Stáj z Maranella připustila, že stavbu monopostu pro sezónu 2016 zahájila se zpožděním. Důvodem bylo úsilí o co největší vylepšení loňského vozu SF15-T.
Prezident italského týmu Sergio Marchionne přesto věří, že zpoždění nebude mít vliv na jejich boj o titul s Mercedesem v nadcházející sezóně: "Maurizio [Arrivabene] vám řekne, že jsme některé věci zpozdili, abychom mohli dokončit auto pro rok 2015.
Snad si na to nebude stěžovat. Odsunuli jsme zahájení práce na šasi 2016, trochu se to zpozdilo. Máme ale adekvátní množství časů a zdrojů na to, abychom v rámci pravidel udělali tu správnou věc. Proto věřím, že Mercedesu pěkně zatopíme," uvádí prezident Ferrari.
"K vozu 2016 přistupujeme s velmi jasným nápadem a interpretací. Je neuvěřitelně nepravděpodobné, že by auto pro Mercedes nepředstavovalo řádnou výzvu. Určit, jestli vyhraje či nikoliv, by z mé strany bylo velmi odvážné. Letos pro vás nemám žádné výmluvy v tom smyslu, že jsme zahájili vývoj vozu ve správný čas," pokračuje Marchionne.
Očekává, že Mercedes bude opět velmi silný: "Jde o soupeře, kterého se obáváte, protože Mercedes je společností vlastnící přiměřené finanční zdroje na to, aby v roce 2016 zvládlo závody řádně. Mají vysokou úroveň know-how, takže je není radno podceňovat."
"V roce 2015 udělali obrovský pokrok, proto jsem si jistý tím, že jejich auto bude pro rok 2016 hodně vylepšeno. Jde o soupeře, ale s úctou k nim se nebojíme s nimi bojovat na závodní dráze," hlásá prezident Ferrari.
"Vzpomínám si na začátek s Zetschem. Byť jsme přátelé, tak byl vůči Ferrari trochu arogantní. Trochu z toho ztratili, ale ne zas příliš, jelikož vyhráli šampionát. Když s ním teď mluvíte, tak si myslím, že Ferrari respektuje o něco více. Jediným způsobem, jak si získat respekt je prostřednictvím výsledků na dráze," dodává Marchionne.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.