Podle sportovního ředitele McLarenu Erica Boulliera již v rané fázi vývoje poskytuje vůz MP4-31 vyšší výkon než letošní monopost MP4-30. Lepších výsledků dosahuje v oblasti pohonné jednotky také Honda.
Zatímco letos Honda nedosáhla většího zlepšení ve výkonnosti, piloti Fernando Alonso a Jenson Button si pochvalovali pokrok, k němuž ke konci sezóny docházelo na straně šasi. Po bídné sezóně, ve které McLaren skončil jako poslední z bodujících týmů - horší byl už jen Manor - vidí Boullier před tou příští pozitivní příznaky.
"Pokud jde o auto, většina z něj se změní. To ale neznamená, že změníme filozofii auta," odpovídá Boullier na dotaz AS, kolik si toho vezme příští vůz z letošního MP4-30. "A jak nyní hovoříme, tak naše auto pro příští rok už teď poskytuje více výkonnosti, než to letošní."
#F1 #AbuDhabiGP Race Best sectors vs Fastest laps: #Vettel 0.328s ahead of #Mercedes, @alo_oficial 2nd fastest in S3 pic.twitter.com/XwllV1KrYa
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 30, 2015Fernando Alonso chtěl v poslední Velké ceně Abú Zabí 2015 demonstrovat kvality šasi MP4-30, proto v závěru obul super-měkké pneumatiky (podobně jako Sebastian Vettel s Ferrari) - byl z toho druhý nejrychlejší část v technickém finálním sektoru a třetí nejrychlejší kolo (za poslední zatáčkou dosáhl i druhou nejvyšší rychlost - maximální rychlosti závodu zde).
K velkým změnám podle sportovního ředitele Hondy, Jasuhisy Araje, dojde v oblasti pohonné jednotky, celkový přístup mezi McLarenem a Hondou ale zůstane stejný: "Jak říká Eric, náš koncept nebo naše filozofie bude přenesena, ale ve vývoji teď máme zcela nový motor."
McLaren ale nikdy nekritizoval pouze svého motorového partnera. Jenson Button i přes pokroky s šasi poukazuje na nutnost jeho dalšího zlepšení: "Myslím, že všichni víme, že musíme zlepšit ICE a využívání energie. Musíme ale také zlepšit auto. Není na roštu ze všech nejrychlejší. Je třeba udělat spousta práce, pokud chceme být vpředu, v každé oblasti auta - v aerodynamice, mechanické vlastnosti... Existuje tolik oblastí, o kterých si myslíme, že potřebují zlepšit."
K tomu by měl dále pomoci expert na aerodynamiku - Peter Prodromou, který loni přišel z Red Bullu. Než ale mohl začít pracovat, většina z vozu MP4-30 již byla dána. Nyní u McLarenu začne druhý rok a na konstrukci monopostu bude moci mít větší vliv.
"Musíme jít do hloubky, přijmout kritiku a pracovat o to usilovněji. Rozhodně se to ale ubírá správným směrem. Ani ne tak na okruzích, ale na našich testovacích stolicích v Japonsku a v aerodynamických tunelech. Jsme velmi soustředěni, ale raději chceme méně slibovat a místo toho dosahovat lepších výsledků," dodává upřímně výkonný ředitel McLarenu Ron Dennis.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.