Flavio Briatore působil u Renaultu až do jeho smutně proslulé aféry nazývané "Crashgate", kdy v Grand Prix Singapuru úmyslně havaroval Nelsinho Piquet, aby tím umožnil vyhrát Fernandu Alonsovi. Briatore byl poté nucen nejen tým, ale i F1 nuceně opustit.
Soudní nařízení však bylo změněno, nicméně italský playboy, který stál u vzestupu Michaela Schumachera v současné době působí spíš jako glosátor dění v nejprestižnější motoristické kategorii. Na nedávný výrok generálního ředitele Renaultu Carlose Ghosna reagoval ve smyslu, že francouzská značka místo alibistických prohlášení musí ukázat své ambice a usilovat o výrazný úspěch už v roce 2016.
Podle Briatoreho současný stav v F1 vyžaduje, aby dominantní Mercedes získal rychle rovnocenné soupeře. pro list Gazzetta dello Sport prohlásil: "Tři roky jsou příliš dlouhá doba. Formule 1 umírá a Renault prostě musí být konkurenceschopný, než zahyne docela. Stáj musí všechno přebudovat: posílit technickou strukturu týmu v Enstone, kde je spousta dobrých lidí, jakož i motorářské oddelění ve Viry-Châtillon. A to nebude snadné," předpovídá Briatore.
"Pokud se Ghosn rozhodl k tomuto kroku, tedy mít vlastní tým v F1, tak to samozřejmě předpokládá, že bude do projektu vkládat odpovídající zdroje. Což by měla být nejen pro Renault, ale i pro celou F1 dobrá zpráva. Jen to nesmí trvat tak dlouho," dodává pětašedesátiletý z italského Verzuola.
Silverstone, tradiční dějiště Britské Grand Prix, bude v sezóně 2026 hostit sprint závod, který je součástí šesti sprintů v kalendáři F1. Tento formát přinese fanouškům více akcí a napětí během víkendového programu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.