Marchionne: Nové Ferrari dá Mercedesu zabrat, i když práce nabraly zpoždění

Ferrari SF15-T v Brazílii
Ferrari SF15-T v Brazílii, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 6. ledna 2016 06:50
Sdílej:

Stáj z Maranella připustila, že stavbu monopostu pro sezónu 2016 zahájila se zpožděním. Důvodem bylo úsilí o co největší vylepšení loňského vozu SF15-T.

Prezident italského týmu Sergio Marchionne přesto věří, že zpoždění nebude mít vliv na jejich boj o titul s Mercedesem v nadcházející sezóně: "Maurizio [Arrivabene] vám řekne, že jsme některé věci zpozdili, abychom mohli dokončit auto pro rok 2015.

Snad si na to nebude stěžovat. Odsunuli jsme zahájení práce na šasi 2016, trochu se to zpozdilo. Máme ale adekvátní množství časů a zdrojů na to, abychom v rámci pravidel udělali tu správnou věc. Proto věřím, že Mercedesu pěkně zatopíme," uvádí prezident Ferrari.

"K vozu 2016 přistupujeme s velmi jasným nápadem a interpretací. Je neuvěřitelně nepravděpodobné, že by auto pro Mercedes nepředstavovalo řádnou výzvu. Určit, jestli vyhraje či nikoliv, by z mé strany bylo velmi odvážné. Letos pro vás nemám žádné výmluvy v tom smyslu, že jsme zahájili vývoj vozu ve správný čas," pokračuje Marchionne.

Očekává, že Mercedes bude opět velmi silný: "Jde o soupeře, kterého se obáváte, protože Mercedes je společností vlastnící přiměřené finanční zdroje na to, aby v roce 2016 zvládlo závody řádně. Mají vysokou úroveň know-how, takže je není radno podceňovat."

"V roce 2015 udělali obrovský pokrok, proto jsem si jistý tím, že jejich auto bude pro rok 2016 hodně vylepšeno. Jde o soupeře, ale s úctou k nim se nebojíme s nimi bojovat na závodní dráze," hlásá prezident Ferrari.

"Vzpomínám si na začátek s Zetschem. Byť jsme přátelé, tak byl vůči Ferrari trochu arogantní. Trochu z toho ztratili, ale ne zas příliš, jelikož vyhráli šampionát. Když s ním teď mluvíte, tak si myslím, že Ferrari respektuje o něco více. Jediným způsobem, jak si získat respekt je prostřednictvím výsledků na dráze," dodává Marchionne.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.