Italský výrobce pneumatik Pirelli by si přál, aby týmy na testy pneumatik posílali to nejlepší, co mají. Brání se také nařeční, že jejich pneumatiky v sezóně 2017 nevydrží vyšší zátěž.
"Čelíme velké výzvě a chceme, aby naše nové produkty otestovaly ty nejlepší týmy a piloti. Dva nebo tři špičkové týmy s jejich nejlepšími jezdci, to je to, co potřebujeme. Zvyšují úroveň, protože jsou mistry světa. Chceme otestovat ta nejrychlejší auta za těch nejextrémnějších podmínek," uvádí sportovní ředitel Pirelli, Paul Hembery.
Příští týden je plánovaný test pouze mokrých pneumatik v Paul Ricard, kterého se zúčastní jen tři týmy: Ferrari, McLaren a Red Bull, který nasadí své závodní piloty: Daniila Kvjata a Daniela Ricciarda, zatímco stáj z Wokingu bude jezdit s testovacím jezdcem Stoffelem Vandoornem. Italský tým své jezdecké složení zatím neoznámil. Protože půjde o prověrku prototypů mokrých pneumatik, tak přítomnost testovacích pilotů Hemberymu tolik nevadí.
Odmítá také, že by se nedokázali vypořádat s velkým nárůstem aerodynamického přítlaku od roku 2017, jak loni naznačil Mercedes: "Dokážeme vyrobit pneumatiku, která může vydržet jakékoliv zatížení budeme chtít. Nebude ale stejná jako dnes. Po zvýšení [přítlaku] o 50 či 60 procent nebudeme vídávat ten typ pneumatik, které jsme používali v posledních sezónách."
Pirelli sice již podepsalo s Berniem Ecclestonem smlouvu od roku 2017, kontrakt s Mezinárodní automobilovou federací ale stále podepsán nebyl. "Neočekávám s tím žádné problémy. Podepsali jsme už s Ecclestonem a zbytek bude následovat," soudí Hembery.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.