Italský výrobce pneumatik Pirelli by si přál, aby týmy na testy pneumatik posílali to nejlepší, co mají. Brání se také nařeční, že jejich pneumatiky v sezóně 2017 nevydrží vyšší zátěž.
"Čelíme velké výzvě a chceme, aby naše nové produkty otestovaly ty nejlepší týmy a piloti. Dva nebo tři špičkové týmy s jejich nejlepšími jezdci, to je to, co potřebujeme. Zvyšují úroveň, protože jsou mistry světa. Chceme otestovat ta nejrychlejší auta za těch nejextrémnějších podmínek," uvádí sportovní ředitel Pirelli, Paul Hembery.
Příští týden je plánovaný test pouze mokrých pneumatik v Paul Ricard, kterého se zúčastní jen tři týmy: Ferrari, McLaren a Red Bull, který nasadí své závodní piloty: Daniila Kvjata a Daniela Ricciarda, zatímco stáj z Wokingu bude jezdit s testovacím jezdcem Stoffelem Vandoornem. Italský tým své jezdecké složení zatím neoznámil. Protože půjde o prověrku prototypů mokrých pneumatik, tak přítomnost testovacích pilotů Hemberymu tolik nevadí.
Odmítá také, že by se nedokázali vypořádat s velkým nárůstem aerodynamického přítlaku od roku 2017, jak loni naznačil Mercedes: "Dokážeme vyrobit pneumatiku, která může vydržet jakékoliv zatížení budeme chtít. Nebude ale stejná jako dnes. Po zvýšení [přítlaku] o 50 či 60 procent nebudeme vídávat ten typ pneumatik, které jsme používali v posledních sezónách."
Pirelli sice již podepsalo s Berniem Ecclestonem smlouvu od roku 2017, kontrakt s Mezinárodní automobilovou federací ale stále podepsán nebyl. "Neočekávám s tím žádné problémy. Podepsali jsme už s Ecclestonem a zbytek bude následovat," soudí Hembery.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.