Prezident Mercedesu Dieter Zetsche uvádí, že Red Bull je nikdy formálně nepožádal o dodávky pohonných jednotek.
Podle šéfa závodního týmu Christiana Hornera si majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz s nevýkonným ředitelem Mercedesu Nikim Laudou na znamení o uzavření dohody na dodávky motorů Mercedes loni v létě podal ruce.
Rakouský tým pak žil v domnění, že letos přejde na Mercedesy, proto se snažil ukončit vztah s Renaultem. Poté, co však jednání se Stříbrnými šípy i s Ferrari na podzim selhala, bude letos pokračovat se svým francouzským partnerem. Podle prezidenta Mercedesu ale k formálnímu požadavku ze strany Red Bullu nikdy nedošlo.
"Nikdy nás o ně formálně nepožádali. Hovořilo se o tom, ale nikdy nepřišel oficiální požadavek," cituje Zetscheho italská La Gazzetta dello Sport. Podle něj to tedy není tak jednoduché, že by Mercedes zkrátka nechtěl svému soupeři poskytnout své motory.
Po dvou sezónách s hybridními pohonnými jednotkami by si šéf Mercedesu přál, aby se Ferrari zlepšilo a dalo jim pro dobro sportu více zabrat.
"Neřekl bych, že si dělám starosti [o Ferrari], ale je pravdou, že bych rád viděl skutečnou bitvu mezi námi a Ferrari o titul s tím, že bychom my skončili na špici. Souboj mezi dvěma týmy by byl pro Formuli 1 dobrý," dodává Zetsche.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.