V posledních třech sezónách Sauber připomíná tak trochu horskou dráhu. Zatímco v roce 2013 držel horší výsledkový průměr (7. místo), loni zažil naprostou katastrofu, když ho dokázala předstihnout i Marussia.
Letošní rok zatím vypadá na sympatické zmrtvýchvstání, a i když se ještě slavit nemůže, dosavadní osmá příčka před McLarenem k určitému optimismu svádí. Ovšem inženýři švýcarského týmu odmítají usínat na vavřínech. Vedení deklaruje, že ambice týmu jsou podstatně vyšší, bohužel je tu už odvěký limit v podobě finančních prostředků. Přesto chce stáj se sídlem v Hinwilu zvolit agresivnější plán rozvoje.
"Koncept nového vozu C35 je hodně odlišný od stávajícího modelu. Jdeme podstatně progresivnější cestou, musíme prostě něco zkusit," nastínil další vývoj Sauberu Brazilec Felipe Nasr. Dle jeho vyjádření má vše ve svých rukou inženýr Mark Smith, v jehož "identifikační kartě" najdeme zastávky u týmů Jordan, Red Bull, Force India a Caterham. Do Hinwilu přišel v polovině letošního roku.
"Jeho přístup byl od začátku zcela odlišný. Také my piloti jsme vnímali zpětnou vazbu a vysvělili mu, co je důležité. Při současné koncepci šlo dělat jen velmi malé krůčky, proto nyní bude potřeba si tak trochu zahrát poker," hodnotí situaci Nasr.
Nynější model C34 zpočátku vypadal slibně, ale Nasr i Ericsson s ním rychle spadli zpět do druhé poloviny startovního pole. Ani hlavní balíček aktualizací v Singapuru tuto situaci nezměnil. "Zdaleka to nepřineslo očekávané zlepšení. Ale poučili jsme se a na zkušenostech můžeme nyní stavět. Mark do týmu dobře zapadl, vnímá pozitivně situaci, je to zřejmý vůdčí typ... S omezenými zdroji, jaké máme k dispozici, se musíme odvážit udělat něco, o čem jsme přesvědčeni, že je správné, a ne vždy jen hrát na jistotu," vyjadřuje se k situaci Ericsson.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.