Jenson Button byl nadšen z pokroků, které dosáhla tento týden Honda s novou pohonnou jednotkou. Oproti minulému roku lze podle něj rozdíl snadno postřehnout.
Brit ujel včera v Barceloně s McLarenem 121 kol (563,255 km) a z testování si odnáší velmi dobré dojmy: "Důležité je, že jsme dokázali během posledních dvou dní ujet celkem hodně kol. Víme, že na to musíme v oblasti spolehlivosti zatlačit, abychom mohli omezit drobné problémy v prvním závodě. Pokud jde o práci na nastavení odpoledne, bylo to celkem těžké, protože venku hodně foukalo, což nepostihlo pouze nás."
McLaren se stále ještě nezaměřoval na výkonnost, přesto byl pokrok znát: "Zdá se, že balík jezdí hladce a proti loňskému roku poznáte rozdíl, což je pozitivní. V příštích dvou dnech je před námi stále spousta práce, abychom se cítili být na první závod opravdu připraveni. Pokud jde o elektroniku a porozumění přepínačům jezdce na startu závodu, je vše vyřešeno. Ještě jsme se ale moc nevěnovali obecné práci na nastavení, abychom mohli auto jemně vyladit."
Tento týden přivezla Honda do Barcelony nový motor, který homologovala pro sezónu 2016. "Jde o největší zlepšení pohonné jednotky, jaké jsem za posledních 14 měsíců pocítil. Pokrok s využíváním energie je obrovský. Honda odvedla během zimy skvělou práci a my jsme během testů zatím neměli žádné problémy se spolehlivostí. Honda velmi úzce spolupracuje s Mobil 1 a Esso a já si myslím, že udělali velký krok vpřed. Je toho ale ještě hodně, co musíme dosáhnout, než budeme konkurenceschopní," uvědomuje si Button.
Esso připravilo pro Hondu novou směs benzínu, která pomohla zvýšit výkon o dvouciferný počet koní. A japonská automobilka udělala pokrok zejména v oblasti turba a ERS, takže by jim neměla docházet energie v polovině rovinek jako minulý rok. V celkovém výkonu ale motor za Mercedesem a Ferrari stále dost zaostává.
"Při testování se velmi těžko hodnotí, jak jsou lidé rychlí. My ale potřebujeme dosáhnout velkých zisků, abychom se přiblížili těm vpředu. Stále existují oblasti, kterým musíme věnovat určitou pozornost, snad tedy v příštích dvou dnech ujedeme hodně kol, strávíme čas na nových pneumatikách, naučíme se toho více o autě a najdeme nastavení, které nám bude fungovat, protože v tom stále ještě nejsme," dodává Button.
Za volant McLarenu MP4-31 ve čtvrtek usedne Fernando Alonso, kterého čeká poslední den testů. V pátek jej totiž opět vystřídá Jenson Button, pak už přijde na řadu Austrálie a první velká cena sezóny 2016.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.