Italský tým sice první test v Barceloně stihne, nastoupí do něj ale pouze s přechodným zbarvením. To nové oficiálně ukáže až 29. února 2016.
Toro Rosso usilovně pracovalo na tom, aby stihlo připravit nové auto pro první předsezónní test, na řešení barev proto nezbylo dost času. Nabralo další zaměstnance, ti museli také odpracovat celou řadu hodin navíc, protože letos přecházejí z pohonných jednotek Renault na rok staré Ferrari.
Důležité je, že 22. února v Barceloně chybět nebudou: "Půjde o modré auto. Oficiálně ho představíme 29. února, protože se vším máme takové zpoždění. Chceme odvést také řádnou práci se zbarvením, takže auto představíme až potom v Barceloně," vysvětluje šéf týmu Franz Tost.
První nastartování proběhlo už včera, tým usilovně auto dokončuje: "V F1 máte vždy dva problémy - nestíháte a nemáte času nazbyt. To je vždycky stejné. Letos to není nic nového. Kvůli pozdnímu rozhodnutí, jaký motor budeme letos používat, se nicméně všechno trochu zpozdilo."
"Naši lidé ale odvedli fantastickou práci. Auto je téměř hotovo. Myslím, že dnes nastartujeme a že jedeme absolutně podle plánu. Proto si nedělám starosti o prvním test v Barceloně," dodal včera pro motorsport.com šéf Toro Rosso, jehož barvy budou i letos hájit Max Verstappen a Carlos Sainz.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.