Stáj z Maranella připustila, že stavbu monopostu pro sezónu 2016 zahájila se zpožděním. Důvodem bylo úsilí o co největší vylepšení loňského vozu SF15-T.
Prezident italského týmu Sergio Marchionne přesto věří, že zpoždění nebude mít vliv na jejich boj o titul s Mercedesem v nadcházející sezóně: "Maurizio [Arrivabene] vám řekne, že jsme některé věci zpozdili, abychom mohli dokončit auto pro rok 2015.
Snad si na to nebude stěžovat. Odsunuli jsme zahájení práce na šasi 2016, trochu se to zpozdilo. Máme ale adekvátní množství časů a zdrojů na to, abychom v rámci pravidel udělali tu správnou věc. Proto věřím, že Mercedesu pěkně zatopíme," uvádí prezident Ferrari.
"K vozu 2016 přistupujeme s velmi jasným nápadem a interpretací. Je neuvěřitelně nepravděpodobné, že by auto pro Mercedes nepředstavovalo řádnou výzvu. Určit, jestli vyhraje či nikoliv, by z mé strany bylo velmi odvážné. Letos pro vás nemám žádné výmluvy v tom smyslu, že jsme zahájili vývoj vozu ve správný čas," pokračuje Marchionne.
Očekává, že Mercedes bude opět velmi silný: "Jde o soupeře, kterého se obáváte, protože Mercedes je společností vlastnící přiměřené finanční zdroje na to, aby v roce 2016 zvládlo závody řádně. Mají vysokou úroveň know-how, takže je není radno podceňovat."
"V roce 2015 udělali obrovský pokrok, proto jsem si jistý tím, že jejich auto bude pro rok 2016 hodně vylepšeno. Jde o soupeře, ale s úctou k nim se nebojíme s nimi bojovat na závodní dráze," hlásá prezident Ferrari.
"Vzpomínám si na začátek s Zetschem. Byť jsme přátelé, tak byl vůči Ferrari trochu arogantní. Trochu z toho ztratili, ale ne zas příliš, jelikož vyhráli šampionát. Když s ním teď mluvíte, tak si myslím, že Ferrari respektuje o něco více. Jediným způsobem, jak si získat respekt je prostřednictvím výsledků na dráze," dodává Marchionne.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.