Pokrok Ferrari z loňské zimy je podle Jensona Buttona důkazem toho, co může dokázat Honda před začátkem sezóny 2016. Italský tým údajně mezi sezónou 2014 a 2015 dokázal zvýšit výkon své pohonné jednotky až o 100 koní.
Zatímco v roce 2014 Scuderia nevyhrála ani jednou a skončila v šampionátu s 216 body až jako čtvrtá, letos dosáhla největšího pokroku ze všech týmů. Byla nejbližším soupeřem Mercedesu, vyhrála tři závody a dotáhla to na druhou příčku poté, co nasbírala téměř dvakrát více (428) bodů.
Na opačné straně roštu prožívala Honda s McLarenem šok kvůli bídné spolehlivosti i nedostatečné výkonosti své pohonné jednotky. Button ale na příkladu Ferrari vidí, že pokroku dosáhnout lze.
"Bylo to skvělé je vidět, jak zrychlili. Slyšel jsem zvěsti o tom, že během zimy přišli na to, jak zvýšit výkon o 100 koní. Nevím, jestli to je pravda či nikoliv. Je to jedno, kolik jich našli - bylo to ohromné a při mnoha příležitostech si to rozdávali s Mercedesem," hodnotí Button letošní výkony Ferrari.
"Bylo to příjemné pozorovat. Samozřejmě, že my musíme udělat ještě větší pokroky, pokud chceme dosáhnout totéž, to ale během zimy lze zvládnout," věří britský pilot svému McLarenu, který podle něj nemá žádné zásadní problémy ve svém partnerství s Hondou kvůli odlišné japonské kultuře či jinému způsobu práce.
"Podle mě se potíže vždy objevují na obou stranách, ale nemyslím si, že by veškerá vina připadala na Hondu, to vůbec ne. Tento rok jsme měli hodně problémů. Musíme je co nejdříve vyřešit, protože příští sezóna není příliš daleko. Pro nás půjde o dlouhou, náročnou zimu. Zároveň ale bude také vzrušující, protože se dočkáme mnoha zajímavých věcí," dodává Button.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.