V posledních třech sezónách Sauber připomíná tak trochu horskou dráhu. Zatímco v roce 2013 držel horší výsledkový průměr (7. místo), loni zažil naprostou katastrofu, když ho dokázala předstihnout i Marussia.
Letošní rok zatím vypadá na sympatické zmrtvýchvstání, a i když se ještě slavit nemůže, dosavadní osmá příčka před McLarenem k určitému optimismu svádí. Ovšem inženýři švýcarského týmu odmítají usínat na vavřínech. Vedení deklaruje, že ambice týmu jsou podstatně vyšší, bohužel je tu už odvěký limit v podobě finančních prostředků. Přesto chce stáj se sídlem v Hinwilu zvolit agresivnější plán rozvoje.
"Koncept nového vozu C35 je hodně odlišný od stávajícího modelu. Jdeme podstatně progresivnější cestou, musíme prostě něco zkusit," nastínil další vývoj Sauberu Brazilec Felipe Nasr. Dle jeho vyjádření má vše ve svých rukou inženýr Mark Smith, v jehož "identifikační kartě" najdeme zastávky u týmů Jordan, Red Bull, Force India a Caterham. Do Hinwilu přišel v polovině letošního roku.
"Jeho přístup byl od začátku zcela odlišný. Také my piloti jsme vnímali zpětnou vazbu a vysvělili mu, co je důležité. Při současné koncepci šlo dělat jen velmi malé krůčky, proto nyní bude potřeba si tak trochu zahrát poker," hodnotí situaci Nasr.
Nynější model C34 zpočátku vypadal slibně, ale Nasr i Ericsson s ním rychle spadli zpět do druhé poloviny startovního pole. Ani hlavní balíček aktualizací v Singapuru tuto situaci nezměnil. "Zdaleka to nepřineslo očekávané zlepšení. Ale poučili jsme se a na zkušenostech můžeme nyní stavět. Mark do týmu dobře zapadl, vnímá pozitivně situaci, je to zřejmý vůdčí typ... S omezenými zdroji, jaké máme k dispozici, se musíme odvážit udělat něco, o čem jsme přesvědčeni, že je správné, a ne vždy jen hrát na jistotu," vyjadřuje se k situaci Ericsson.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.