Honda navzdory některým loňským prohlášením měla podle svého sportovního ředitele Jasuhisy Araje na to, aby letos kromě McLarenu poháněla ještě jeden tým. Pomohl by jí rychleji vyřešit problémy se spolehlivostí, výkonnostní stránkou si však není jistý.
Red Bull se loni v zoufalé situaci, kdy byl bez motoru, obrátil i na Hondu s žádostí o poskytnutí pohonných jednotek pro sezónu 2016. Ron Dennis byl ale proti a Araj v listopadu řekl, že na přípravu a zařízení dodávek pro další tým kromě McLarenu je už pozdě.
Honda na to ale podle Autosportu kapacity měla a podle Araje je připravená na to, aby od sezóny 2017 rozšířila řady svých zákazníků: "Vždy jsme otevření vůči dodávkám zákaznickým týmům. Pokud jde o roky 2017 a 2018, pak jsme vždy otevření."
Pokud dostane nějaký požadavek, bude ho konzultovat s McLarenem: "Nemůžu zabíhat do detailů smlouvy, musíme to však prodiskutovat stejně jako u předchozího týmu. Pokud se objeví požadavek nebo budeme přemýšlet o nabídce druhému či třetímu týmu, vždy to budeme otevřeně probírat s McLarenem," uvádí sportovní ředitel Hondy.
Loni se trápila se spolehlivostí i výkonností a s McLarenem nasbírala pouze 27 bodů, což stačilo až na 9. příčku v šampionátu konstruktérů. Na otázku, zda by jí spolupráce s druhým týmem pomohla, Araj odpovídá: "Nemyslím si, protože koncept "nulové velikosti" [bočnic] je u McLarenu - Hondy jedinečný."
"Jestli by taková pohonná jednotka fungovala u zákaznického týmu, to nevíme. Jedna věc je ale jistá, kdybychom měli druhý tým - zrychlil by se pokrok ve spolehlivosti. Nevím ale, jak by to bylo s výkonností," dodává Araj.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.