu, ale pořád se nacházíme v silné skupině," dodává Steiner.
Manažer týmu rovněž zdůrazňuje, že Grosjean si nyní obhájí své rozhodnutí odejít od Lotusu, později převzatého Renaultem, k americkému týmu. Tento přestup byl široce komentován a vyskytly se dokonce názory, že si Francouz může zničit kariéru. Steiner jeho přínos rovněž oceňuje: "Je rychlý, zkušený, umí pracovat s pneumatikami a navíc je mediálně známý. Odvedl práci, kvůli které jsme ho angažovali. Jeho výkon byl jedním sloven perfektní!"
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.