Honda navzdory některým loňským prohlášením měla podle svého sportovního ředitele Jasuhisy Araje na to, aby letos kromě McLarenu poháněla ještě jeden tým. Pomohl by jí rychleji vyřešit problémy se spolehlivostí, výkonnostní stránkou si však není jistý.
Red Bull se loni v zoufalé situaci, kdy byl bez motoru, obrátil i na Hondu s žádostí o poskytnutí pohonných jednotek pro sezónu 2016. Ron Dennis byl ale proti a Araj v listopadu řekl, že na přípravu a zařízení dodávek pro další tým kromě McLarenu je už pozdě.
Honda na to ale podle Autosportu kapacity měla a podle Araje je připravená na to, aby od sezóny 2017 rozšířila řady svých zákazníků: "Vždy jsme otevření vůči dodávkám zákaznickým týmům. Pokud jde o roky 2017 a 2018, pak jsme vždy otevření."
Pokud dostane nějaký požadavek, bude ho konzultovat s McLarenem: "Nemůžu zabíhat do detailů smlouvy, musíme to však prodiskutovat stejně jako u předchozího týmu. Pokud se objeví požadavek nebo budeme přemýšlet o nabídce druhému či třetímu týmu, vždy to budeme otevřeně probírat s McLarenem," uvádí sportovní ředitel Hondy.
Loni se trápila se spolehlivostí i výkonností a s McLarenem nasbírala pouze 27 bodů, což stačilo až na 9. příčku v šampionátu konstruktérů. Na otázku, zda by jí spolupráce s druhým týmem pomohla, Araj odpovídá: "Nemyslím si, protože koncept "nulové velikosti" [bočnic] je u McLarenu - Hondy jedinečný."
"Jestli by taková pohonná jednotka fungovala u zákaznického týmu, to nevíme. Jedna věc je ale jistá, kdybychom měli druhý tým - zrychlil by se pokrok ve spolehlivosti. Nevím ale, jak by to bylo s výkonností," dodává Araj.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.