Jak se blíží první testy a začátek sezóny jako takové, stále více se přetřásají možnosti nového týmu Gene Haase. Nepříliš dobrá bilance nováčků z posledních let stojí proti němu, ale americká stáj je považována za "jiný level".
Podobného názoru je většina týmů, které předvídají Haasovu týmu dobrou budoucnost a pasují ho jako téměř jistého adepta na bodované příčky, dost možná hned v prvním závodě. A to navzdory tomu, že týmy jako HRT, Manor nebo Caterham ve své první sezóně nic podobného nedokázaly.
Romain Grosjean byl oficiálně uveden jako pilot Haasu krátce po japonské Grand Prix. Manažer týmu Günther Steiner nyní doufá, že se jasně prokáže, jako důležitý krok jeho angažováním tým udělal. Podle něj jeho příchod vyvolal pozitivní efekt v oblasti náboru do týmových řad.
"Je mnohem obtížnější přilákat lidi a udržet si důvěryhodnost, zvláště když v loňském roce měly některé týmy velké problémy a Caterham F1 opustil. Je pak těžké dokládat, že máme dlouhodobé plány a hodláme závodit, když jsme doposud nemohli prokázat nic z toho, co děláme. Pro nás bylo největším úkolem přesvědčit lidi, k čemuž podpis smlouvy s Grosjeanem hodně napomohl. Pak si mohli říci »Jestli jim podepsal Grosjean, jeden z nejlepších pilotů F1, tak určitě vědí, co dělají a mají zájem dlouhodobě v F1 setrvat« a pozměnili svůj názor. Však nás také posléze oslovilo mnoho dobrých lidí se zájmem pro nás pracovat," vysvětluje Steiner.
Manažer týmu však současně znovu nabádá, aby si nikdo v souvislosti s Haas F1 Teamem nestavěl vzdušné zámky. "Budeme mít dobrý personál, ale nebude tu žádné velké jméno, jako třeba Adrian Newey. Myslím, že i s méně slavnými jedinci kolem sebe uspějeme," uzavírá Steiner.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.