Podle sportovního ředitele McLarenu Erica Boulliera již v rané fázi vývoje poskytuje vůz MP4-31 vyšší výkon než letošní monopost MP4-30. Lepších výsledků dosahuje v oblasti pohonné jednotky také Honda.
Zatímco letos Honda nedosáhla většího zlepšení ve výkonnosti, piloti Fernando Alonso a Jenson Button si pochvalovali pokrok, k němuž ke konci sezóny docházelo na straně šasi. Po bídné sezóně, ve které McLaren skončil jako poslední z bodujících týmů - horší byl už jen Manor - vidí Boullier před tou příští pozitivní příznaky.
"Pokud jde o auto, většina z něj se změní. To ale neznamená, že změníme filozofii auta," odpovídá Boullier na dotaz AS, kolik si toho vezme příští vůz z letošního MP4-30. "A jak nyní hovoříme, tak naše auto pro příští rok už teď poskytuje více výkonnosti, než to letošní."
#F1 #AbuDhabiGP Race Best sectors vs Fastest laps: #Vettel 0.328s ahead of #Mercedes, @alo_oficial 2nd fastest in S3 pic.twitter.com/XwllV1KrYa
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 30, 2015Fernando Alonso chtěl v poslední Velké ceně Abú Zabí 2015 demonstrovat kvality šasi MP4-30, proto v závěru obul super-měkké pneumatiky (podobně jako Sebastian Vettel s Ferrari) - byl z toho druhý nejrychlejší část v technickém finálním sektoru a třetí nejrychlejší kolo (za poslední zatáčkou dosáhl i druhou nejvyšší rychlost - maximální rychlosti závodu zde).
K velkým změnám podle sportovního ředitele Hondy, Jasuhisy Araje, dojde v oblasti pohonné jednotky, celkový přístup mezi McLarenem a Hondou ale zůstane stejný: "Jak říká Eric, náš koncept nebo naše filozofie bude přenesena, ale ve vývoji teď máme zcela nový motor."
McLaren ale nikdy nekritizoval pouze svého motorového partnera. Jenson Button i přes pokroky s šasi poukazuje na nutnost jeho dalšího zlepšení: "Myslím, že všichni víme, že musíme zlepšit ICE a využívání energie. Musíme ale také zlepšit auto. Není na roštu ze všech nejrychlejší. Je třeba udělat spousta práce, pokud chceme být vpředu, v každé oblasti auta - v aerodynamice, mechanické vlastnosti... Existuje tolik oblastí, o kterých si myslíme, že potřebují zlepšit."
K tomu by měl dále pomoci expert na aerodynamiku - Peter Prodromou, který loni přišel z Red Bullu. Než ale mohl začít pracovat, většina z vozu MP4-30 již byla dána. Nyní u McLarenu začne druhý rok a na konstrukci monopostu bude moci mít větší vliv.
"Musíme jít do hloubky, přijmout kritiku a pracovat o to usilovněji. Rozhodně se to ale ubírá správným směrem. Ani ne tak na okruzích, ale na našich testovacích stolicích v Japonsku a v aerodynamických tunelech. Jsme velmi soustředěni, ale raději chceme méně slibovat a místo toho dosahovat lepších výsledků," dodává upřímně výkonný ředitel McLarenu Ron Dennis.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.