McLaren si po sezóně alespoň trochu spravil chuť nejrychlejším časem během 12hodinového testu pneumatik Pirelli v Abú Zabí. O časy ale vůbec nešlo, týmy se za zavřenými dveřmi bez účasti médií věnovaly výhradně programu monopolního dodavatele pneumatik.
Během dnešní dne se ke slovu dostalo 16 jezdců, některé týmy přitom daly prostor mladíkům, kteří ještě nezávodili, a tak se mohli svézt Celis, Fong, Harjanto, King, Palmer či Wehrlein.
Pirelli si poprvé vyzkoušelo ultra-měkkou směs pneumatik, která má ještě vyšší přilnavost než letošní super-měkké, zároveň však také nižší výdrž. Příští rok ji uvidíme pouze na několika městských okruzích.
Týmy nemohly nikterak měnit konfiguraci vozů ani testovat nové díly, program jejich pilotů diktoval výrobce pneumatik, který zkoušel své vývojové pneumatiky pro příští rok. Šlo o tzv. slepý test, kdy piloti ani týmy nevěděli, jaký druh pneumatik mají obutý.
Back on track today in the @McLarenF1 car! Very productive morning testing new @Pirelli spec tyres! #AbuDhabi pic.twitter.com/skR0YsyWV6
— Stoffel Vandoorne (@svandoorne) December 1, 2015Debutant s vozem F1, Alfonso Celis, po 65 okruzích s letošní Force Indií VJM08 uvedl: "Můj první den ve voze Formule 1 rozhodně splnil očekávání. Auto mělo obrovskou přilnavost a excelentní efektivitu při brzdění, ale má zkušenost s vozem Formula 3.5 mě na tuto velkou výzvu připravila docela dobře. Opravdu jsem si to užil a jsem potěšen tím, jak to dnes šlo.
Pak jsem s každou jízdou začínal tlačit víc a více s tím, jak jsem poznával auto. V rámci denního programu, který stanovilo Pirelli, jsem se mohl jednoduše soustředit na řízení a všechny poznat. Rok 2016 pro mě bude důležitý, protože s týmem budu pokračovat, takže jsem potěšen tím, že jsem už mohl ujet cenné kilometry."
Time for our install lap as @FonsoCelisJr makes his first appearance in the VJM08. #AbuDhabiTest #F1Debut pic.twitter.com/9rk4HA2Lp1
— Sahara Force India (@ForceIndiaF1) December 1, 2015Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery potvrdil, že si vyzkoušeli "několik odlišných potenciálních variací" nové ultra-měkké pneumatiky společně s novými předním a zadními konstrukcemi pro další směsi.
"Měli jsme jen jeden pokus, pokud jde o testování pneumatik pro příští sezónu, a můžeme spokojeni s tím, čeho jsme v tomto testu dosáhli, i když ještě musíme data plně analyzovat. Otestovali jsme si několik odlišných verzí nové ultra-měkké pneumatiky pro rok 2016, což bylo cílem této části," komentuje Hembery.
"Cílem u ultra-měkké pneumatiky pro rok 2016 je představit směs měkčí než je super-měkká a zejména navrhnout agresivnější volbu pro městské okruhy - s lepší výkonností než poslední verze super-měkké pneumatiky a s rychlejší degradací, abychom týmům umožnili volit agresivnější přístup k závodní strategii.
Zda to povede k většímu počtu zastávek v boxech nebo k rozdílu ve strategiích, na to je ještě brzo. Ale zdá se, že míříme správným směrem: očekává se, že utra-měkká poskytne více příležitostí v určitých závodech," dodává sportovní ředitel Pirelli.
Výsledky:
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.