V posledních třech sezónách Sauber připomíná tak trochu horskou dráhu. Zatímco v roce 2013 držel horší výsledkový průměr (7. místo), loni zažil naprostou katastrofu, když ho dokázala předstihnout i Marussia.
Letošní rok zatím vypadá na sympatické zmrtvýchvstání, a i když se ještě slavit nemůže, dosavadní osmá příčka před McLarenem k určitému optimismu svádí. Ovšem inženýři švýcarského týmu odmítají usínat na vavřínech. Vedení deklaruje, že ambice týmu jsou podstatně vyšší, bohužel je tu už odvěký limit v podobě finančních prostředků. Přesto chce stáj se sídlem v Hinwilu zvolit agresivnější plán rozvoje.
"Koncept nového vozu C35 je hodně odlišný od stávajícího modelu. Jdeme podstatně progresivnější cestou, musíme prostě něco zkusit," nastínil další vývoj Sauberu Brazilec Felipe Nasr. Dle jeho vyjádření má vše ve svých rukou inženýr Mark Smith, v jehož "identifikační kartě" najdeme zastávky u týmů Jordan, Red Bull, Force India a Caterham. Do Hinwilu přišel v polovině letošního roku.
"Jeho přístup byl od začátku zcela odlišný. Také my piloti jsme vnímali zpětnou vazbu a vysvělili mu, co je důležité. Při současné koncepci šlo dělat jen velmi malé krůčky, proto nyní bude potřeba si tak trochu zahrát poker," hodnotí situaci Nasr.
Nynější model C34 zpočátku vypadal slibně, ale Nasr i Ericsson s ním rychle spadli zpět do druhé poloviny startovního pole. Ani hlavní balíček aktualizací v Singapuru tuto situaci nezměnil. "Zdaleka to nepřineslo očekávané zlepšení. Ale poučili jsme se a na zkušenostech můžeme nyní stavět. Mark do týmu dobře zapadl, vnímá pozitivně situaci, je to zřejmý vůdčí typ... S omezenými zdroji, jaké máme k dispozici, se musíme odvážit udělat něco, o čem jsme přesvědčeni, že je správné, a ne vždy jen hrát na jistotu," vyjadřuje se k situaci Ericsson.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.