Italský tým sice první test v Barceloně stihne, nastoupí do něj ale pouze s přechodným zbarvením. To nové oficiálně ukáže až 29. února 2016.
Toro Rosso usilovně pracovalo na tom, aby stihlo připravit nové auto pro první předsezónní test, na řešení barev proto nezbylo dost času. Nabralo další zaměstnance, ti museli také odpracovat celou řadu hodin navíc, protože letos přecházejí z pohonných jednotek Renault na rok staré Ferrari.
Důležité je, že 22. února v Barceloně chybět nebudou: "Půjde o modré auto. Oficiálně ho představíme 29. února, protože se vším máme takové zpoždění. Chceme odvést také řádnou práci se zbarvením, takže auto představíme až potom v Barceloně," vysvětluje šéf týmu Franz Tost.
První nastartování proběhlo už včera, tým usilovně auto dokončuje: "V F1 máte vždy dva problémy - nestíháte a nemáte času nazbyt. To je vždycky stejné. Letos to není nic nového. Kvůli pozdnímu rozhodnutí, jaký motor budeme letos používat, se nicméně všechno trochu zpozdilo."
"Naši lidé ale odvedli fantastickou práci. Auto je téměř hotovo. Myslím, že dnes nastartujeme a že jedeme absolutně podle plánu. Proto si nedělám starosti o prvním test v Barceloně," dodal včera pro motorsport.com šéf Toro Rosso, jehož barvy budou i letos hájit Max Verstappen a Carlos Sainz.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.