V italské továrně týmu Toro Rosso dělají vše pro to, aby s novým vozem STR11, v jehož útrobách bude pohonná jednotka od Ferrari, stihli vše připravit už na první předsezonní testy do Barcelony.
Teprve na konci minulé sezony dostalo Toro Rosso definitivní potvrzení toho, že v roce 2015 nebude využívat služeb pohonných agregátů Renaultu a místo nich bude spoléhat na agregáty Ferrari z roku 2015. Italský tým tak musel učinit určité úpravy šasi, které bylo v té době již v pokročilé fázi vývoje. Hlavní změnou bude jeho větší délka.
V týmu pro toto mezidobí najmuli nově více než 100 lidí, aby se v továrně ve Faenze mohlo pracovat 24 hodin denně a to i přes svátky ke konci roku 2015. Tvrdá práce se začíná vyplácet, když nové šasi, které je konstruováno pro povinné nárazové testy FIA, by mělo v tomto týdnu projít homologací.
Jakmile bude šasi homologováno, tak Toro Rosso začne práci na šasi určeném pro první předsezonní test. Pokud by šasi testy neprošlo, tak se vše do testů nestihne. "Ano, rádi bychom měli pro naše potřeby více času, ale naše technické oddělení může počítat se spoustou zkušených lidí, kteří optimalizují čas, který máme. Naší šancí také je, že úvodní testy letos začnou o něco později než ty v roce 2015. Jsem optimista," řekl Franz Tost.
Rakušan také připustil, že je rád, že už nemusí spolupracovat s Renaultem: "Teď, s motory Ferrari v našich vozech, máme nový prvek, o němž nemusíme pochybovat. Spolehlivost [V6 motoru od Renaultu] nás vloni stála spoustu bodů, avšak i tým a piloti jsou z části zodpovědni za tyto špatné výsledky."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.