Mezinárodní automobilová federace se bude snažit zajístit, aby žádný ze tří týmů - Ferrari, McLaren ani Red Bull - nezískal během prvního letošního testu výhodu. Nikdo jiný do Paul Ricard, kde se Pirelli bude soustředit na vývoj mokrých pneumatik, totiž nedorazí.
Celý program dvoudenního testu bude pro všechny tři týmy určovat Pirelli. FIA ho bude muset odsouhlasit a pošle do všech garáží své zástupce. "To kvůli tomu, abychom dohlédli na to, že se bude testovat pouze to, co určí Pirelli. Pozorovatelé FIA budou mít plný přístup k týmům a rádiím jezdců," uvádí FIA ve svém dopise týmům.
Výrobce pneumatik využije umělého zavlažování a bude se soustředit pouze na mokré pneumatik (neobjeví se tedy ani žádné přechodné). Týmům určil, že musí přivézt auta ve specifikacích pro rok 2015 a že "není možné testovat žádné díly, nastavování auta nebude možné."
To bude zřejmě zahrnovat také zabránění testování vylepšené specifikace pohonných jednotek. Jediný výrobce, který bude ve Francii chybět, je Mercedes.
Pirelli také píše, že výsledky testu dá všem týmům k dispozici: "Komplexní sdílené zprávy z konce testů obsahující informace požadované týmy budou anonymizovány. Budou zahrnovat časy na kolo a časy ze sektorů. Sdíleny nebudou telemetrické kanály, ale některé informace vycházející z analýzy telemetrie (srovnání prototypu se základem) bude ve zprávě Pirelli zahrnuto."
Ve svém programu se zaměří na "vývoj nového XWET produktu se zvýšenou přilnavosti za osychajících podmínek bez ztráty aquaplaningových vlastností či výkonnosti za plného mokra. Vyzkoušíme zvětšit 'výkonnostní okno' XWET pneumatik, vylepšit ovladatelnost a omezit přetáčivé ustřelování zadní části."
Tři týmy se testu zúčastní kvůli tomu, že si to tak přálo Pirelli. Důvod vysvětluje takto: "Nejdůležitější, ale také ten nejtěžší parametr pro kontrolu, je úroveň vody na dráze. Kvůli tomu nemůžeme mít na dráze zároveň více než tři auta." Nechávalo si v záloze možnost, aby každý den testovaly tři různé týmy, nakonec jich ale více nepřijede.
Italský výrobce pneumatik by dal rád přednost "závodním pilotům, a pokud to nevyjde, pak pilotům testovacím." Svého jezdce ale zatím na Twitteru potvrdil pouze McLaren: do Paul Ricard ve dnech 25. a 26. ledna dorazí se Stoffelem Vandoornem.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.