Stáj z Maranella připustila, že stavbu monopostu pro sezónu 2016 zahájila se zpožděním. Důvodem bylo úsilí o co největší vylepšení loňského vozu SF15-T.
Prezident italského týmu Sergio Marchionne přesto věří, že zpoždění nebude mít vliv na jejich boj o titul s Mercedesem v nadcházející sezóně: "Maurizio [Arrivabene] vám řekne, že jsme některé věci zpozdili, abychom mohli dokončit auto pro rok 2015.
Snad si na to nebude stěžovat. Odsunuli jsme zahájení práce na šasi 2016, trochu se to zpozdilo. Máme ale adekvátní množství časů a zdrojů na to, abychom v rámci pravidel udělali tu správnou věc. Proto věřím, že Mercedesu pěkně zatopíme," uvádí prezident Ferrari.
"K vozu 2016 přistupujeme s velmi jasným nápadem a interpretací. Je neuvěřitelně nepravděpodobné, že by auto pro Mercedes nepředstavovalo řádnou výzvu. Určit, jestli vyhraje či nikoliv, by z mé strany bylo velmi odvážné. Letos pro vás nemám žádné výmluvy v tom smyslu, že jsme zahájili vývoj vozu ve správný čas," pokračuje Marchionne.
Očekává, že Mercedes bude opět velmi silný: "Jde o soupeře, kterého se obáváte, protože Mercedes je společností vlastnící přiměřené finanční zdroje na to, aby v roce 2016 zvládlo závody řádně. Mají vysokou úroveň know-how, takže je není radno podceňovat."
"V roce 2015 udělali obrovský pokrok, proto jsem si jistý tím, že jejich auto bude pro rok 2016 hodně vylepšeno. Jde o soupeře, ale s úctou k nim se nebojíme s nimi bojovat na závodní dráze," hlásá prezident Ferrari.
"Vzpomínám si na začátek s Zetschem. Byť jsme přátelé, tak byl vůči Ferrari trochu arogantní. Trochu z toho ztratili, ale ne zas příliš, jelikož vyhráli šampionát. Když s ním teď mluvíte, tak si myslím, že Ferrari respektuje o něco více. Jediným způsobem, jak si získat respekt je prostřednictvím výsledků na dráze," dodává Marchionne.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.