Toto Wolff je přesvědčen, že Honda po minuloročním propadu opět zazáří a vyšvihne se zpět nahoru.
Šéf Mercedesu nemá vůbec pochybnosti o tom, že by japonská Honda letos nenapravila loňský propad. Minulý rok společnost bojovala s nespolehlivostí a nedostatkem výkonu svého hybridního motoru turbo V6. Když však měla Honda přes zimu čas na pohonné jednotce pracovat a předělat ji, Wolff si myslí, že je na dobré cestě.
"Honda je velká organizace se spoustou zdrojů a má pohonnou jednotku s nejpůsobivější křivkou vývoje až do roku 2015. I když pro ně byl minulý rok obtížný, pořád jsou velmi dobří a dosáhli pokroku i během sezóny. Nemám žádné pochybnosti o tom, že Honda bude v budoucnosti silným soupeřem," řekl Wolff pro Motorsport.com.
I Andy Cowell, šéf motorářského oddělení Mercedesu, si myslí, že Honda na tom bude líp: "Přišli rychle a učí se v předních řadách, ale jsou hodně odhodlaní a pracují s McLarenem, který je také odhodlán. Víme přesně, jak McLaren pracoval s daty, takže budou opravdu dobří." Nicméně poté se Cowell nechal slyšet, že koncept nulové velikosti není od Hondy to nejmoudřejší řešení.
Toto Wolf však kromě Hondy vyzdvihuje i tým Manor, který bude v roce 2016 používat pohonnou jednotku od Mercedesu. Prohlásil: "Manor udělá velký krok vpřed, a to nejen díky motoru. Je to skvělá skupina lidí, kteří spolu vycházejí - působiví jedinci s dobrým rozpočtem a správným úsudkem a Pascal Wehrlein v autě. Myslím, že auto i pilot budou mít dobré výsledky."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.