Mercedes je zatím posledním týmem, který s novým vozem F1 W07 Hybrid prošel povinnými nárazovými testy Mezinárodní automobilové federace (FIA).
Toro Rosso s vozem STR11 úspěšně absolvovalo nárazové testy již ve středu 3. února, čímž se kromě obrázku pochlubilo na Twitteru nadšenými slovy: "Kaboom... Bang... Pow! Mise splněna! STR11 úspěšně prošlo všemi nárazovými testy!"
Kaboom... Bang... Pow…! Mission accomplished! The #STR11 has successfully passed all the crash tests! pic.twitter.com/5fJCCvvdy3
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) February 3, 2016Homologaci monopostu 2016 už má za sebou i úřadující mistr světa, Mercedes. Letos se bude snažit získat třetí titul za sebou, na přípravách vozu F1 W07 Hybrid si proto dal záležet.
Podle technického ředitele Paddyho Lowea je hodně úsilí stálo to, aby vyhověli novému požadavku na zvýšení bezpečnosti pilotů - boční opěrka hlavy je nyní o 20 mm vyšší a místo 15 kN musí vydržet tlak 50 kN.
"Jde o velmi významnou změnu. Boční strana šasi musí vydžet zátěž pěti tun. Záměrem je výrazně zvýšit ochranu pilotů, pokud by větší kusy včetně celého auta narazili do tohoto místa. Šlo o velkou práci pro lidi, kteří mají na starosti návrh šasi, protože to představovalo velmi významné zvýšení zátěže," uvedlo Lowe.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.