McLaren si po sezóně alespoň trochu spravil chuť nejrychlejším časem během 12hodinového testu pneumatik Pirelli v Abú Zabí. O časy ale vůbec nešlo, týmy se za zavřenými dveřmi bez účasti médií věnovaly výhradně programu monopolního dodavatele pneumatik.
Během dnešní dne se ke slovu dostalo 16 jezdců, některé týmy přitom daly prostor mladíkům, kteří ještě nezávodili, a tak se mohli svézt Celis, Fong, Harjanto, King, Palmer či Wehrlein.
Pirelli si poprvé vyzkoušelo ultra-měkkou směs pneumatik, která má ještě vyšší přilnavost než letošní super-měkké, zároveň však také nižší výdrž. Příští rok ji uvidíme pouze na několika městských okruzích.
Týmy nemohly nikterak měnit konfiguraci vozů ani testovat nové díly, program jejich pilotů diktoval výrobce pneumatik, který zkoušel své vývojové pneumatiky pro příští rok. Šlo o tzv. slepý test, kdy piloti ani týmy nevěděli, jaký druh pneumatik mají obutý.
Back on track today in the @McLarenF1 car! Very productive morning testing new @Pirelli spec tyres! #AbuDhabi pic.twitter.com/skR0YsyWV6
— Stoffel Vandoorne (@svandoorne) December 1, 2015Debutant s vozem F1, Alfonso Celis, po 65 okruzích s letošní Force Indií VJM08 uvedl: "Můj první den ve voze Formule 1 rozhodně splnil očekávání. Auto mělo obrovskou přilnavost a excelentní efektivitu při brzdění, ale má zkušenost s vozem Formula 3.5 mě na tuto velkou výzvu připravila docela dobře. Opravdu jsem si to užil a jsem potěšen tím, jak to dnes šlo.
Pak jsem s každou jízdou začínal tlačit víc a více s tím, jak jsem poznával auto. V rámci denního programu, který stanovilo Pirelli, jsem se mohl jednoduše soustředit na řízení a všechny poznat. Rok 2016 pro mě bude důležitý, protože s týmem budu pokračovat, takže jsem potěšen tím, že jsem už mohl ujet cenné kilometry."
Time for our install lap as @FonsoCelisJr makes his first appearance in the VJM08. #AbuDhabiTest #F1Debut pic.twitter.com/9rk4HA2Lp1
— Sahara Force India (@ForceIndiaF1) December 1, 2015Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery potvrdil, že si vyzkoušeli "několik odlišných potenciálních variací" nové ultra-měkké pneumatiky společně s novými předním a zadními konstrukcemi pro další směsi.
"Měli jsme jen jeden pokus, pokud jde o testování pneumatik pro příští sezónu, a můžeme spokojeni s tím, čeho jsme v tomto testu dosáhli, i když ještě musíme data plně analyzovat. Otestovali jsme si několik odlišných verzí nové ultra-měkké pneumatiky pro rok 2016, což bylo cílem této části," komentuje Hembery.
"Cílem u ultra-měkké pneumatiky pro rok 2016 je představit směs měkčí než je super-měkká a zejména navrhnout agresivnější volbu pro městské okruhy - s lepší výkonností než poslední verze super-měkké pneumatiky a s rychlejší degradací, abychom týmům umožnili volit agresivnější přístup k závodní strategii.
Zda to povede k většímu počtu zastávek v boxech nebo k rozdílu ve strategiích, na to je ještě brzo. Ale zdá se, že míříme správným směrem: očekává se, že utra-měkká poskytne více příležitostí v určitých závodech," dodává sportovní ředitel Pirelli.
Výsledky:
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.