V italské továrně týmu Toro Rosso dělají vše pro to, aby s novým vozem STR11, v jehož útrobách bude pohonná jednotka od Ferrari, stihli vše připravit už na první předsezonní testy do Barcelony.
Teprve na konci minulé sezony dostalo Toro Rosso definitivní potvrzení toho, že v roce 2015 nebude využívat služeb pohonných agregátů Renaultu a místo nich bude spoléhat na agregáty Ferrari z roku 2015. Italský tým tak musel učinit určité úpravy šasi, které bylo v té době již v pokročilé fázi vývoje. Hlavní změnou bude jeho větší délka.
V týmu pro toto mezidobí najmuli nově více než 100 lidí, aby se v továrně ve Faenze mohlo pracovat 24 hodin denně a to i přes svátky ke konci roku 2015. Tvrdá práce se začíná vyplácet, když nové šasi, které je konstruováno pro povinné nárazové testy FIA, by mělo v tomto týdnu projít homologací.
Jakmile bude šasi homologováno, tak Toro Rosso začne práci na šasi určeném pro první předsezonní test. Pokud by šasi testy neprošlo, tak se vše do testů nestihne. "Ano, rádi bychom měli pro naše potřeby více času, ale naše technické oddělení může počítat se spoustou zkušených lidí, kteří optimalizují čas, který máme. Naší šancí také je, že úvodní testy letos začnou o něco později než ty v roce 2015. Jsem optimista," řekl Franz Tost.
Rakušan také připustil, že je rád, že už nemusí spolupracovat s Renaultem: "Teď, s motory Ferrari v našich vozech, máme nový prvek, o němž nemusíme pochybovat. Spolehlivost [V6 motoru od Renaultu] nás vloni stála spoustu bodů, avšak i tým a piloti jsou z části zodpovědni za tyto špatné výsledky."
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.