Pokrok Ferrari z loňské zimy je podle Jensona Buttona důkazem toho, co může dokázat Honda před začátkem sezóny 2016. Italský tým údajně mezi sezónou 2014 a 2015 dokázal zvýšit výkon své pohonné jednotky až o 100 koní.
Zatímco v roce 2014 Scuderia nevyhrála ani jednou a skončila v šampionátu s 216 body až jako čtvrtá, letos dosáhla největšího pokroku ze všech týmů. Byla nejbližším soupeřem Mercedesu, vyhrála tři závody a dotáhla to na druhou příčku poté, co nasbírala téměř dvakrát více (428) bodů.
Na opačné straně roštu prožívala Honda s McLarenem šok kvůli bídné spolehlivosti i nedostatečné výkonosti své pohonné jednotky. Button ale na příkladu Ferrari vidí, že pokroku dosáhnout lze.
"Bylo to skvělé je vidět, jak zrychlili. Slyšel jsem zvěsti o tom, že během zimy přišli na to, jak zvýšit výkon o 100 koní. Nevím, jestli to je pravda či nikoliv. Je to jedno, kolik jich našli - bylo to ohromné a při mnoha příležitostech si to rozdávali s Mercedesem," hodnotí Button letošní výkony Ferrari.
"Bylo to příjemné pozorovat. Samozřejmě, že my musíme udělat ještě větší pokroky, pokud chceme dosáhnout totéž, to ale během zimy lze zvládnout," věří britský pilot svému McLarenu, který podle něj nemá žádné zásadní problémy ve svém partnerství s Hondou kvůli odlišné japonské kultuře či jinému způsobu práce.
"Podle mě se potíže vždy objevují na obou stranách, ale nemyslím si, že by veškerá vina připadala na Hondu, to vůbec ne. Tento rok jsme měli hodně problémů. Musíme je co nejdříve vyřešit, protože příští sezóna není příliš daleko. Pro nás půjde o dlouhou, náročnou zimu. Zároveň ale bude také vzrušující, protože se dočkáme mnoha zajímavých věcí," dodává Button.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.