Jenson Button byl nadšen z pokroků, které dosáhla tento týden Honda s novou pohonnou jednotkou. Oproti minulému roku lze podle něj rozdíl snadno postřehnout.
Brit ujel včera v Barceloně s McLarenem 121 kol (563,255 km) a z testování si odnáší velmi dobré dojmy: "Důležité je, že jsme dokázali během posledních dvou dní ujet celkem hodně kol. Víme, že na to musíme v oblasti spolehlivosti zatlačit, abychom mohli omezit drobné problémy v prvním závodě. Pokud jde o práci na nastavení odpoledne, bylo to celkem těžké, protože venku hodně foukalo, což nepostihlo pouze nás."
McLaren se stále ještě nezaměřoval na výkonnost, přesto byl pokrok znát: "Zdá se, že balík jezdí hladce a proti loňskému roku poznáte rozdíl, což je pozitivní. V příštích dvou dnech je před námi stále spousta práce, abychom se cítili být na první závod opravdu připraveni. Pokud jde o elektroniku a porozumění přepínačům jezdce na startu závodu, je vše vyřešeno. Ještě jsme se ale moc nevěnovali obecné práci na nastavení, abychom mohli auto jemně vyladit."
Tento týden přivezla Honda do Barcelony nový motor, který homologovala pro sezónu 2016. "Jde o největší zlepšení pohonné jednotky, jaké jsem za posledních 14 měsíců pocítil. Pokrok s využíváním energie je obrovský. Honda odvedla během zimy skvělou práci a my jsme během testů zatím neměli žádné problémy se spolehlivostí. Honda velmi úzce spolupracuje s Mobil 1 a Esso a já si myslím, že udělali velký krok vpřed. Je toho ale ještě hodně, co musíme dosáhnout, než budeme konkurenceschopní," uvědomuje si Button.
Esso připravilo pro Hondu novou směs benzínu, která pomohla zvýšit výkon o dvouciferný počet koní. A japonská automobilka udělala pokrok zejména v oblasti turba a ERS, takže by jim neměla docházet energie v polovině rovinek jako minulý rok. V celkovém výkonu ale motor za Mercedesem a Ferrari stále dost zaostává.
"Při testování se velmi těžko hodnotí, jak jsou lidé rychlí. My ale potřebujeme dosáhnout velkých zisků, abychom se přiblížili těm vpředu. Stále existují oblasti, kterým musíme věnovat určitou pozornost, snad tedy v příštích dvou dnech ujedeme hodně kol, strávíme čas na nových pneumatikách, naučíme se toho více o autě a najdeme nastavení, které nám bude fungovat, protože v tom stále ještě nejsme," dodává Button.
Za volant McLarenu MP4-31 ve čtvrtek usedne Fernando Alonso, kterého čeká poslední den testů. V pátek jej totiž opět vystřídá Jenson Button, pak už přijde na řadu Austrálie a první velká cena sezóny 2016.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.