Jak se blíží první testy a začátek sezóny jako takové, stále více se přetřásají možnosti nového týmu Gene Haase. Nepříliš dobrá bilance nováčků z posledních let stojí proti němu, ale americká stáj je považována za "jiný level".
Podobného názoru je většina týmů, které předvídají Haasovu týmu dobrou budoucnost a pasují ho jako téměř jistého adepta na bodované příčky, dost možná hned v prvním závodě. A to navzdory tomu, že týmy jako HRT, Manor nebo Caterham ve své první sezóně nic podobného nedokázaly.
Romain Grosjean byl oficiálně uveden jako pilot Haasu krátce po japonské Grand Prix. Manažer týmu Günther Steiner nyní doufá, že se jasně prokáže, jako důležitý krok jeho angažováním tým udělal. Podle něj jeho příchod vyvolal pozitivní efekt v oblasti náboru do týmových řad.
"Je mnohem obtížnější přilákat lidi a udržet si důvěryhodnost, zvláště když v loňském roce měly některé týmy velké problémy a Caterham F1 opustil. Je pak těžké dokládat, že máme dlouhodobé plány a hodláme závodit, když jsme doposud nemohli prokázat nic z toho, co děláme. Pro nás bylo největším úkolem přesvědčit lidi, k čemuž podpis smlouvy s Grosjeanem hodně napomohl. Pak si mohli říci »Jestli jim podepsal Grosjean, jeden z nejlepších pilotů F1, tak určitě vědí, co dělají a mají zájem dlouhodobě v F1 setrvat« a pozměnili svůj názor. Však nás také posléze oslovilo mnoho dobrých lidí se zájmem pro nás pracovat," vysvětluje Steiner.
Manažer týmu však současně znovu nabádá, aby si nikdo v souvislosti s Haas F1 Teamem nestavěl vzdušné zámky. "Budeme mít dobrý personál, ale nebude tu žádné velké jméno, jako třeba Adrian Newey. Myslím, že i s méně slavnými jedinci kolem sebe uspějeme," uzavírá Steiner.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.