Mercedes je zatím posledním týmem, který s novým vozem F1 W07 Hybrid prošel povinnými nárazovými testy Mezinárodní automobilové federace (FIA).
Toro Rosso s vozem STR11 úspěšně absolvovalo nárazové testy již ve středu 3. února, čímž se kromě obrázku pochlubilo na Twitteru nadšenými slovy: "Kaboom... Bang... Pow! Mise splněna! STR11 úspěšně prošlo všemi nárazovými testy!"
Kaboom... Bang... Pow…! Mission accomplished! The #STR11 has successfully passed all the crash tests! pic.twitter.com/5fJCCvvdy3
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) February 3, 2016Homologaci monopostu 2016 už má za sebou i úřadující mistr světa, Mercedes. Letos se bude snažit získat třetí titul za sebou, na přípravách vozu F1 W07 Hybrid si proto dal záležet.
Podle technického ředitele Paddyho Lowea je hodně úsilí stálo to, aby vyhověli novému požadavku na zvýšení bezpečnosti pilotů - boční opěrka hlavy je nyní o 20 mm vyšší a místo 15 kN musí vydržet tlak 50 kN.
"Jde o velmi významnou změnu. Boční strana šasi musí vydžet zátěž pěti tun. Záměrem je výrazně zvýšit ochranu pilotů, pokud by větší kusy včetně celého auta narazili do tohoto místa. Šlo o velkou práci pro lidi, kteří mají na starosti návrh šasi, protože to představovalo velmi významné zvýšení zátěže," uvedlo Lowe.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.